مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا:

نمی‌دانم وقتی تماشاگران نیستند بازیکنان چطور بازی می‌کنند؟/ مدت‌هاست فوتبال ایران را نگاه نمی‌کنم

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: واقعا نمی‌دانم بازیکنان با چه انگیزه ای در مسابقات لیگ برتر به میدان می‌روند؟ وقتی تماشاگر نیست چطور بازی می‌کنند؟

نمی‌دانم وقتی تماشاگران نیستند بازیکنان چطور بازی می‌کنند؟/ مدت‌هاست فوتبال ایران را نگاه نمی‌کنم
کد خبر: 591973
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ۰۹:۱۶:۰۲

مسعود اقبالی در مورد دیدار پنجشنبه سپاهان و استقلال اظهار داشت: مدت‌هاست دیگر لیگ برتر کشورمان را نگاه نمی‌کنم زیرا این فوتبال نیاز به رنسانس دارد.

به گزارش فارس، مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: فوتبال کشورمان برای اینکه به فوتبال روز دنیا برسد نیاز به تحول بنیادی دارد و باید 20 سال برایش کار کنیم و زحمت بکشیم، برنامه داشته باشیم، مدیریت ورزشی درست و تشکیلات منسجم ایجاد کنیم. وقتی شما فوتبال‌های اروپایی را نگاه می‌کنید دیگر نمی‌توانید لیگ برتر خودمان را تماشا کنید. یعنی الگو برداری از فوتبال‌های پیشرفته جهان اینقدر سخت است؟ شما با یک جستجوی ساده می‌توانید بهترین  برنامه‌های فوتبال پایه را در اینترنت شناسایی کنیم. برنامه نظامی و مخفیانه نیست که کشورها از همدیگر پنهان کنند. برنامه رشد و توسعه فوتبال در دسترس است. انگار دوست نداریم در فوتبال با برنامه باشیم و پیشرفت کنیم. 

وی افزود: از سویی دیگر نبود تماشاگر جذابیت را از فوتبال مان گرفته است. واقعا نمی‌دانم بازیکنان با چه انگیزه ای در مسابقات لیگ برتر به میدان می‌روند وقتی تماشاگر نیست چطور بازی می‌کنند؟ شاید به این دلیل است که آنها هم قرارداد دارند و می‌خواهند پولی از فوتبال دربیاورند. دقایقی پایانی بازی پرسپولیس با ون پارس اصفهان  در جامحذفی را دیدم پرسپولیس در آستانه شکست بود. انگار بازیکنان بی‌انگیزه بودند زیرا وقتی تماشاگری در ورزشگاه نیست بازیکنان هم بی‌انگیزه می شوند زیرا کسی بازیکنان را زیر سوال نمی‌برد. فوتبال بدون تماشاگر مانند این است که هیچکس به بازیکن نمی‌گوید بالای چشمت ابروست! وقتی تماشاگر در ورزشگاه حضور داشته باشد بر سر بازیکن فریاد می‌کشد. بازیکن را رو به جلو فرا می‌خواند.

مدرس فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به نداشتن عناصر اصلی فوتبال در کشورمان گفت: فوتبال یعنی تکنیک، تاکتیک، آمادگی ذهنی و بدنی و روانشناختی  متاسفانه در همه این بخش‌ها دچار مشکل هستیم. مهارت فنی نداریم، هوش فوتبالی‌مان به دلیل عدم آموزش صحیح به بازیکنان تیم‌های پایه کم شده است و به بازیکن 28 ساله که نمی‌توانید فوتبال یاد بدهید! بازیکنان باید در رده های پایه آموزش‌های لازم فوتبال را ببینند و در آکادمی‌ها با اصول فوتبال آشنا شوند و در 18 سالگی آماده حضور در تیم ملی باشد اینگونه بازیکنان تکنیک،تاکتیک و هوش فوتبالی را می آموزند ولی بازیکنان ما بدون آموزش استاندارد رشد می‌کنند. 

اقبالی با اشاره به مدیریت و برنامه ریزی مناسب حریفان کشورمان در اسیا عنوان کرد: تیم های کره، ژاپن و حتی عربستان و قطر فوبتال را اصولی دنبال می‌کنند، مدیریت و برنامه و سرمایه گذاری دارند و در نتیجه در بخش فنی رشد می‌کنند. اینگونه می‌شود که کمتر کسی از دیدن لیگ برتر فوتبال کشورمان لذت می‌برد زیرا اصولی دفاع و حمله نمی‌کنیم ولی وقتی یک بازی فوتبال اروپایی را می‌بینید اصلا دلتان نمی‌خواهد آن مسابقه فوتبال تمام شود ولی در لیگ برتر کشورمان آمار را نگاه کنید، چند شوت به سمت دروازه‌ها داریم؟ چند موقعیت گلزنی ایجاد می‌کنیم؟ چند سانتر ارسال می‌شود؟و... از سویی دیگر به دلیل مشکلات اقتصادی فوتبال دیگر اولویت نیست. 

وی افزود: باید مثل کره، ژاپن و عربستان و قطر برویم سرمایه گذاری کنیم، مدیریت و برنامه ریزی داشته باشیم اینگونه ژاپن در جام جهانی آلمان قهرمان جهان را شکست می‌دهد! کشورهای عربی مثل قطر هم نیروهای متخصص فوتبال را استخدام می‌کنند تا فوتبال  شان رشد و پیشرفت داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها