کد خبر: 592621
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۶:۲۰:۲۱
| |

پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

خیال ما از خط دفاع و دروازه راحت است/ عبدی افت کرد چون سلسله مراتب رعایت نشد!

پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید: پرسپولیس در خط دفاع بسیار منسجم است و با هماهنگی ایجاد شده، در خط دفاع شاهد عملکرد خوبی از سوی پرسپویس هستیم. در درون دروازه هم علیرضا بیرانوند به عنوان یک ملی‌پوش واقعا خوب کار می‌کند و خیال ما از خط دفاع و دروازه‌بان راحت است.

خیال ما از خط دفاع و دروازه راحت است/ عبدی افت کرد چون سلسله مراتب رعایت نشد!
کد خبر: 592621
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۶:۲۰:۲۱

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بعد از برد یک بر صفر این تیم برابر ذوب‌‌آهن اظهار داشت سرخ‌ها در وضعیت ایده‌آلی قرار دارند و برای رسیدن به عنوان قهرمانی باید همین روند را ادامه دهند.

به گزارش اعتمادآنلاین، تیم فوتبال پرسپولیس در جریان هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران یک بر صفر برابر ذوب‌آهن به برتری رسید و توانست صدرشینی خود را در لیگ تثبیت کند. پرسپولیسی‌ها درحالی این پیروزی با ارزش را به دست آوردند که سپاهان هم با برتری برابر استقلال قصد داشت فاصله خود را با پرسپولیس کمتر کند اما برد پرسپولیس برابر ذوب‌آهن، فاصله این تیم را با رقبا در صدر جدول حفظ کرد. نکته مهم ماجرا در این دیدار گلزنی امید عالیشاه بود که به عنوان یک هافبک تاثیرگذار روی یک ضربه ایستگاهی توانست گل برتری تیمش را به ثمر برساند.

حسن خان‌‌محمدی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره برتری پرسپولیس برابر ذوب‌آهن اظهار کرد: پرسپولس بازی خوبی را انجام داد و توانست با عملکرد خوب حریف را کنترول کند و برنده بازی شود. فراموش نکنید ذوب‌آهن هم تیم بسیار خوبی است و در کارهای تاکتیکی خوب کار می‌کند. این تیم بازیکنان خوبی دارد و بازی کردن برابر این تیم کار ساده‌ای نیست اما پرسپولیس توانست با کارهای ترکیبی خوب روی دروازه حریف موقیت ایجاد کند و به گل برسد.

 

حسن خان‌محمدی

او در ادامه درباره خط هافبک پرسپولیس هم گفت: پرسپولیس در خط هافبک مشکلی ندارد و بازیکنان تاثیرگذاری در خط هافبک پرسپولیس بازی می‌کنند. در این فصل هم خط هافبک و هم خط دفاع پرسپولیس بسیار خوب کار کردند و اجازه  نمی‌داند حریف فرصتی ایجاد کند. از طرف دیگر پرسپولیس در خط دفاع بسیار منسجم است و با هماهنگی که میان مرتضی پورعلی‌گنجی و گولسیانی ایجاد شده، خط دفاع شاهد عملکرد خوبی از سوی پرسپویس هستیم. در درون دروازه هم علیرضا بیرانوند به عنوان یک ملی‌پوش واقعا خوب کار می‌کند و خیال ما از خط دفاع و دروازه‌بان راحت است.

پرسپولیس در این فصل از نظر مهاجم دچار مشکل بود. در ابتدای فصل گل‌محمدی درخواست جذب یک مهاجم خارجی را داده بود و در نهایت بعد از سه هفته، لوکادیا جذب شد. این مهاجم هلندی با علکرد خوبش نشان داد که بازیکن تاثیرگذاری است و یک کلاس جهانی از یک مهاجم را به نمایش گذاشت. با این حال لوکادیا پیش از دربی رفت در هفته دوازدهم  ایران را ترک کرد و در  ادامه قرارداد خود را فسخ کرد. درباره این موضوع خان‌محمدی می‌گوید: فکر می‌کنم باشگاه نمی‌توانست جلوی رفتن لوکادیا را بگیرد. او قصد داشت از ایران برود و  الان دیگر نمی‌شد کاری کرد و فقط باید باشگاه اقداماتی انجام دهد که از نظر حقوقی باشگاه متضرر نشود و بتواند حق و حقوق خود را بگیرد.

او همچنین گفت: با رفتن لوکادیا پرسپولیس الان نیاز به جذب یک مهاجم خارجی دارد تا تیم از نظر خط حمله مشکلی نداشته باشد. با رفتن لوکادیا بازیکنانی در خط دفاع و هافبک برای تیم گلزنی کردند تا خلع لوکادیا زیاد مشهود نباشد اما حالا که نیم فصل دوم را آغاز می‌کنیم پرسپولیس باید یک مهاجم ششدانگ جذب کند تا در طول فصل تیم دچار مشکل نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مهدی عبدی می‌تواند مهاجم تاثیرگذار پرسپولیس در نیم فصل دوم باشد هم گفت: مهدی عبدی در پرسپولیس شروع خوبی داشت و در داربی و لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشت اما در این فصل آمادگی لازم را نداشت. عبدی باید قدر خودش را بداند و به شرایط ایده‌آل برسد. عبدی واقعا دچار افت شده و در بازی‌ها عملکرد خوبی ندارد. گاهی بازیکن جوانی می‌آید و در داربی گلزنی می‌کند و در آسیا هم عملکرد خوبی دارد اما به یکباره دچار افت می‌شود. این افت به خاطر این است که سلسه مراتب رعایت نشده و این بازیکن جوان به یکباره وارد ترکیب اصلی تیم شده است. عبدی هم همینطور در شرایطی که پرسپولیس مهاجم نداشت به ترکیب تیم اضافه شد و خوب هم کار کرد اما الان افت کرده است. مربیان پرسپولیس باید این بازیکن جوان را حفظ می‌کردند. ما شرایط لازم را نداشتیم و در گذشته کمتر به بازیکنان جوان میدان داده شده بود. با این حال در بازی‌های اخیر شرایط تغییر کرد و مدافعان هم در ضربات ایستگاهی آمدند و در امر گلزنی کمک کردند. ضربه ایستگاهی یک راه برای گلزنی است اما پرسپولیس به بازی شناور از خط دفاع نیاز داشت که الان انجام می‌شود. در بازی‌های پرسپولیس شاهد هستم که از خط دفاع بازی‌سازی انجام می‌شود و توپ به هافبک‌ها می‌رسد و بازیکنان جوان خط حمله هم واقعا خوب کار می‌کنند. الان تیم شرایط ایده‌آلی دارد و برای قهرمانی باید این روند را ادامه دهد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته هفدهم روز جمعه مقابل شاگردان جواد نکونام در تیم فولاد قرار می‌گیرند. دیدار سختی که می‌تواند نقش بسزایی در مسیر رو به رشد پرسپولیس داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها