گلر سابق پرسپولیسی‌ها مطرح کرد

قهرمانی تیم یحیی به دماغ بیرانوند بستگی دارد

پیشکسوت دروازه بانی پرسپولیس گفت: یحیی گل محمدی چاره ای ندارد که از بیرانوند بخواهد فعلاً دست به بینی‌اش نزند چون نه تنها گوهری ذخیره مطمئنی برایش نیست بلکه دروازه‌بانی هم نداریم که پرسپولیس در نقل و انتقالات جذب کند.

قهرمانی تیم یحیی به دماغ بیرانوند بستگی دارد
کد خبر: 591108
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۵:۴۴:۳۰

بهروز سلطانی، دروازه بان اسبق تیم پرسپولیس و تیم ملی فوتبال کشورمان، درباره درخشش دوباره بیرانوند درون دروازه و مهار پنالتی‌های جام حذفی اظهاراتی را مطرح کرد:

به گزارش خبر ورزشی این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید

بازی پرسپولیس مقابل ون پارس با درخشش بیرانوند همراه بود. به عنوان یک دروازه بان و مربی این پست عملکرد او را چطور ارزیابی کردید؟

همانطور که یک ساختمان به یک پی قوی نیاز دارد یک تیم فوتبال هم نیازمند یک دروازه بان شش دانگ و کاربلد است. از قدیم گفته‌اند دروازه بان ستون تیم است. وقتی دروازه بان خوبی درون دروازه باشد خیال دفاع، هافبک، خط حمله و از همه مهمتر کادرفنی راحت است. اتفاقی که این روزها در تیم رقیب پرسپولیس شاهدش نیستیم.

منظورتان حسین حسینی است؟

من حسینی را خیلی قبول دارم همیشه هم از او تعریف کردم اما حالا می‌خواهم انتقاد کنم. این به خاطر علاقه و عرق ملی من است.

چطور؟

چون می‌دانم دروازه بان خوب در سطح تیم ملی کم داریم. من اینقدر نگران هستم که می‌خواهم به دیدنش بروم و از خودش بپرسم که چه اتفاقی برایش افتاده است.

فکر می‌کنید چه اتفاقی برای او افتاده؟

نمی‌دانم چه چیزی است اما کاملاً مشخص است که او نسبت به ابتدای فصل افت کرده. باید بپرسم چرا اینقدر ضعیف شده. پیشکسوتان دروازه بانی استقلال هم باید به او کمک کنند. باید علتش را پیدا کرد. ما باید فارغ از رنگ‌ها از دروازه بانان ملی مان حمایت کنیم. وقتی بحث ملی پیش می‌آید دیگر پرسپولیس و استقلال بی معنی می‌شود. او باید روحیه‌اش را بالا ببرد .البته برای این حرفم دلیل دارم.

چه دلیلی؟

چون بیرانوند در اواخر مسیر فوتبالش قرار گرفته و دیگر نمی‌توان برای جام‌جهانی آینده روی او حساب کرد. شاید بیرانوند در جام ملت‌های بعدی هم بتوانند از دروازه تیم ملی مراقبت کند اما برای جام جهانی ۲۰۲۶ سنش بالاست. بنابراین باید روی حسینی و دروازه بانی مثل او حساب کرد. باید به فکر نفر پشت سر بیرانوند هم باشیم.

عملکرد گوهری که در بازی مقابل ون پارس به میدان رفت را چطور دیدید؟

من معتقدم نمی‌توان روی این دروازه بان حساب زیادی باز کرد که البته بد است. هنوز برایش زود است که فیکس پرسپولیس باشد یا به عنوان نفر دوم خیلی روی او حساب کنیم. دروازه بان باید آرام آرام به دروازه برسد.

یعنی گل محمدی باید به فکر جذب دروازه بان باشد؟

ابداً! آخر دروازه بانی نیست که در این شرایط به پرسپولیس بیاید. ما در کل فوتبال مان پنج تا گلر سطح یک نداریم! نهایتاً دو یا سه تا مانند اخباری، حسینی و نیازمند هستند که آنها هم تیم دارند و جابجا نمی‌شوند. بنابراین باید مراقب بیرانوند باشیم و دعا کنیم که ضربه ای به بینی‌اش نخورد تا با همین وضعیت نیم فصل دوم را هم تمام کند.

با این شرایط فکر می‌کنید بیرانوند بتواند با مصدومیتی که از ناحیه بینی دارد دور برگشت تمام کند؟

بیرانوند مجبور است به خاطر پرسپولیس فعلا دست به بینی‌اش نزند. چون اگر سراغ بینی‌اش برود لااقل دو تا سه ماه نمی‌تواند بازی کند و این می‌تواند خطر از دست رفتن دو جام حذفی و لیگ برتر را برای پرسپولیس به همراه داشته باشند.

درباره پنالتی‌ها صحبت کنید. چرا بیرانوند به راحتی می‌تواند پنالتی‌ها مهار کند؟

قبل از هر چیز باید به این موضوع اشاره کنم که هر کس بگوید من پنالتی‌گیر هستم حرفش روی منطق نیست چون بطوذ طبیعی گلر باید ۹۰ درصد پنالتی‌ها را گل بخورد و ۱۰ درصد  بگیرد که آن هم بستگی به رفلکس دروازه بان و شگردهایی دارد که قبل از ضربه اجرا می‌کند. اگر پنالتی زن محکم و با اعتماد به نفس ضربه بزند حتما گل می‌شود اما بیرانوند یک تفاوت فاحش دارد.

چه تفاوتی؟

اسم او بزرگ است. بیرانوند دو جام جهانی را پشت سر گذاشته و نامش روی زننده ضربه پنالتی تاثیر مستقیم دارد. از طرف دیگر قد و هیکل او هم به اندازه‌ای درشت است که فضای خالی دروازه را برای زننده ضربه کوچکتر می‌کند. به همین خاطر او می‌تواند راحت‌تر ضربات پنالتی را مهار کند. در کل می‌خواهم بگویم با وجود دروازه بان خوب که بیش از ۶۰ درصد یک تیم را تشکیل میدهد پرسپولیس می‌تواند امسال در هر دو جام حذفی و لیگ برتر مدعی قهرمانی باشد. بیرانوند از آن دسته دروازه بان‌هایی است که خط دفاعی به راحتی جلوی او می‌ایستد و کادرفنی نگرانی بابت این موضوع ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها