شاگردان گل‌محمدی در ضربات پنالتی ون پارس را شکست دادند

صعود سخت پرسپولیس در جام حذفی/ بیرانوند سرخ‌ها را به دور بعد برد

پرسپولیس با درخشش علیرضا بیرانوند گلر ملی پوش خود ون پارس را شکست داد و راهی دور بعدی جام حذفی شد.

صعود سخت پرسپولیس در جام حذفی/ بیرانوند سرخ‌ها را به دور بعد برد
کد خبر: 590978
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۷:۳۲:۵۴

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ون پارس اصفهان از ساعت ۱۵ امروز در مرحله یک شانزدهم جام حذفی پس از تساوی ۲-۲ در ضربات‌پنالتی با نتیجه ۴-۱ به سود سرخ‌ها خاتمه یافت.

به گزارش خبر ورزشی ترکیب پرسپولیس در این بازی شامل این بازیکنان بود: احمد گوهری (علیرضا بیرانوند- ۱۲۰)، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی (امید عالیشاه- ۴۶)، سروش رفیعی (وحدت هنانوف- ۷۷)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، سینا اسدبیگی (میلاد سرلک- ۱۰۶)، وحید امیری، گئورگی گولسیانی (فرشاد فرجی- ۵+۱۰۵)، محمد عمری و سیامک نعمتی (مهدی عبدی- ۴۶).

در تیم ون پارس هم این بازیکنان بازی کردند: احمد مهرابی، علی آزادمنش، محمد امینی، میثم جودکی، ایمان کیانی، حسین فلاحیان، ابوذر صفر زاده، محمدامین کاویانی (ایمان شوریابی- ۶۴)، محمدرضا شیرزادی، رضا حبیب‌زاده و پوریا قشلاقی.

ایمان کیانی (۱۰- پنالتی) تک گل نیمه اول را برای ون پارس اصفهان به ثمر رساند. اشتباه محرز علی نعمتی در دفع توپ باعث شد تا خطای هند او توسط داور اعلام شود و اولین شگفتی در دقیقه ۱۰ این دیدار با گلزنی تیم دسته اولی فوتبال کشور شکل بگیرد.

پس از این گل صدرنشین دور رفت رقابت‌های لیگ برتر تمام تلاش خود را برای تغییر نتیجه بازی به کار بست و بارها دروازه نماینده اصفهان را با خطر تهدید کرد اما هیچیک به تور دروازه ون پارس نچسبید تا ۴۵ دقیقه ابتدایی با تک گل میهمان به پایان برسد.

نیمه دوم با بازی یکطرفه پرسپولیس آغاز شد تا این تیم بارها دروازه ون پارس را با خطر جدی روبرو کند اما تیر دروازه چند بار به کمک میهمان آمد تا آنها تبدیل به گل نشود اما نفوذ محمد عمری پدیده پرسپولیس به عمق مدافعان ون پارس باعث خطا روی او شد تا داور همچون نیمه اول اعلام پنالتی کند و گئورگی گولسیانی در دقیقه ۶۰ گل تساوی را به ثمر برساند.

پس از این گل بود که تغییرات مجتبی توتونی برای بازی ون پارس باعث تعویض جریان بازی برای پنج دقیقه شد تا تلاش های این تیم با بازی ترکیبی قابل قبول با گل دوم اصفهانی‌ها همراه شود.

عقب افتادن دوباره پرسپولیس بار دیگر دفاع پر تعداد ون پارس را به همراه داشت اما این پرسپولیس بود که بالاخره در دقیقه ۷۷ روی شلوغی محوطه جریمه حریف و با ضربه مرتضی پورعلی گنجی گل تساوی را بار دیگر به ثمر رساند.

تلاش‌های میزبان لیگ برتری در ادامه وقت های قانونی دیگر گلی به همراه نداشت تا کار به وقت اضافی کشیده شود. بازی در وقت‌های اضافه اول با همان نتیجه تساوی ۲-۲ به پایان رسید. در نیمه وقت‌های دوم تلف شده تیم پرسپولیس صاحب یک ضربه پنالتی شد که میلاد سرلک توپ را به گل تبدیل نکرد تا بازی پس از ۱۲۰ دقیقه به ضربات پنالتی کشیده شود. 

بیرانوند برای ضربات پنالتی به جای احمد گوهری وارد زمین شد.

پنالتی‌ها:

پنالتی اول پرسپولیس -  ترابی: به شکل عجیبی پس از برخورد دستان مهرابی به گل تبدیل شد.

پنالتی اول ون‌پارس - ایمان کیانی: بیرانوند توپ را گرفت.

پنالتی دوم پرسپولیس - فرجی: در خلاف جهت دروازه‌بان گل شد.

پنالتی دوم ون‌پارس:خلاف جهت گل شد.

پنالتی سوم پرسپولیس - پورعلیگنجی: گل شد.

پنالتی سوم ون‌پارس - شوریابی: ضربه بد این بازیکن در دستان بیرانوند قرار گرفت.

پنالتی چهارم پرسپولیس - عمری: گل شد.

تیم پرسپولیس با نتیجه ۴ - ۱ در ضربات پنالتی به برتری رسید و به مرحله یک هشتم جام حذفی صعود کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها