کد خبر: 598935
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۱:۱۸:۱۳
| |

انتقاد شدید وحید قلیچ از ننکا

دسته گل مربی پرسپولیس را دیدید؟/ ستاره خارجی یحیی مثل شاگردان علی پروین بازی می‌کند!

پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی کشور در اصفهان، ۴ گل به سپاهان زد اما ۲ گل هم خورد.

دسته گل مربی پرسپولیس را دیدید؟/ ستاره خارجی یحیی مثل شاگردان علی پروین بازی می‌کند!
کد خبر: 598935
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۱:۱۸:۱۳

علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس یک رقابت پنهان هم با پیام نیازمند دیگر گلر ملی پوش این دیدار داشت. هرچند تیم بیرانوند موفق شد تیم نیازمند را حذف کند اما وحید قلیچ در این رابطه می گوید: من هنوز باور نمی کنم توپ به آن شکل از جلوی دستان علیرضا بیرانوند خارج شود و فرشاد احمدزاده آن را تبدیل به گل کند. من خوردن این گل عجیب را تقصیر علیرضا بیرانوند نمی دانم بلکه به نظر من مقصر اصلی مربی گلرهای برزیلی پرسپولیس است. این دسته گل او بود و دیدید که چه چیزی به گلر ملی پوش پرسپولیس آموخته است؟

به گزارش خبرورزشی، دروازه بان اسبق پرسپولیس ادامه می دهد: به نظر من علیرضا بیرانوند بدون مربی گلرها می تواند عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد. او دو دوره در جام جهانی حاضر بوده و همه هم می دانند بیرانوند از چه توانایی بالایی برخوردار است اما ببینید تمرینات مربی برزیلی پرسپولیس چه بلایی سرش آورده است. شما تصورش را بکنید که پرسپولیس بازیکن خلاق برای زدن ۴ گل نداشت. آن گاه چه می شد؟ آیا می توانست همان گل خورده را جبران کند؟ متأسفانه در فوتبال ایران فکر می کنند مرغ همسایه غاز است و هر کسی که اسم خارجی دارد آدم توانمندی است و هر کسی هم اسم ایرانی دارد، ناتوان! من این موضوع را درک نمی کنم.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان می کند: البته جا دارد این نمایش خوب را به یحیی گل محمدی، بازیکنان و هواداران پرسپولیس تبریک بگویم. واقعا پرسپولیس به این پیروزی بزرگ نیاز داشت و توانست با این برد یک مقدار خودش را جمع و جور کند. شما به این نکته توجه داشته باشید که شکست مقابل تیم هوادار، تیم پرسپولیس را وارد یک بحران و چالش جدید کرده بود اما به اعتقاد من این پیروزی همه مشکلات را شُست و با خودش برد. امیدوارم بچه ها با همین روحیه مسابقات جام حذفی و لیگ برتر را ادامه داده و به هر دو جام برسند.

وحید قلیچ ضمن تعریف و تمجید از عملکرد تمامی شاگردان یحیی گل محمدی اظهر داشت: همه بازیکنان پرسپولیس نمایش خوبی ارائه دادند اما اگر بخواهم اسم یک بازیکن را بیاورم آن یک نفر گئورگی گولسیانی است.

نمی دانم یحیی چه جوری او را پیدا کرد اما واقعا مدافع با تعصب و به درد بخوری است. او جوری بازی می کند که شبیه شاگردان قدیمی علی پروین است و با تمام وجود در زمین می جنگد. زدن دو پنالتی به سپاهان آن هم در اصفهان اصلا کار ساده ای نیست. من خودم دروازه بان بودم و می دانم وقتی شما یک پنالتی می زنید و تبدیل به گل می شود در پنالتی دوم، دروازه تیم حریف کوچک تر می شود! همین مسئله کار را واقعا برای درست زدن ضربه پنالتی سخت می کند اما این پسر گولسیانی مثل شیر ضربه‌اش را با اعتماد به نفس بالا زد و هر دو را تبدیل به گل کرد.

دروازه بان پیشین پرسپولیس از جمله کسانی است که بدش نمی آید تیم محبوبش در قرعه کشی به استقلال بخورد و در این رابطه می گوید: خیلی دوست دارم استقلال و پرسپولیس به هم بخورند اما نه درفینال جام حذفی! من دوست دارم این دو تیم خوب که اتفاقا هر دو هم سرحال هستند در نیمه نهایی به هم برخورد کنند، پرسپولیس برنده شود، به فینال برسد و قهرمان جام حذفی کشور شود. البته استقلال هم انصافا متحول و تیم به مراتب بهتری نسبت به اول فصل شده است.

قلیچ اشاره ای هم به سپاهان اصفهان بعد از این شکست تلخ و حذف از جام حذفی کرده و یادآور می شود: سپاهان اصفهان یک تیم حرفه ای است که حتما خودش را جمع و جور خواهد کرد. سپاهانی ها حالا که از جام حذفی کنار رفته اند حتم بدانید تمام وجود خود را برای لیگ برتر خواهند گذاشت. اتفاقا من فکر می کنم این تیم اصفهانی در لیگ برتر تیم به مراتب خطرناک تری می شود و این طور نیست که بگوییم با این باخت وارد بحران خواهد شد. پرسپولیس باید کاملا ششداگ و باهوش باشد و در رقابت های لیگ برتر جوری بازی کند که در نقش جهان اصفهان بازی کرد. در لیگ برتر هم سپاهان اصفهان و هم استقلال رقیبان گردن کلفتی برای پرسپولیس محسوب می شوند اما این نمایش توفانی یحیی گل محمدی و شاگردانش در ورزشگاه نقش جهان همه ما پرسپولیسی ها را به قهرمانی در دو جام حذفی و لیگ برتر امیدوار کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها