کد خبر: 600846
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۱۰:۲۳:۲۴
| |

روایت پیشکسوت پرسپولیس از برد سرخ‌ها در تبریز؛

یحیی این پیشنهادات را سرلوحه کارش قرار دهد!/ پرسپولیس نباید سپاهان و استقلال را دست‌کم بگیرد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد بازی این تیم مقابل تراکتور صحبت کرد

یحیی این پیشنهادات را سرلوحه کارش قرار دهد!/ پرسپولیس نباید سپاهان و استقلال را دست‌کم بگیرد
کد خبر: 600846
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۱۰:۲۳:۲۴

پرسپولیس در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این فصل در مقابل تراکتور با نتیجه ۳ بر ۲ برنده از زمین خارج شد. شاگردان گل‌محمدی درحالی که در نیمه اول با درخشش محمد عمری با 2 گل از میزبان پیش بودند در نیمه دوم برای حفظ نتیجه بیشتر در لاک دفاعی فرو رفتند و با تعویض‌های تهاجمی پاکو خمز 2 گل دریافت کردند. این دو گل را محمد عباس‌زاده مهاجم سابق سرخ‌ها به ثمر رساند. این نتیجه تا ثانیه‌های پایان بازی ادامه داشت اما روی یک ضربه ایستگاهی با گلزنی وحدت هنانوف بازیکن تاجیکستانی خود اولین شکست فصل تراکتور در تبریز را رقم زدند.

به گزارش روزنامه اعتماد، پرسپولیسی‌ها با این پیروزی مهم همچنان یکی از صدرنشینان لیگ به حساب می‌آیند و با روحیه مضاعف هفته آینده در ال‌کلاسیکوی ایران به مصاف سپاهان اصفهان خواهند رفت. پس از پایان بازی پرسپولیس و تراکتور سراغ ابراهیم اسدی، بازیکن سابق پرسپولیس رفتیم و گفت‌وگویی با او ترتیب دادیم که در ادامه ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانید.

پرسپولیس در یک بازی دشوار مقابل تراکتور برنده از زمین خارج شد، بازی جذاب شروع شد و هیجان‌انگیز به پایان رسید. این‌طور نیست؟ 

بله، در نیمه اول یکسری تغییرات را در پرسپولیس شاهد بودیم، سیستم بازی 2-4-4 بود و کمال به ترکیب اضافه شده بود. بیرانوند خیلی باتجربه است و در نیمه اول عملکرد خوبی داشت و با دو تا سیو خوب به تیمش کمک کرد. در ادامه هم دیدید که عمری با یک شوت خوب گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند و با یک پرس خوب از جلو موقعیت‌های دیگری هم ساخت و همچنین در بعضی صحنه‌ها دیدیم که پریرا تا دروازه خودی دفاع می‌کرد و باز هم یک حرکت خوب دیگر از عمری باعث شد پرسپولیس گل دوم را هم به ثمر برساند تا نیمه اول شرایط خوبی برای پرسپولیس داشته باشد. 

 

قبول دارید نیمه دوم بازی شرایط به سود تراکتور تغییر کرد؟

سیستم و شرایط بازی عوض شد. پرسپولیس تا دقایقی از بازی به لاک دفاعی فرو رفته بود و تراکتور به گل اولش رسید، اما باز هم ‌تغییر سیستم از جانب یحیی با حضور بازیکنان تعویضی باعث شد پرسپولیس در ضدحملات خطرناک کار کند. اما در یک صحنه پنالتی به سود تراکتور گرفته شد و آنها‌ بازی را مساوی کردند. بعد از این دوباره سیستم بازی و مالکیت توپ که دراختیار تراکتور قرار گرفت و البته در این ‌مواقع گاهی هم شرایط به نفع پرسپولیس شد. کادر فنی پرسپولیس توپ را دراختیار حریف گذاشت، اما با تغییر سیستم موفق به زدن گل برتری شد. 

 

از بازی خوب عمری گفتید، محمد عمری با ادامه این روند می‌تواند خیلی زود ملی‌پوش شود‌. نظر شما درباره این بازیکن جوان چیست؟ 

جوان خیلی خوبی است و امیدوارم ‌وارد حواشی نشود تا خیلی زود او را در تیم ‌ملی ببینیم تا برای کشورمان هم مفید باشد. 

 

درباره بازی تراکتور نظرتان چیست؟

تراکتور هم با وجود بازیکنان خوبی که دراختیار دارد تیم بسیار خوبی است. زمین آنجا نامساعد است و بازی در آنجا سخت است، اما مربی آنها هم نشان‌داد مربی بزرگی است، چون دو گل‌ خورده را جبران کرده بودند و می‌توانستند مساوی کنند، اما پرسپولیسی‌ها باهوش‌تر بودند.

 

بازی پرسپولیس و سپاهان در هفته آینده برگزار می‌شود و عده‌ای می‌گویند یکی دیگر از فینال‌های لیگ در پیش است. نظر شما هم همین است؟ 

طبیعتا شرایط و سختی‌های خاص خودش را دارد و سپاهان هم در تهران تیم دست و پا شکسته‌ای نیست. سپاهانی‌ها مقابل پرسپولیس بسته بازی نمی‌کنند و پرسپولیس می‌تواند با برد مقابل سپاهان دوباره به صدر برسد. 

 

بعضی کارشناسان اعتقاد دارند پرسپولیس در دفاع تیمی مشکل دارد. این انتقادات را وارد می‌دانید؟

همیشه انتقادات و نظرات هست و باید دید یحیی آن را قبول می‌کند یا خیر. فکر می‌کنم ‌اینها پیشنهاد است نه انتقاد‌ و پرسپولیس خیلی مواقع بدون عیسی و شیخ و حتی بدون مهاجم بازی کرده، اما با همین ‌روش برنده شده است. کادر فنی هم با کار کردن در تمرینات می‌تواند نقاط قوت تیم را تقویت و نقطه ضعف را برطرف کند. یحیی این پیشنهادات را سرلوحه کارش قرار دهد بیشتر موفق می‌شود. 

 

به عنوان سوال آخر، از نظر شما کدام تیم‌ها مدعی قهرمانی هستند؟

استقلال و گل‌گهر و سپاهان صدر را به راحتی رها ‌نمی‌کنند‌ و با توجه ‌به اینکه ‌مقابل هم بازی دارند ممکن است خیلی از اتفاقات پیش بیاید، اما در حال حاضر پرسپولیس به شرایط آرمانی خودش رسیده و شانس بیشتری دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها