کد خبر: 607999
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۱۳:۴۷:۵۱
| |

ماجرای پنالتی جنجالی ادامه دارد؛

آتشی که مهدی قایدی به پا کرد!

استقلال - هوادار بدون شک یکی از بازی های خاطره انگیز این فصل لیگ برتر است. نه فقط به خاطر 7 گلی که داشت. حاشیه های این بازی شاید تا مدت ها قابل بحث باشد.

 آتشی که مهدی قایدی به پا کرد!
کد خبر: 607999
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۱۳:۴۷:۵۱

یکی از این حاشیه ها پنالتی دوم بود که در نهایت توسط سید حسین حسینی دروازه بان و کاپیتان تیم استقلال به سبک خاصی زده شد. سبکی که شاید خیلی از بازیکنان قادر به اجرای آن نباشند و این نشان می دهد که سید حسین آنرا خیلی تمرین کرده بود. در تیم ریکاردو ساینتو این چیز عجیبی نیست. می گویند او در تمرینات روی جزییات کار می کند و از آنجایی که ممکن است در بازی جام حذفی نوبت ضربه به سید حسین حسینی برسد از دروازه بان تیمش هم خواسته زدن پنالتی را تمرین کند.

به گزارش ورزش سه، اما نواختن ضربه پنالتی دوم توسط سید حسین حسینی اصلا درخواست ریکاردو ساپینتو نبود. این چیزی نیست که او بگوید. از تصاویر تلویزیونی کاملا مشخص است. زمانی که موعود بنیادی فر پنالتی دوم را به سود استقلال اعلام کرد، رضا میرزایی روی به نیمکت کرد تا از ریکاردو ساپینتو اجازه بگیرد که پشت ضربه برود اما سرمربی تیم استقلال با اشاره دست مهدی قایدی را نشان داد و از او خواست که پنالتی را بزند. به نظر می رسید نیت ریکاردو ساپینتو  این بود مهدی قایدی با گل کردن این توپ شمار گل های خود را به عدد 10 برساند و شانس آقای گلی اش افزایش پیدا کند و احتمالا می خواسته با این فرصت به مهدی قایدی اجازه بدهد پنالتی که در بازی با نفت مسجد سلیمان از دست داد، را جبران کند. مهدی قایدی این فصل همانند فصلی که در استقلال آقای پاس گل شد و شیخ دیاباته آقای گل خویشتن داری زیادی در ارسال پاس به هم تیمی های خود نشان داد و در همین بازی جدا از دو پنالتی یک پاس خوب به محمد محبی داد در حالی که در آن موقعیت می توانست، شانس گلزنی خود را هم آزمایش کند.

اما چه شد که مهدی قایدی ضربه پنالتی را نزد؟ باشو سر خم کرد و توپ را کاشت اما سکوی نزدیک شعار دادند بده سید حسین بزنه... بده سید حسین بزنه. اینجا بود که مهدی قایدی نگاه از توپ برداشت و با اشاره دست از سید حسین خواست سریع جلو بیاید و پشت ضربه قرار بگیرد. دروازه بان و کاپیتان استقلال مهدی قایدی و رضا میرزایی را در آغوش گرفت و به سبکی که تمرین کرده بود، پنالتی زد و پناتی اش تبدیل به گل شد. در حالی که سید حسین و دوستان شادی می کردند، ریکاردو ساپینتو خیلی از این گل خوشحال نشد. لحظاتی بعد سوت پایان بازی به صدا درآمد و ریکاردو اولین کاری که کرد، رفتن به سمت ساکت الهامی بود و به او توضیح داد که اصلا انتخاب وی برای زدن پنالتی دوم سید حسین نبوده است و او می خواست مهدی قایدی ضربه پنالتی بزند...

به نظر می رسد ریکاردو ساپینتو گلایه خود را به رختکن هم برد. به این خاطر که همه بازیکنان استقلال بلا استثناء از سید حسین گرفته تا مهدی قایدی در مصاحبه های بعد از بازی از ساکت الهامی و بازیکنان تیم هوادار عذرخواهی کردند تا نشان دهند اصلا نیتشان تحقیر تیم حریف نبوده است. هر چند که در فوتبال پنالتی زنی دروازه بان خیلی غیر طبیعی نیست و دروازه بان همانند دیگر بازیکنان می تواند پشت ضربه پنالتی بایستد و آنرا به گل تبدیل کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها