کد خبر: 609245
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۰۹:۲۶:۱۳
| |

اعتراض آتیلا حجازی به ریزش سقف ورزشگاه آزادی در بازی دربی؛ اینجا جان آدم‌ها بی‌ارزش است

آتیلا حجازی گفت: اگر سقف پایین می‌ریخت چه کسی می‌خواست جواب هزاران نفر را بدهد؟ پس نتیجه می‌گیریم جان آد‌م‌ها بی‌ارزش است! چرا قبل از وقوع فاجعه جلوی آن را نمی‌گیریم؟

اعتراض آتیلا حجازی به ریزش سقف ورزشگاه آزادی در بازی دربی؛ اینجا جان آدم‌ها بی‌ارزش است
کد خبر: 609245
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۰۹:۲۶:۱۳

آتیلا حجازی، پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد از دربی 100 سخن گفته است.

او با اشاره به عکس‌هایی که از جایگاه تماشاگران در روز بازی پرسپولیس و استقلال منتشر شده است تاکید کرد: اگر سقف پایین می‌ریخت چه کسی می‌خواست جواب هزاران نفر را بدهد؟ پس نتیجه می‌گیریم جان آد‌م‌ها بی‌ارزش است! چرا قبل از وقوع فاجعه جلوی آن را نمی‌گیریم؟

گفتنی است که روز یکشنبه 3 اردیبهشت ما دربی 100 در ورزشگاه آزادی برگزار شد و تصاویری از جایگاه تماشگران منتشر شد که به شدت ناامن بودن این ورزشگاه را به رخ کشید. تا جایی که در میانه بازی مجبور شدند تماشگران را از طبقه دوم ورزشگاه جا‌به‌جا کنند.

بیشتر بخوانید:

 

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

 

  • دربی  برای تمام بازیکنان دو تیم و هوادارانش یک بازی خیلی ویژه‌ای است. هر قدر هم بگوییم این بازی مثل بقیه بازی‌ها سه امتیاز دارد، اما نتیجه این بازی فراتر از سه امتیاز است. 
  •  من عوامل داوری را در نتیجه به دست آمده دخیل نمی‌دانم. استقلال و پرسپولیس چند تا موقعیت گل داشتند که نقش داوری را پررنگ ‌بدانیم؟ در یک بازی بدون موقعیت پرسپولیس از تک‌موقعیتش استفاده کرد و به گل رسید. البته از نظر من نتیجه مساوی خیلی عادلانه بود، اما تک موقعیت بازی نتیجه را رقم زد. داوری تاثیری در نتیجه‌ نداشت.
  • درباره آن صحنه هم کارشناسان داوری باید نظر دهند، اما آنچه ما در جام‌جهانی دیدیم اگر توپ اول مستقیم به دست بازیکن می‌خورد، پنالتی بود اما اول توپ به جایی دیگر بدن بعد به دست خورد که ‌پنالتی نیست. با این حال تفسیر در خصوص‌ داوری زیاد است و کارشناسان زبده نظر دهند، بهتر است.
  • چطور نمی‌توانیم یک استادیوم استاندارد و بین‌المللی داشته باشیم؟ چرا نباید در تک‌تک شهرهای کشورمان استادیومی شبیه به استادیوم شهر اهواز داشته باشیم؟ چرا باید این اتفاق رخ دهد؟ چرا باید استادیومی که پنجاه سال از عمرش گذشته هنوز مورد استفاده قرار بگیرد و هیچ تمهیداتی برای این مجموعه ارزشمند صورت نگیرد؟ مگر جان‌ انسان‌ها ارزشمند نیست؟
  • اگر سقف پایین می‌ریخت چه کسی می‌خواست جواب هزاران نفر را بدهد؟ پس نتیجه می‌گیریم جان آد‌م‌ها بی‌ارزش است! چرا قبل از وقوع فاجعه جلوی آن را نمی‌گیریم؟ فیلم را دیدم ترس وجودم را گرفت چطور عده‌ای رفتند روی آن سکوها نشستند؟ نباید اجازه می‌دادند در طبقه دوم ‌یک نفر هم بنشیند، چون حرف جان انسان در میان است در طبقه پایین ‌هم ‌جاهایی که در دست تعمیر است نباید هواداری می‌نشست. ۲۰ هزار هم‌ ظرفیت نداشت اما اینکه چه تعداد آمدند مسوولان باید جواب دهند.
  • وقتی آقایان ادعا دارند در رنکینگ فیفا اول آسیا هستند یا در نکته‌ای خنده‌دار می‌گفتند بهترین فدراسیون آسیا هستند و البته ‌بنده اعتقادی به این داستان‌ها ندارم اما مگر می‌شود نتوانند var بیاورند؟ میلیاردها تومان پول جابه‌جا می‌شود چرا نباید یک سیستم ساده داوری را راه‌اندازی کنیم؟
  • زیرساخت‌های مناسب در خیلی از استادیوم‌های ما وجود ندارد. این سیستم یکپارچه باید در تمام استادیوم‌ها باشد، اما چرا نیست را باید مسوولان جواب دهند. در فوتبال مدرن امروزیvar جزو ابزارهای پیش پا افتاده است. شاید اگر این سیستم راه‌اندازی می‌شد خیلی از نتایج عوض می‌شد. متاسفانه همان‌طور که گفتم وقتی استادیوم استاندارد نداریم و یک استادیوم ۵۰ ساله را هنوز هم از آن استفاده می‌کنیم و وقتی جان آدم‌ها برای ما ارزش ندارد varکه دیگر جای خود دارد!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها