کد خبر: 605105
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۱:۵۸:۲۳
| |

هواداران آبی حق دارند به همه چیز مشکوک باشند؛

استقلال حذف شد اما چرا هیچ‌ کس مواخذه نمی‌شود؟

وضعیت استقلال برای گرفتن مجوز حرفه ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا اصلا مناسب نیست

استقلال حذف شد اما چرا هیچ‌ کس مواخذه نمی‌شود؟
کد خبر: 605105
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۱:۵۸:۲۳

بله! در همه جای دنیا مدیرانی هستند که اشتباه می‌کنند و مشکلاتی را به وجود می‌آورند اما احتمالا ایران یکی از معدود کشورهایی است که خاطیان نه باز خواست می‌شوند و نه خودشان نیازی به توضیح حس می‌کنند. هر بار اتفاق عجیب و غریبی نظیر مشکلی که استقلال با آن مواجه شده رخ می‌دهد، افراد دخیل در پرونده مدتی خودشان را پنهان می‌کنند و بعد از چند سال که آب‌ها از آسیاب افتاد دوباره با یک سمت دیگر برمی‌گردند.

به گزارش روزنامه اعتماد، امروز هواداران استقلال حق دارند به هر اتفاقی که در فوتبال کشور رخ می‌دهد، بدبین باشند. آنها از خودشان می‌پرسند چطور تیمی که متولی‌اش وزارت ورزش است باید به خاطر بدهی‌ از آسیا حذف شود؟ آن‌هم بدهی‌هایی که توسط همان مدیران منتخب وزارت ورزش به وجود آمده!

معادله آن‌قدر ساده است که هر کودک درس ناخوانده‌ای هم آن را متوجه می‌شود. وزارت ورزش یک مدیر برای استقلال انتخاب می‌کند به همراه چند نفر هیات‌مدیره. آنها یک مربی خارجی می‌آورند و بعد از اینکه نمی‌توانند دستمزدش را بپردازند با شکایت او مواجه می‌شوند. پرونده مراتب قانونی‌اش را طی می‌کند و درنهایت باشگاه می‌رود زیر یک بدهی سنگین. آن‌هم در شرایطی که آن مدیر قبلی رفته و وزارت ورزش جدید یک مدیر دیگر را در راس باشگاه گذاشته. مدیر جدید هم نمی‌تواند این بدهی را پرداخت کند و درنهایت باشگاه می‌افتد توی مخمصه. میلیون‌ها هوادار در نخستین روزهای سال جدید کام‌شان تلخ می‌شود. هوادارانی که حتی نمی‌توانند یقه کسی را بگیرند که باشگاه را به این روز انداخته چون هیچ کس حاضر نیست مسوولیت قبول کند.  از مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش دولت روحانی که امیرحسین فتحی را به عنوان مدیرعامل استقلال معرفی کرد و اعضای هیات‌مدیره وقت را چید تا حمید سجادی که ابتدا مصطفی آجرلو و سپس علی فتح‌الله‌زاده را به عنوان مدیران عامل استقلال منصوب کرد باید بیایند و پاسخ بدهند. فتحی و اعضای هیات‌مدیره‌اش باید بیایند و بگویند روی چه حسابی با سرمربی گران ایتالیایی قرارداد بستند و چرا پولش را ندادند که طرف بتواند شکایت کند؟ مصطفی آجرلو باید بیاید و جواب بدهد چرا از پول فروش سهام باشگاه که در حقیقت پول هواداران بود بدهی استرا را پرداخت نکرد؟ فتح‌الله‌زاده باید پاسخ بدهد چرا از وامی که رییس سازمان خصوصی‌سازی مدعی است برای پرداخت بدهی به مربی ایتالیایی دراختیار باشگاه قرار گرفت در جای دیگری استفاده کرد؟ حمید سجادی باید جواب بدهد که این چه مدیرانی است که برای استقلال درنظر گرفت؟ مگر می‌شود وزیر بگوید پول بود و آنها پرداخت نکردند و باید خودشان پاسخگو باشند؟ شما این مدیران را برای باشگاه استقلال انتخاب کردی!

در راس آنها باید از مقامات دیگر دولت نظیر رییس‌جمهور و معاون رییس‌جمهور که در جریان مشکل این باشگاه قرار داشتند پرسید چرا برای حل مشکل استقلال کمکی نکردند؟ آیا این درست است که با گفتن جمله ما در امور داخلی باشگاه‌ها دخالت نمی‌کنیم پای خود را کنار بکشند؟ آیا دولت‌های قبلی و همین دولت واقعا از دخالت مستقیم در حوزه فوتبال و باشگاه‌ها اجتناب کرده و می‌کنند که امروز این ادعا خریداری داشته باشد؟

استقلال به عنوان پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا همان‌طور که سال گذشته با اهمال مدیرعامل و وزارت ورزش از رسیدن به آسیا بازماند، امسال هم به عنوان قهرمان بدون شکست ایران از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌شود. دردناک‌تر اینکه هیچ کس بابت این اتفاقات بازخواست نمی‌شود. وزیر ورزش وزیر می‌ماند و مدیران فعلی استقلال حتی اگر امروز به شکل نمایشی کنار بکشند می‌روند یک سمت دیگر می‌گیرند و چند سال بعد برمی‌گردند. مدیران سابق استقلال و وزیر ورزش قبلی هم که اصلا انگار نه انگار! هواداران استقلال در این شرایط حق دارند به تمام مجموعه دولت و وزارت ورزش بدبین باشند و بگویند عده‌ای عامدانه تیم‌شان را زمین زدند. حق دارند به همه ‌چیز با دیده تردید نگاه کنند چون اگر اراده‌ای برای درست کردن اوضاع بود،  دست‌کم یک مقصر برای این اتفاق شوم معرفی و محاکمه می‌شد .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها