کد خبر: 602033
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۰:۰۷:۵۵
| |

واکنش به استوری بحث برانگیز و تعیین نتیجه قبل از بازی؛

اعتراف عضو کمیته داوران در خصوص داور بازی پرسپولیس - سپاهان!

کارشناس داوری گفت: برخی اشخاص مشخص نیست با چه رزومه‌ای یکسری صحبت‌ها را مطرح می‌کنند.

اعتراف عضو کمیته داوران در خصوص داور بازی پرسپولیس - سپاهان!
کد خبر: 602033
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۰:۰۷:۵۵

علی خسروی در واکنش به استوری شائبه برانگیز  علیرضا مرزبان که مدعی شده بود کمیته داوران نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در کمیته داوران مشخص شده،  گفت: باید بگویم تمام دوستانی که در داخل کشور فعالیت می‌کنند قابل احترام هستند اما بر عکس آن اشخاصی که مشخص نبود با چه رزومه‌ای به ایران آمدند و کلاه‌برداری و پول‌های کلان دریافت و حتی به همه هم توهین کردند این طور نیستند، هر چند که باشگاه‌های فرهنگی- ورزشی ما به آنها میلیاردی پول پرداخت کردند.

به گزارش آنا، وی افزود: مشخص نیست این افراد که در شبکه‌های معاند حضور دارند چه چیزی مصرف می‌کنند که دچار توهم می‌شوند. حتی در داخل کشور هم که بودند در مقابل دوربین صداسیما غیر محترمانه صحبت می‌کردند. در جواب او باید بگویم کمیته داوران متشکل از هفت نفر است که اختیاراتش را به دپارتمان داوری داده و آنها هم تیم داوری را می‌چینند و به رییس کمیته داوران آن را نشان می‌دهند. اگر قرار است نتیجه تمام دیدارها را کمیته داوران تایید کند ما چند دیدار باید نقشه تعیین کنیم؟

کارشناس داوری گفت: لطفا یک حرفی بزنید که با عقل جور در بیاید. من خودم همیشه منتقدم و اکنون هم با وجودی که در کمیته داوران هستم منتقدتر از قبل هستم. تمام بحث‌های ما چه حضوری و غیر حضوری سر آخر به دعوا کشیده می‌شود با این مضمون که داور خوب قضاوت کن. پیام حیدری به من زنگ زد و از من پرسید داوری ام چطور بود که در جواب او گفتم اصلا خوب نبودی و باید بیشتر اخطار می‌دادی و نباید اجازه بدهی سمت تو بیایند و او گفت ابتدای بازی بود که من گفتم اول یا آخر بازی ندارد. کاری به این ندارم که اخراج کردی یا که آفساید بوده یا نبوده. باید باور کنید در کمیته داوران صحنه ای که آنالیز می کنیم سر آن با هم خیلی دعوا می‌کنیم که حقی از کسی تضعیف نشود، آن وقت ما می‌آییم یک نتیجه تعیین کنیم؟

خسروی ادامه داد: یعنی آنقدر ما هنرمند هستیم اگر ما هنر داشتیم که اکنون باید در جای دیگری از ما استفاده می‌کردند نه در کمیته داوران که حق الزحمه‌ای نگرفته‌ایم. از کمیته انضباطی نمی‌خواهیم افسر انضباطی بفرستد زیرا در فیلم بازی لب خوانی مشخص است و آقایان کمیته اخلاق او را ۶ ماه محروم کنید. حتی در فضای مجازی به من حمله شد که از خودم دفاع کردم اما در کمال تعجب کمیته اخلاق از من دعوت کرد تا به آنجا بروم! چطور من که در این کشور مانده‌ام و برای کشورم خون و جون می‌دهم باید بروم زیرا مردم ایران را دوست‌ دارم؟ به هیچ نهاد سیاسی هم وصل نیستم و اکنون هم به من بگویند از کمیته داوران می‌روم. باید انصاف داشته باشیم. هفته پیش داور یک پنالتی گرفت و چهار داور گفتند آن صحنه پنالتی نبوده و چهار داور هم تایید کردند که تصمیم داور درست بوده است. اگر کمیته داوران چنین هنرهایی داشت وضعش بهتر از این حرف‌ها می‌شد.

وی اظهار داشت: کمیته داوران مظلوم‌ترین کمیته داوران در فدراسیون است. نه تا الان دریافتی داشته و نه از آن دستمزدهای میلیاردی جام جهانی چیزی گرفته جز یک کت و شلوار. به زور خداداد افشاریان رفتم آن را گرفتم اگر چه با سایز من همخوانی نداشت. نمی‌خواهم بگویم کمیته داوران اشتباه ندارد اما از روز نخست گفتیم که کمیته داوران می‌خواهد عدالت محور باشد و اگر عدالت محور بودیم که اتفاق خوبی است زیرا شعار ما این بود. حتی من اگر داوری می‌خواهد قضاوت کند روی او دایره قرمز می‌کشم. داشتم از چند هفته گذشته صحنه‌ها را می‌دیدم که برایم نمایان شد از هفت یا هشت هفته گذشته که داوران پیشکسوت‌تر سوت می‌زنند دایره‌های قرمز من کمتر شده است. برخی اوقات در هفته در ۶ بازی اشتباه داشتیم اما باور کنید که در برخی اوقات هم به یک عدد نمی‌رسد. این برای این نیست داوران ما خوب شده‌اند بلکه نشان می‌دهد کمیته داوران سعی می‌کند که حرمت تیم‌ها را داشته باشد و زحمات تیم‌ها را ببیند.

کارشناس داوری عنوان کرد: تمام آنهایی که در پنت هاوس نیاوران زندگی می‌کنند نوش جانشان، ماشین بیست میلیاردی نوش جانشان و ما هم باید حواسمان باشد درست کار کنیم. ما قبول کردیم با حداقل حق الزحمه کار کنیم اما مشخص نیست شب قبل بازی برخی آقایان چه چیزی خورده‌اند که دچار توهم شده‌اند. او عددی نیست که بخواهم نامش را ببرم آیا تو می‌ دانی چه کسانی در کمیته داوران هستند؟ کسانی در این کمیته هستند که به جام جهانی و المپیک یا حتی جام ملت‌های آسیا رفته‌اند یا که ناظر و مدرس و کارکشته هستند. آخه تو کجای این فوتبالی جز اینکه از تیم‌های پولدار شهرستانی مقدار زیادی پول گرفتی و روی خودت را هم تازه زیاد می‌کنی.

خسروی در پایان گفت: می‌پذیریم باید بهتر باشیم و بهتر قضاوت کنیم. کمیته انضباطی اگر سرمربی تیم ضعیف را محروم می‌کند باید سرمربی تیم قوی هم محروم کند. اگر می‌خواهند به من بی احترامی کنند یا که آدم مقابل منزلم بفرستند هیچ مشکلی ندارم. تا زمانی که هستیم باید داور خوب قضاوت کند. داوری هم که خوب قضاوت نکند و روی نتیجه بازی تاثیر گذار باشد تا آخر فصل او را کنار می‌گذاریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها