اختصاصی «اعتمادآنلاین» از لیست مازاد پرسپولیس:

سیامک نعمتی و حامد پاکدل از پرسپولیس جدا شدند

امروز سیامک نعمتی و حامد پاکدل به جای تمرین به باشگاه مراجعه کردند تا تکلیفشان را مشخص کنند. عملکرد ضعیف پاکدل و سیامک نعمتی و یکی دو بازیکن دیگر در پرسپولیس باعث شده، وجود نام آنها در لیست مازاد پرسپولیس تعجب برانگیز نباشد.

 سیامک نعمتی و حامد پاکدل از پرسپولیس جدا شدند
کد خبر: 592229
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۱۶:۲۱:۰۲

با رسیدن به نیم فصل لیگ بیست‌ودومم و شروع نقل‌وانتقالات حالا همه در انتظار عملرد باشگاه‌ها در بازار زمستانی هستند. البته پیش از رسیدن به این زمان گمانه‌زنی‌های زیادی درباره جابه‌جایی بازیکنان مطرح بود اما حالا برخی از این گمانه‌زنی‌ها رنگ واقعیت به خود گرفته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، یکی از باشگاه‌هایی که از هفته‌ها قبل درباره نقل‌وانتقالات آن صحبت می‌شد، پرسپولیس است. پرسپولیس که نیم فصل  نخست را با قهرمانی به پایان برد، حالا قصد دارد با تقویت تیم خود روند خوبش را در نیم فصل دوم  هم ادامه دهد.

پرسپولیسی‌ها در تابستان لوکادیا را به خدمت گرفتند تا خط حمله خود را زهردارتر از همیشه کنند اما یک تصمیم عجیب از سوی مهاجم هلندی همه برنامه پرسپولیس را براهم زد. لوکادیا که در 9 دیدار پرسپولیس توانست 6 بار گلزنی کند، نشان داد مهاجمی باهوش و شش دانگ است اما او دو روز پیش از داربی نیم فصل نخست، به یکباره تصمیم گرفت تهران را ترک کند وبه کشورش برود. البته او درباره دلایل تصمیم خود صراحتا صحبت نکرد اما قراردادش را با استناد به بند شرایط فورس‌ماژور فسخ کرد تا حالا پرسپولیس به فکر جذب مهاجم دیگری باشد تا دوباره در خط حمله دچار مشکل نشود.

فوتبال ایران در شرایطی وارد پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات شده که این روزها شاه‌ماهی‌های نقل‌وانتقالات بازیکنانی نظیر محمد عباس‌زاده و شهریار مغانلو معرفی شده‌اند. دو مهاجمی که از نظر گلزنی در لیگ بیست‌ودومم آمار قابل قبولی ارائه نداده‌اند. مغانلو که در 16 دیدار این فصل شامل لیگ و جام‌حدفی برای سپاهان به میدان رفته، 4 گل در لیگ برتر برای سپاهان به ثمر رسانده و دو بار هم پاس گل داده است. البته او در تک دیدار تیمش در جام‌حذفی برابر سایپا هتریک کرد.

محمد عباس‌زده هم در 14 دیدار این فصل تراکتور در لیگ برتر به میدان رفته و فقط 6 گل به ثمر رسانده و در کنار لوکادیا در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارد. 3 گل از 6 گل عباس‌زاده هم در یک بازی به ثمر رسید به این معنی که او در 13 بازی 3 گل زده! این یعنی آقای گل فعلی لیگ ایران که باشگاه‌های زیادی به دنبال جذب او هستند، متوسط کمتر از نیم گل در هر بازی را دارد.

درباره باشگاه پرسپولیس حرف و حدیث‌های زیای درباره لیست مازاد این تیم به گوش می‌رسد. پیگیری‌های روزنامه اعتماد نشان می‌دهد یحیی گل‌محمدی لیست خروجی را به باشگاه ارائه کرده. امروز دو نفر از این لیست یعنی سیامک نعمتی و حامد پاکدل به جای تمرین به باشگاه مراجعه کردند تا تکلیفشان را مشخص کنند. عملکرد ضعیف پاکدل و سیامک نعمتی و یکی دو بازیکن دیگر در پرسپولیس باعث شده، وجود نام آنها در لیست مازاد پرسپولیس تعجب برانگیز نباشد.

گل‌محمدی در روزهای اخیر درحال بررسی شرایط چند مهاجم خارجی از جمله یک مهاجم برزیلی است تا به زودی یکی از آنها به پرسپولیس بپیوندد. طبق اطلاعاتی که خبرنگار روزنامه اعتماد به دست آورده از روزی که گل‌محمدی تصمیم به جذب مهاجم جدید خارجی گرفته، از سوی واسطه‌ها نام‌هایی به او پیشنهاد شده و سرمربی پرسپولیس هم درحال تماشای ویدئوی بازی‌های آنها است تا بهترین گزینه را برای به خدمت گرفتن به باشگاه معرفی کند و مدیران پرسپولیس هم روند مذاکرات را آغاز کنند. پرسپولیس درحالی در صدد جذب یک مهاجم خارجی جدید است که لوکادیا را با قرارداد یک میلیون یورویی جذب کرده بود و این مهاجم هم پیش از ترک تهران، حدود نیمی از قراردادش را گرفته بود و حالا هم احتمالا پرسپولیسی‌ها با پرونده جدیدی روبه‌رو خواهند شد. با این حالا این تیم با تامین منابع مالی سعی در جذب مهاجم جدید دارد تا روند خوب نیم فصل اول را دانبال کند. در روزهایی که پرسپولیسی بدون لوکادیا بازی‌ها هفته دوازدهم، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم را پشت سر گذاشت، دو مدافع تیمش یعنی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی در گل‌زنی به داد این تیم رسیدند تا مشخص شود پرسپولیس خیلی هم به لوکادیا وابسته نبوده است.

پرسپولیسی‌ها همچنین برای دفاع چپ تیمشان هم به فکر یک بازیکن تاثیرگذار هستند. دربازی‌های این فصل گاهی وحید امیری و گاهی علی نعمتی در پست دفاع چپ برای تیم گل‌محمدی به میدان رفتند اما به نظر می‌سد حالا گل‌محمدی قصد دارد با جذب یک مدافع چپ تخصصی، جناح چپ تیمش را تقویت کند. از این رو حالا نام‌هایی هم در پست دافع چپ مطرح شده اما گل‌محمدی درباره این موضوع هنوز تصمیم نهایی خود را اتخاذ نکرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها