کد خبر: 595670
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۷:۱۲:۱۳
| |

بنیادی‌فرد قضاوت خیلی خوبی در آن بازی داشت ولی...

جواد نکونام: به ناحق اخراج شدم!

سرمربی تیم فوتبال فولاد پیش از بازی برابر سپاهان از برنامه ویژه خود برای این بازی پرده برداشت.

جواد نکونام: به ناحق اخراج شدم!
کد خبر: 595670
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۷:۱۲:۱۳

جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سپاهان اظهار داشت: فردا مثل تمام بازی‌های لیگ نیاز داریم با تمرکز کافی وارد زمین شویم. در نیم‌فصل دوم بازی‌ها سخت شده و بازی‌ها پشت سر هم است که رقابت در آن نیاز به انرژی بالا دارد. فردا مقابل یکی از بهترین تیم‌ها بازی داریم و نیازمند آن هستیم که با تمرکز و بهترین کیفیت در زمین حاضر شویم و حداکثر امتیاز را بگیریم. در بازی با تیم‌هایی که بازیکنان باهوشی دارند باید خیلی باتمرکز کار کرد. امیدوارم بازی خوبی ارائه کنیم و توأم با نتیجه باشد.

به گزارش تسنیم، وی در ادامه افزود: امیدوارم بازی با هوادار برگزار شود و آنها را در ورزشگاه‌ بعد از مدت‌ها داشته باشیم. در همه شهر‌ها بازی‌ها با تماشاگر است، ولی ما هنوز نتوانستیم از وجود هواداران استفاده کنیم. فردا به حضور هواداران نیاز داریم و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و کنار همدیگر تا دقیقه آخر تلاش کنیم و همه با هم بعد از بازی خوشحال باشیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره غیبت بازیکنان اصلی سپاهان در بازی فردا خاطر نشان کرد: دوست داشتیم همه بازیکنان‌شان حضور داشته باشند، ولی این اتفاقات فوتبالی است. سپاهان آنقدر بازیکن دارد که با نبود چند بازیکن خللی در کارش ایجاد نمی‌شود. ما هم برای فردا دو بازیکن‌مان را نداریم. هیچ وقت از نبودن بازیکن‌مان گلایه‌ای نداشتیم و همیشه می‌خواستیم که فقط بتوانیم بازیکن جایگزین کنیم. هر کسی که در زمین نباشد با تمام وجود دوست دارد تیمش به موفقیت برسد.

نکونام در مورد غیبتش در بازی قبلی و شکست فولاد مقابل تراکتور تصریح کرد: شرایط تیم با حضور سرمربی کنار زمین قطعاً متفاوت خواهد بود، ولی همه دیدند که من به اشتباه و صد درصد به ناحق اخراج شدم. در هفت سالی که مربیگری می‌کنم یک بار فقط سه اخطاره شدم و در بازی با پرسپولیس هم به اشتباه اخراج شدم. سعی می‌کنم به همه داوران احترام بگذارم تا همه این اعتمادبه‌نفس را داشته باشند که کار‌شان را انجام دهند. بعد از بازی باید کدورت‌ها برطرف شود و همیشه از سمت من اینطور بوده است. در بازی قبلی به اشتباه اخراج شدم. گله‌ای نیست و به هرحال اتفاق می‌افتد. بنیادی‌فرد قضاوت خیلی خوبی در آن بازی داشت، ولی شرایط به نحوی رقم خورد که اخراج شدم.

وی درباره وضعیت جذب مهاجم خارجی هم گفت: نیاز به دو مهاجم داشتیم. با مهاجمان داخلی صحبت کردیم که نتوانستیم آنها را جذب کنیم. آنها یا با تیم‌های‌شان قرارداد داشتند یا اینکه هزینه‌های خیلی بالایی داشت. کماکان با مهاجم خارجی در حال صحبت هستیم، ولی الان نیاز به حمایت باشگاه داریم، چون این تیم نماینده ایران در آسیاست و متأسفانه اتفاقی که رخ داده این است که دو مهاجم‌مان را از دست دادیم. در عین حال نتوانستیم مهاجم ایرانی جذب کنیم و باید بازیکن خارجی بگیریم. نیاز‌مان جذب مهاجم است و این نیاز را به باشگاه هم اعلام کردم. اگر باشگاه مهاجم نگیرد و شرایط به نحوی باشد که نتوانیم هزینه کنیم، باید بدانیم مردم، هواداران و فوتبال ایران تمام امید و نگاه‌شان به فولاد خوزستان است.

نکونام اضافه کرد: باید ابتدا آنجا نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشیم و بعد از آن در لیگ و جام حذفی هم به مشکل نخوریم. با این شرایط قطعاً به مشکل می‌خوریم. این موضوع را اعلام کردم و این کار باشگاه است. از زمانی که اعلام کردیم هنوز اتفاقی رخ نداده و شرایط به گونه‌ای پیش رفته که با مبالغ قرارداد‌‌ها و تورمی که وجود دارد نتوانستیم هزینه‌های لازم را برای جذب مهاجم تأمین کنیم.  باید این موضوع را جلو ببریم تا یک مهاجم جذب کنیم. تیم شرایطی دارد که خیلی حساس است و باید به نماینده ایران کمک شود. مهاجم نوک الان تنها پستی است که از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که در همه بازی‌ها ساسان انصاری بازی می‌کند و یک روز نمی‌توانیم به او استراحت بدهیم. اگر نیاز به تعویض داشته باشیم،‌ دست‌مان خالی است.

سرمربی فولاد درباره اینکه «آیا این موضوع صحت دارد که بازیکنان ایرانی تاکتیک‌پذیر نیستند، چراکه روبرتو تورس بازیکن اسپانیایی فولاد نیز بعد از اسکوچیچ این موضوع را عنوان کرده است؟»، یادآور شد: من پاسخ صحبت کسی را نمی‌دهم، چون درمورد من نیست، ولی فوتبال ایران به نسبت قبل و حتی نسلی که ما بازی می‌کردیم، تغییر کرده است. فوتبال الان به سمت تاکتیکی شدن می‌رود و در دنیا قبلاً همین‌طور بود و تاکتیکی کار می‌شد، ولی در ایران تازه این شکل ایجاد می‌شود. این شرایط روز به روز بهتر می‌شود. شاید 10 سال پیش آنالیزی وجود نداشت و خیلی کم پیش می‌آمد که باشگاه‌ها آنالیز و فیلم بازی‌ها را نگاه کنند. زمانی که ما فوتبال تماشا می‌کردیم اصلاً آنالیزی وجود نداشت، فقط بازی‌های دو تیم پخش می‌شد و مردم فقط از تلویزیون می‌توانستند بازی‌ها را نگاه کنند. الان فوتبال تاکتیکی جلو می‌رود و قطعاً از تیم‌های پایه به تیم‌های بزرگسال می‌رسد. این موضوع به فوتبال ایران مقداری دیر اضافه شده است، ولی بازیکنان ایرانی باهوش هستند و بازیکنانی داشتیم که در تیم‌های بزرگی بازی کردند و قطعاً تاکتیک‌پذیر هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها