کد خبر: 594188
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۹ ۱۲:۲۸:۴۴
| |

حمله تند پیشکسوت پرسپولیس به نکونام و فولاد؛

اگر فولاد می‌باخت معلوم نبود چه بلایی سر داور می‌آمد!/ آیا می‌توانید به این برد افتخار کنید؟!

حمید درخشان: من نمی‌خواهم طرف تیمی را بگیرم و اما آن چیزی که از تصاویر تلویزیونی دیدیم مشخص بود که بازی درگیر حواشی خاصی شده است. ما از باشگاه فولاد انتظار چنین کارهایی نداشتیم.

اگر فولاد می‌باخت معلوم نبود چه بلایی سر داور می‌آمد!/ آیا می‌توانید به این برد افتخار کنید؟!
کد خبر: 594188
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۹ ۱۲:۲۸:۴۴

تیم فوتبال پرسپولیس در جریان هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 30:‌17 روز جمعه در ورزشگاه فولاد آرنا اهواز به مصاف فولاد رفت و درنهایت یک بر صفر برابر این تیم شکست خورد.

به گزارش روزنامه اعتماد، فارغ از نتیجه بازی که برای پرسپولیسی‌ها شکست تلخی محسوب می‌شد، حواشی این دیدار بیشتر از مباحث فنی این بازی بود و کار به جایی رسید که یحیی گل‌محمدی درباره این بازی صفت «لجن» را به کار ببرد. 

سرمربی پرسپولس در نشست خبری بعد از بازی در شرایطی که به‌ شدت از حواشی بازی ناراحت بود، اظهار کرد: «اگر آقای رفعتی ناظر بازی نبود، اینجا جنگ می‌شد. خدا را شکر او در استادیوم بود و اجازه نداد اتفاقات بدتر از این رقم بخورد. من درباره بازی صحبتی ندارم. نمی‌دانم این لجن‌بازی و بازی کثیف آخر و عاقبتی برای این تیم دارد یا خیر. فقط می‌توانم به حال این مجموعه تاسف بخورم.»

البته فولادی‌ها هم در مقابل صحبت‌های گل‌محمدی ساکت نماندند و مهدی هاشمی‌نسب به عنوان مربی این تیم اهوازی به نشست خبری بعد از بازی آمد و گفت: «در بازی‌های قبلی که اینجا بازی می‌کردیم و تساوی می‌شد، در آخر مسابقه مربیان ما را بغل می‌کردند و به ما به می‌گفتند تیم فولاد خوب فوتبال بازی می‌کند اما الان چون بردیم تیم ما لجن شده است. امروز لجن بودیم و آیا وقتی مقابل ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه آزادی به تیم ما و آقای نکونام فحاشی کردند، آنجا هم لجن بودیم که نتوانستند ما را ببرند؟ آیا در سوپرکاپ هم لجن بودیم؟»

یافته‌های خبرنگار اعتماد نشان می‌دهد حواشی این دیدار جنجالی که بیشتر از یک مسابقه فوتبال بود، یک شب پیش از مسابقه شروع شده بود. در جلسه هماهنگی قبل از مسابقه در شرایطی که با حضور مسوولان دو تیم و ناظر بازی، باید درباره هماهنگی‌های برگزاری بازی صحبت شود، پرسپولیسی‌ها نسبت به بلندی چمن ورزشگاه اعتراض کردند و معتقد بودند فولادی‌ها از روی عمد چمن را کوتاه نکرده‌اند تا در بازی پرسپولیس خلل ایجاد کنند. در همین حال با دستور ناظر بازی، چمن زمین ورزشگاه شهدای فولاد صبح روز بازی کوتاه شد اما باز هم پرسپولیسی‌ها نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و کار به جایی رسید که محمد علوی سرپرست تیم فولاد خطاب به ناظر بازی بگوید: «اگر نمی‌خواهند بازی نکنند! چمن را آن‌قدر کوتاه کردیم که به خاک رسیده است.»

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره این دیدار ابتدا به حواشی مسابقه اشاره کرد و گفت: «بازی از نظر فنی می‌توانست به مراتب بهتر باشد اما حواشی آن اجازه نداد مسابقه خوبی را ببینیم. متاسفانه از ‌گیرنده‌های تلویزیونی اتفاقاتی دیدم که در هیچ مسابقه‌ای نمی‌بینم. برایم عجیب است که چرا فولادی‌ها به استقبال این حواشی رفتند؟ آنها می‌توانستند خیلی راحت روی مسائل فنی برنامه‌ریزی کنند و با انجام یک بازی منطقی به برتری برسند و بعد هم به برد خود افتخار کنند. اما حالا چه؟ آیا این همه حاشیه خوب بود؟»

حاشیه‌هایی که حمید درخشان به آن اشاره می‌کند، با سوت شروع بازی از سوی داور تشدید شد. از همان ابتدا روی هر سوت داور، اعتراض‌های نیمکت فولاد به داور شروع شد و کار به جایی رسید که داور چهارم در چند نوبت به نکونام تذکر داد. البته شاید اعتراض به داور در بازی‌های لیگ ایران عادی باشد اما در دیدار پرسپولیس و فولاد آن‌قدر عجیب و شدید بود که باعث تعجب همگان شده بود. با این حال داور وسط مسابقه سعی داشت با آرامش به کارش ادامه دهد و به همین خاطر در نیمه اول بازی به نکونام فقط تذکر داد. با این حال در آغاز نیمه دوم زمانی که برخلاف قوانین چند هوادار فولادی روی سکوها مستقر شده بودند، داوود رفعتی ناظر بازی اجازه شروع بازی را نداد و در ادامه پیش از شروع بازی از داور مسابقه خواست که جواد نکونام را با کارت زرد جریمه کند تا در ادامه نکونام بعد از اعتراض به داور، با دریافت کارت زرد دوم از کنار زمین اخراج شود.

درخشان درباره این موضوع می‌گوید: «واقعا دلیل این همه اعتراض به داوری را متوجه نمی‌شوم. چرا دائم کنار زمین به داور اعتراض می‌کنید؟ درباره داور و عملکردش ناظر داوری و کارشناسان نظر می‌دهند، شما چرا اعتراض می‌کنید؟ آیا بهتر نیست به جای این اعتراض‌ها تمرکزتان روی مسائل فنی تیم خودتان باشد؟ بیایید با چهار گل ببرید و به آن برد افتخار کنید. اگر آن حاشیه‌ها رخ نمی‌داد همه الان روی مسائل فنی بازی تمرکز می‌کردند و درباره آن صحبت می‌کردیم. نه اینکه بیاییم بگوییم چرا فلان حاشیه رخ داد! همه کنار زمین می‌خواهند بگویند داور اشتباه کرده است. وظیفه ما این نیست که بگوییم داور اشتباه کرده است. کسانی وظیفه این کار را دارند و عملکرد داور را ارزیابی می‌کنند. همین اعتراض‌ها باعث می‌شود بازی به تشنج کشیده شود. شما تصور کنید اگر بازی تماشاگر داشت چه اتفاقاتی رخ می‌داد. همه فوتبال این نیست که شما بیایید سه امتیاز بازی را بگیرید و به آن افتخار کنید. فوتبال این است که تیمی بیاید برتری خود را از نظر فنی نشان بدهد. نباید این‌گونه باشد که با یک اتفاق به گل برسیم و بعد بازی را به حاشیه ببریم که برنده شویم.» 

با وجود اینکه اعلام شده بود بازی باید بدون تماشاگر برگزار شود اما حدود 500 هوادار بدون هیچ بلیتی خود را به ورزشگاه رسانده بودند و پشت جایگاه شیشه‌ای که مختص خبرنگاران است حاضر بودند که این موضوع باعث اعتراض باشگاه پرسپولیس شد. این باشگاه به خاطر این موضوع حالا به فدراسیون فوتبال شکایت کرده است و منتظر است کمیته قضایی این فدراسیون به خاطر این موضوع با باشگاه فولاد به عنوان میزبان مسابقه برخورد کند.  درخشان درباره این موضوع هم گفت: «من نمی‌خواهم طرف تیمی را بگیرم و اما آن چیزی که از تصاویر تلویزیونی دیدیم مشخص بود که بازی درگیر حواشی خاصی شده است. وقتی تصمیم می‌گیرند که بازی بدون تماشاگر باشد، دیگر چرا باید هواداری را به داخل ورزشگاه راه بدهند؟ از تصاویر تلویزیونی حواشی عجیبی را دیدیم که چنین مسائلی از فولاد بعید بود. ما از باشگاه فولاد انتظار چنین کارهایی نداشتیم. وقتی جواد نکونام مربی توانمندی است و تیم بسیار خوبی دارد، چرا باید وارد این حواشی بشود؟ او با این کارها توانایی فنی خود را زیر سوال می‌برد. این برای فوتبال ما خوب نیست. او باید فوتبالی نشان دهد که توانایی فنی زیادی دارد نه اینکه دائم به داور اعتراض کند.»

با وجود اینکه فولادی‌ها در طول بازی به ‌شدت به تصمیمات داور اعتراض می‌کردند که حتی این موضوع به اخراج جواد نکونام ختم شد، مهدی هاشمی‌نسب مربی فولاد نظر دیگری دارد. او بعد از بازی درباره روند داوری بازی گفت: «داوری بسیار هم خوب بود و مشکلی نداشت.» حالا حمید درخشان درباره این موضوع می‌گوید: «همین که بردید داور خوب شد؟ اگر باخته بودید خدا می‌داند چه اتفاقی برای داور رخ می‌داد! به جای اینکه روی مسائل حاشیه‌ای تمرکز کنیم برویم روی کارهای فنی تمرکز کنم. همه فوتبال ما اعتراض به داوری شده است. از نظر فوتبالی و فنی و اخلاقی خود را توسعه بدهید. در فوتبال تنها چیزی که نمی‌بینیم مباحث اخلاقی است.» در جریان دیدار پرسپولیس برابر فولاد، روی یکی دو نوبت زمانی که بازی در جریان بود توپی از بیرون زمین به داخل پرتاب می‌شد تا بازی متوقف شود. کار به جایی رسید که حتی این موضوع صدای بازیکنان پرسپولیس را هم درآورد و باعث شد بعد از بازی نسبت به آن اعتراض کنند.

حالا درخشان درباره این موضوع می‌گوید: «این کار قشنگ است؟ این کارها را چه کسی هماهنگ می‌کند؟ همان کسانی که کنار زمین حضور دارند این موضوعات را مدیریت می‌کنند. بازی آن‌قدر از این نوع حواشی داشت که اصلا نمی‌توانیم درباره مسائل فنی بازی صحبت کنیم. ما الان باید درباره نوع گلی که فولاد به ثمر رساند، بازیکن اسپانیایی این تیم و مسائل این‌چنینی صحبت کنیم اما فقط باید به حواشی بازی بپردازیم که این موضوع زیبنده فوتبال ایران نیست. پرسپولیس در این بازی سعی داشت بازی را خوب کنترل کند و به برتری برسد اما این تیم هم درگیر حواشی بازی شده بود و مشخص بود تمرکز  یحیی گل‌محمدی هم  به ‌هم ریخته  است.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها