کد خبر: 602103
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۳:۲۰:۱۷
| |

قاسم‌پور و عنوان برترین کشتی‌گیر سال ایران

کامران بسان تیر بر چله کمان

مگر می شود ۴۰ سرباز کاربلد به صید طلا بروند و دست‌ها از رسیدن به نشان زرین کوتاه بماند؟! حتی تاریخ هم به یاد نداشت این‌گونه مسخ شدن کشتی ایران را!

کامران بسان تیر بر چله کمان
کد خبر: 602103
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۳:۲۰:۱۷

فدراسیون کشتی طی یک نظرسنجی برای انتخاب برترین کشتی‌گیر سال ایران، نام هشت کشتی‌گیر را که در سال گذشته صاحب عنوان شده‌اند در نظرسنجی مردمی قرار داد و در نهایت علاقه‌مندان به ورزش ملی ایران از میان کامران قاسم‌پور، نماینده تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان، امین میرزازاده، نماینده تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان، رحمان عموزاد، نماینده تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان، ایمان محمدی، نماینده تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و امید، امیر‌علی آذر پیرا، نماینده تیم ملی کشتی آزاد امید، امیررضا معصومی، نماینده تیم ملی کشتی آزاد جوانان، علی احمدی وفا، نماینده تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان و ابراهیم الهی، نماینده تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان، درنهایت قاسم‌پور را به عنوان برترین کشتی‌گیر سال ایران انتخاب کردند اما چرا کامران؟   

به گزارش روزنامه اعتماد، یاد دارم سال ۲۰۱۸، ۴۰ سرباز، در قالب تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، راهی رقابت‌های بزرگسالان جهان در بوداپست و امیدهای جهان در بخارست شدند و تنها یک سلحشور با طلا به خانه بازگشت، در واقع لشکر رفت و نفر برگشت و آن یک دلاور کسی نبود جز «کامران قاسم‌پور».

چه روزهای نحسی بود، حسن یزدانی صبح روز نخست رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ بوداپست در کمال ناباوری و بهت تمام، مغلوب مرد جادویی امریکایی‌ها شد و همین انگار، همه‌چیز و همه کس را طلسم کرد تا هر آزاد و فرنگی‌کاری که بعد از شکست شیرشاه به دیوید تیلور، راهی میدان شد، نتواند پرچم پدران ما را به اهتزاز درآورد. 

بغض گلو می‌خراشید، با این حال صدایی از کسی بلند نمی‌شد.

مگر می‌شود ۴۰ سرباز کاربلد به صید طلا بروند و دست‌ها از رسیدن به نشان زرین کوتاه بماند؟! حتی تاریخ هم به یاد نداشت این‌گونه مسخ شدن کشتی ایران را، تا اینکه «کامران» همچون گستردگی معنای نامش، خجسته و مبارک؛ مسلط و‌ چیره یکی پس از دیگری پشت رقبا را به خاک مالید و در دیدار فینال «آرتور نایفونوف» روس را شکست داد تا تنها سرباز پارسی نام گیرد که از بین چهل تن در آوردگاه جهانی بزرگسالان و امیدهای جهان، نشان پرافتخار زرین را به سینه می‌زند. آری، کامران از دیروزها، این‌گونه صیاد طلاها بود و دیدم که امسال نیز در آوردگاه جهانی بلگراد، در میان تمام بغض‌ها و تلخی‌های این روزها، چگونه آرش شد، بسان تیر بر چله کمان نشست و به سمت هدف رفت و به پاهای «جی‌دن کاکس» امریکایی‌ها رسید و یک‌بار دیگر طلسم‌شکنی کرد و به طلا بوسه زد. آری او‌، کامران پسر ایران است و عنوان برترین کشتی‌گیر سال حق مسلم این آزادکار نترس جویباری. اما با تمام این تفاسیر می‌شد نام افراد دیگر نیز دست‌کم در این نظرسنجی باشد، افرادی که در سال ۱۴۰۱ طلسم‌شکنی کرده و موفق به شکست نام‌های بزرگی شدند؛ کشتی‌گیرانی که در نوشته‌های بعدی به آنها و عملکردشان در سالی که رو به پایان است خواهیم پرداخت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها