کد خبر: 609781
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۱۰:۳۰:۲۵
| |

پاسخ تند یک مقام مسوول به علیرضا دبیر؛

خبرنگار خبرنگار است؛ بی‌دعوت که نیامده بود!/ ادعای نماز اول وقت، یا فریاد و صدازدن حراست؟!

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در واکنش به بیانیه فدراسیون کشتی درباره درگیری پیش‌آمده بین علیرضا دبیر و یک خبرنگار، در صفحه اینستاگرام خود موضع گرفت.

خبرنگار خبرنگار است؛ بی‌دعوت که نیامده بود!/ ادعای نماز اول وقت، یا فریاد و صدازدن حراست؟!
کد خبر: 609781
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۱۰:۳۰:۲۵

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در واکنش به بیانیه فدراسیون کشتی که خبرنگار حاضر در مجمع انتخابات هیئت کشتی را غیرورزشی و رفتار او را توهین‌آمیز دانسته بود، در اینستاگرام خود متنی نوشت.

به گزارش خبرورزشی، او نوشت: سیلی عضو شورای شهر و دستان رئیس فدراسیون به نشانه اخراج خبرنگار اگر چه خطا و نشان از تفرعن حاکم بر بخشی از بدنه مدیران است، اما بیش از همه ضعف نظام صنفی رسانه را نمایان می‌کند. این‌که به‌راحتی روابط عمومی‌ها بیانیه می‌دهند که وی خبرنگار نیست یا خبرنگار تخصصی نیست و یا فلان حرف مربوط یا نامربوط را زد، ادعایی است که ساز و کار قانونی برای رد و اثبات آن وجود ندارد. قانون مطبوعات به عنوان اصلی‌ترین منشور حقوقی رسانه در ایران، تنها صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول را می‌شناسد و نسبت به بازیگران کف تحریریه سکوت کرده است. از نظر رسمی، کسی که عضو تحریریه رسانه دارای مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات و یا خبرنگار نهادهای رسانه‌ای چون رادیو و تلویزیون است خبرنگار محسوب می‌شود ولی به سبب انبوه مجوزها و خبرنگارانی که شاید شغل دوم و سومشان این باشد، نمی‌توان آمار دقیقی از فعالان رسانه ارائه کرد. در حال حاضر بیش از ۸هزار خبرنگار عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور داریم و بسیاری خبرنگار که در تحریریه رسانه‌ها کار می‌کنند و عضو سامانه نیستند؛ الزام قانونی هم ندارند؛ منعی هم برای کارشان در تحریریه‌ها وجود ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها