کد خبر: 601871
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۳:۳۰:۰۲
| |

تحلیل پیشکسوت سرخ‌ها از شکست پرسپولیس در ال‌کلاسیکو در گفت‌وگو با «اعتماد»:

پریرا اسمش برزیلی است ولی اندازه بنگلادشی‌هاست!/ یحیی از بازیکن خارجی خیری ندیده است

کرمانی‌مقدم علت باخت پرسپولیس را مهاجم برزیلی دانست و افزود: علت 90 درصد باخت پرسپولیس همین مهاجم خارجی بی‌تعصب بود

پریرا اسمش برزیلی است ولی اندازه بنگلادشی‌هاست!/ یحیی از بازیکن خارجی خیری ندیده است
کد خبر: 601871
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۳:۳۰:۰۲

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل جاری لیگ برتر سپاهان موفق شد در آخرین دقیقه از وقت‌های تلف شده بازی پرسپولیس را شکست دهد و گامی بلند به سوی قهرمانی بردارد. سپاهانی‌ها در نیمه اول بازی بهتری را نسبت به پرسپولیس به نمایش گذاشتند و با اخراج یک بازیکن از تیم میزبان شرایط برای آنها بهتر شد و در نیمه دوم با تعداد نفرات بیشتری روی دروازه قرمزپوشان حمله کردند، اما هر بار با سد محکمی به نام بیرانوند متوقف شدند. با این حال در واپسین دقایق بازی روی همکاری مغانلو و کریمی سپاهان دست پر از تهران خارج شد. برای بررسی نکات فنی این مسابقه با مرتضی کرمانی‌مقدم، بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی صحبت کردیم. کرمانی‌مقدم که از سبک بازی پریرا ناراحت و متعجب بود در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی «اعتماد» در خصوص عملکرد این بازیکن گفت: اگر من درون زمین بودم عملکرد بهتری نسبت به این بازیکن داشتم! این چه فوتبالیستی است؟ 

به گزارش روزنامه اعتماد، او ادامه داد: به نظر من پرسپولیس در نیمه دوم با 10 بازیکن بهتر کار کرد‌، چون پریرا درون زمین نبود. این بازیکن فوق‌العاده ضعیف کار کرد و از یحیی بعید بود این بازیکن را در ترکیب قرار دهد و به جای او باید از ابتدا از آل‌کثیر استفاده می‌کرد. عیسی با دوندگی زیاد و پرس از جلو خیلی می‌توانست بیشتر به پرسپولیس کمک کند. بازیکن برزیلی یک بی‌غیرت بود که در حد لیگ دو هم نیست. او باعث شد پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین بازی فصلش 10 نفره شود. 

کرمانی‌مقدم علت باخت پرسپولیس را مهاجم برزیلی دانست و افزود: علت 90 درصد باخت پرسپولیس همین مهاجم خارجی بی‌تعصب بود که تیم را 10 نفره کرد.پرسپولیس در نیمه دوم با وجود یک یار کمتر خیلی خوب کار و موقعیت گل هم ایجاد کرد که با بدشانسی از دست رفت.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص نیمه اول بازی گفت: در پرسپولیس اشتباهات فردی زیاد بود و آن جلو بازیکنی نبود که به خوبی پرس انجام بدهد و در عوض سپاهان نسبت به جام حذفی که در مقابل پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت با تمرکز بیشتری بازی کرد و از 10 نفره شدن میزبان نهایت استفاده را  برد. 

وی درباره نیمه دوم بازی گفت: در بین دو نیمه تعویض‌های یحیی شجاعانه بود و با اینکه تیمش 10 نفره بود برای برد به میدان آمد. پرسپولیسی‌ها در نیمه دوم خیلی جنگیدند و تلاش کردند، اما روی بدشانسی دقیقه آخر یک گل خوردند و بازی را باختند. 

کرمانی‌مقدم برنده این بازی را قهرمان لیگ نمی‌داند: هنوز اتفاقی نیفتاده و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.‌ با اینکه بازی‌های پرسپولیس روی کاغذ نسبت به سپاهان سخت‌تر است و دربی را پیش‌رو دارد، اما معتقدم این تیم می‌تواند قهرمان شود و سپاهان و استقلال هم از شانس‌های قهرمانی هستند.

کرمانی‌مقدم درخصوص حضور هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پس از مدت‌ها گفت: در فوتبال ما همیشه می‌شود و نمی‌شود وجود دارد و هیچ چیز سر جایش نیست. گوشت را مقابل خر گذاشتند و علف را در مقابل سگ! بی‌احترامی شد به هواداران پرسپولیس.در شهرستان‌ها بازی‌ها با اکثریت هوادار برگزار می‌شود، اما نمی‌دانم چرا شرایط برای پرسپولیس این‌طور است.

کرمانی‌مقدم در ادامه باز هم در خصوص بازی حساس پرسپولیس و سپاهان اشاره کرد و ادامه داد: نکته‌ای که نباید از یاد برد، غیبت بعضی از نفرات پرسپولیس بود. دو مدافع وسط پرسپولیس که در دفاع و حتی خط حمله عملکرد خوبی دارند و غیبت‌شان در بازی به چشم آمد. البته نعمتی که به جای پورعلی‌گنجی آمد خوب کار کرد، اما روحیه تیم را به هم ریخت و بچه‌های پرسپولیس در نیمه اول استرس داشتند.

کرمانی‌مقدم با انتقاد از عملکرد داوران در این فصل، در خصوص داوری بازی که با بیانیه سپاهانی‌ها در نیمه اول بازی همراه شد، گفت: در این مدت داوری‌ها برای پرسپولیس مشکل‌ساز شد. در همین بازی سپاهانی‌های بیشتری می‌توانستند کارت بگیرند یا در صحنه اخراج داور می‌توانست کارت ندهد. البته تحلیل بیشتر برعهده کارشناسان داور است.  کرمانی‌مقدم درباره مصدومیت‌های پی در پی شیخ دیاباته و دست خالی یحیی روی نیمکت هم نظر جالبی داد: این بازیکن آمده تهران برای تعطیلات! آمده آب و هوا عوض کند! یحیی از بازیکن خارجی خیر و شانسی ندیده است. در بازی با سپاهان روی نیمکت دو تیم را نگاه می‌کردید متوجه دست خالی یحیی می‌شدید. پرسپولیس برعکس سپاهان واقعا بازیکنی روی نیمکت نداشت. کرمانی‌مقدم در پایان گفت‌وگوی خود با «اعتماد» گفت: فقط می‌خواهم بگویم یک بازیکن تا چه حد تاثیر دارد. خدا را شاهد می‌گیرم اگر توی زمین بودم بهتر از این خارجی بودم. این بازیکن اسمش برزیلی است وگرنه در اندازه بنگلادشی‌ها بود! او باید شرایط تیمش را درک می‌کرد و پرسپولیس را دچار دردسر نمی‌کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها