کد خبر: 591477
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ۱۲:۱۸:۴۹
| |

دفاع رئیس کمیته داوران از کوپال ناظمی

افشاریان: داوری استقلال و تراکتور یک شاهکار بود

رئیس کمیته داوران می گوید که در دیدار استقلال و تراکتور اشتباه داوری رخ نداده است.

افشاریان: داوری استقلال و تراکتور یک شاهکار بود
کد خبر: 591477
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ۱۲:۱۸:۴۹

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران درباره کلاس دانش افزایی داوران گفت: با پایان نیم فصل، تمام داوران لیگ برتری را جمع کردیم. کلاس های آموزشی داشتیم و اشتباهاتی که در نیم فصل اول داشتند را توسط مدرس این کلاس، یعنی آقای مسعود مرادی مورد بررسی قرار دادیم و تلاش کردیم تا رفتارهای نیم فصل اول داوران را بازسازی کنیم. بعد از اتمام کلاس و تست آمادگی جسمانی، امیدوارم بتوانیم با قدرت نیم فصل دوم را آغاز کنیم. آن چیزی که ما را امیدوار کرده، همدلی میان داوران است. سعی می کنیم نیم فصل دوم را بهتر به مسابقات اعزام شویم.

به گزارش ورزش سه، او ادامه داد: اگر به ارنج داوران در مسابقات جام حذفی دقت کنید، از داوران جوانی استفاده کردیم که در مسابقه دسته یک خوب قضاوت کرده بودند و از ما پاداش گرفتند. این برای اولین بار بود که دیدار تیم های لیگ برتری را قضاوت می کردند. خدا را شکر تمام داوران خوب قضاوت کردند و نمره خوبی کسب کردند.

افشاریان درباره قضاوت تیم داوری دیدار استقلال و تراکتور نیز اظهار داشت: من به عنوان یک فوتبالی و عضو هیئت رئیسه می خواهم در این باره صحبت کنم. از بزرگانی که با هزینه شخصی تیم هایشان را اداره می کنند، تشکر می کنم. دست کسانی که با پول خودشان به فوتبال خدمات می دهند، می فشارم. از جمله آقای زنوزی و تیم تراکتور که به صورت مدام و پایدار این کار را انجام می دهند، تشکر می کنم. امیدوارم ایشان همیشه برای فوتبال تبریز باشند.

او ادامه داد: اما درباره داوری می خواهم از نقشی که در کمیته داوران دارم صحبت می کنم. در بازی لیگ برتر، کمک داور به اشتباه پرچم خود را بالا برد ولی آقای کاظمی گل صحیح تراکتور را قبول کرد و آنجا عدالت اجرا شد. چند هفته قبل از آن نیز گل صحیح تراکتور رد شد که ما شرمنده شدیم. پس اشتباهات همیشه وجود دارد، هم به سود تراکتور و هم به ضررش.

رئیس کمیته داوران گفت: می خواهم بدون حب و بغض و یا طرفداری از جامعه داوری بگویم که الحق و الانصاف بهترین قضاوت را از سوی تیم داوری شاهد بودیم. من به مسائل ریز داوری در وسط زمین نمی پردازیم. شاید بازیکن تراکتور می توانست با اخطار دوم اخراج شود یا پشت محوطه جریمه خطایی به سود تبریزی ها اعلام شود. اما چیزی که شاهکار داوری بود، اعلام پنالتی اول برای استقلال بود.

وی گفت: مدافع تراکتور با بی احتیاطی نتوانست توپ را دفع کند و پای مهاجم استقلال را زد. پنالتی دوم نیز کاملا واضح و شفاف بود. قانونگذار می گوید که هنگام زدن ضربه پنالتی، باید حداقل یک پای گلر روی خط باشد. زمانیکه 60 تا 70 سانتی متر دروازه بان جلو می آید، اگر کمک داور پرچم را بالا نبرد، مسئولیتش را انجام نداده است.

افشاریان در ادامه گفت: تراکتور در این بازی اصلا از داور طلبکار نیست. ما در این بازی و بخاطر داوری، سرمان بالاست. زمانیکه بازی حساس به پایان می رسد، دوستانی که مسئولیتی در تیم دارند، مراعات کنند و صحبت نکنند تا آرام تر شوند و بتوانند به مسابقات بپردازند و کارشناسی کنند. خوشحالم که داور ما در دیدار استقلال و تراکتور خوش درخشید.

او همچنین اظهار داشت: ما می توانستیم بهتر باشیم. زمانیکه بازیکن در انزلی یا قائمشهر بازیکن سه متر در آفساید است و کمک داور به اشتباه پرچم نمی زند، خب معلوم است که باید این را بگویم. من هنوزم روی حرفم هستم. کمک داورها می توانستند بهتر قضاوت کنند. به هر حال از روز گذشته کارهای داوران را رصد می کنیم و اشتباهاتشان را می گوییم. به هر صورت باید تمرکز داشته باشند و امیدوارم با برگزاری کلاسی که داریم و تلنگرهایی که به آنها زده ایم، دست پر به مسابقات برگردیم.

رئیس کمیته داوران درباره ادعای نصیرزاده مبنی بر اینکه داوران یک شهر نباید برای تیمی از آن شهر قضاوت کنند، گفت: من حرف ایشان را قبول ندارم. نزدیک به 40 سال است که این را می بینم داوران استان تهران برای کل کشور قضاوت می کنند. شاید زمانیکه خود آقای نصیرزاده قضاوت می کردند نیز اینگونه بوده باشد. ولی هیچ داوری شرف و آبروی خودش را مقابل هیچ تیمی نمی فروشد. باید یک شائبه ای ایجاد شود که کسی این را بگوید. در این بازی چه اتفاقی افتاده که این را می گویید؟ وقتی که هیچ اتفاقی رخ نداده، دلیلی برای مطرح کردن این صحبت نیست. ولی شاید من نیز باید در چیدن ارنج داوران دقت کنم و می شود اتفاقات بهتری رخ دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها