کد خبر: 592000
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ۱۰:۳۴:۱۱
| |

چیزی که دیدم مثل صحنه‌های غرب وحشی بود

روایت ستاره تیم ملی فوتبال ایتالیا از بازداشت رهبر مافیاپس از ۳۰ سال

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا گفت که روز دوشنبه شاهد دستگیری یکی از رهبران سازمان مافیایی کوزا نوسترا یعنی «مسینا دنارو» بوده است.

روایت ستاره تیم ملی فوتبال ایتالیا از بازداشت رهبر مافیاپس از ۳۰ سال
کد خبر: 592000
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ۱۰:۳۴:۱۱

متئو مسینا دنارو رهبر شماره 2 مافیای سیسیل (جنوب ایتالیا) که از 30 سال گذشته تحت تعقیب بود، روز گذشته (دوشنبه) در کلینیکی در شهر پالرمو دستگیر شد.

به گزارش تسنیم، بر اساس گزارش رسانه‌ها؛ این رهبر مافیا از سرطان پیشرفته رنج می‌برد و برای دوره دیگری از شیمی‌درمانی به کلینیک رفته بود. دنارو 60 ساله در زمان دستگیری در نوبت انجام آزمایش کرونا بود. زمانی که ماشین‌های پلیس به محل دستگیری‌اش آمدند، رئیس مافیا ابتدا سعی کرد فرار کند اما در نهایت مقاومت نکرد و نام واقعی خود را به مأموران گفت. او با نام جعلی تحت معاینه قرار داشت.

دنارو در صدر فهرست تحت تعقیب‌‌ترین رهبران مافیای ایتالیا قرار داشت. نهادهای امنیتی ایتالیا از تابستان 1993 میلادی به دنبال دنارو بودند و سرانجام پس از 30 سال او را دستگیر کردند. طبق برخی از شواهد دنارو با انجام عمل جراحی زیبایی ظاهر خود را به کلی تغییر داد.

در اکتبر 2020، دنارو به دلیل مشارکت در سازماندهی قتل بازرسان افسانه‌ای ایتالیا یعنی جیووانی فالکونه و پائولو بورسلینو و همچنین 8 افسر پلیس که از آنها محافظت می‌کردند، در دادگاه غیابی به دومین حبس ابد محکوم شد.

سالواتوره اسکیلاچی مهاجم تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 1990 که از نزدیک شاهد این ماجرا بود، گفت: من در بیمارستان بودم. حدود ساعت 8:15 صبح بود، دیدم که نیروهای ویژه پلیس آمدند. داخل نشدم، زیرا سیگار می‌کشیدم. به ما گفتند همان جا بمانیم. مثل یک دیوانه‌خانه بود، مثل صحنه‌ای از غرب وحشی.

اسکیلاچی در سطح باشگاهی برای باشگاه‌های ایتالیایی مسینا، یوونتوس و اینتر و همچنین جوبیلو ایواتا ژاپن بازی کرد. او به همراه تیم ملی ایتالیا، صاحب برنده مدال برنز جام جهانی 1990 شد و جایزه بهترین بازیکن فوتبال و گلزن مسابقات را نیز دریافت کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها