کد خبر: 587541
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۵ ۱۳:۲۷:۰۲
| |

مهدی محمد نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال:

وجود دودستگی در دوران اسکوچیچ؛ بازیکنان در نیمه دوم بازی با الجزایر نمی خواستند به زمین بروند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: دوران اسکوچیچ در تیم ملی دو دستگی وجود داشت و بازیکنان در نیمه دوم بازی با الجزایر نمی‌خواستند به زمین بروند.

وجود دودستگی در دوران اسکوچیچ؛ بازیکنان در نیمه دوم بازی با الجزایر نمی خواستند به زمین بروند
کد خبر: 587541
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۵ ۱۳:۲۷:۰۲

مهدی محمد نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد سختی های آماده سازی تیم ملی اظهار داشت: مجمع انتخاباتی که 8 شهریور برگزار شد، نواب رئیس و رئیس فدراسیون نماینده باشگاه ها انتخاب شدند. خوشبختانه فیفا و AFC تایید کردند و تاییده را به فدراسیون فوتبال ارسال کردند.

به گزارش فارس، وی افزود: 9 شهریور که آغاز به کار کردیم چالش هایی مثل تعلیق صدور مجوز حرفه ای بود که باعث شد نمایندگان ما در مسابقات حضور نداشته باشند. بحث بعدی پرونده های مطرح در فیفا بود. یکی از آن بحث بانوان بود. بخش دیگر مربوط به باشگاه ها و پرونده های مطرح در دادگاه CAS‌ بود که جامعه فوتبال با آن دست به گریبان بود. پرونده انضباطی و همچنین VAR‌بود. فرصت هایی از دست رفته بود. فدراسیون نه اسپانسر داشت نه حامی مالی، باید با کمک های بلاعوض دولت و درآمدهای ناچیز کار را جمع می کرد.

نبی تصریح کرد: وقتی 18 تیم ملی داریم بحث تامین منابع ارزی مطرح بود. اگر ترمیم تیم های ملی را اجرا نکنیم به مشکل می خوریم. در کنار این مساله نظارت بر اجرای به موقع لیگ و دوره های آموزشی و ارتقای داوری بود. همه این ها چالش هایی است که فدراسیون با آن روبرو بوده، پرداخت حقوق معوقه مربیان تیم های ملی که یکسال معوق بود مطرح بود.

وی در خصوص شرایط تیم ملی عنوان کرد: در تیم ملی دو دستگی بود که استارت آن در قطر و بازی با الجزایر زده شد. حتی در نیمه که یک هیچ تیم عقب بود بازیکنان نمی‌خواستند به زمین بروند. این موضوعی مهم بود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد:‌در مسابقات دیگر هم چالش‌هایی وجود داشت که فدراسیون با آن دست به گریبان بود لذا با توجه به اینکه ترکیب تیم همان ترکیب 2018 روسیه بود، جمع‌بندی که در هیأت رئیسه شد و چندین ساعت وقت برد نهایتا به این نتیجه رسیده شد که با توجه به شناخت کی‌روش از تیم ملی و اینکه زمان نداشتیم مربی بدون شناخت بیاوریم، کی‌روش یکی از گزینه‌هایی بود که مطرح شد. در هر صورت هیأت رئیسه فدراسیون 15 شهریور جلسه گذاشت و مصوب کرد این اتفاق بیفتد.

وی افزود: بلافاصله با او تماس گرفتیم بامداد 23 شهریور وارد تهران شد. ساعت 11 صبح این روز جلسه‌ای در مرکز ملی داشتیم تاج و قنبرزاده حضور داشتند به اتفاق کی‌روش این جلسه سه ساعت طول کشید. نقطه نظرات طرفین رد و بدل شد. او اصرار داشت باید تقویم تیم ملی را متناسب با تقویم لیگ کشور یا برعکس تهیه کنیم تا تیم ملی آسیبی نبیند. یکی از خواسته‌هایش این بود. قنبرزاده و تاج هم پذیرفتند.بخشی از کارهایی که در فدراسیون محفوظ مانده بود ساماندهی تیم ملی بود که در خود فدراسیون باید انجام می‌شد. فکر می‌کنم حدود 20 و اندی آیتم بود با کی‌روش و تاج این ساماندهی جدید تیم ملی را در بخش‌های مختلف برررسی کردیم. از همان عصر 23 شهریور اردوی تیم ملی با حضور بازیکنان داخلی در کمپ تیم‌های ملی شروع شد قاعدتاً‌ در این کمپ چون لژیونرها را در اختیار نداشتیم به بازیکنان داخلی بسنده کردیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال افزود: کار بسیار خوبی که در دوره مدیریت قبلی شده بود اردوی اتریش بود. باید همه قسمت‌ها را بگوییم حق و انصاف نیست. ماجدی و دوستان اردوی اتریش را تنظیم کرده بودند دو دیدار با اروگوئه و سنگال بود. یک اردو در تهران داشتیم و بعد از آن تیم ملی 27 شهریور اعزام شد تا 7 مهر ماه هم در این اردو بودیم. دو دیدار بسیار خوب برگزار شد.در کنار این اردو متأسفانه شرایط خاصی حاکم شد.

نبی تصریح کرد:‌ برخی از بی‌خردان و مقرضان سمپاشی‌های متعددی داشتند. حتی درصدد بودند اردوی اتریش را بگونه‌ای تخریب کنند و تیم ملی را وارد چالش جدی کنند که خوشبختانه موفق نشدند. البته بعد از اردوی اتریش هم تلاش کردند با مکاتباتی که سازمان‌های غیررسمی و بیگانه با فیفا داشتند دنبال این بودند حتی تیم ملی به جام‌جهانی نرود. این‌ها چالش‌هایی بود که در اردوی اتریش داشتیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به بازگشت تیم ملی از اردوی اتریش عنوان کرد:‌ بلافاصله در کمپ تیم ملی اردوهای متعدد یا مینی‌کمپ‌هایی که در تهران برگزار شد را داشتیم که چند نکته داشت. یکی از آنها این بود که بازیکنان داخلی از نظارت کی‌روش خارج نشوند و در اختیار او باشند. البته بازی‌های لیگ را انجام می‌دادند و بعد می‌آمدند این بیشتر به خاطر ریکاوری و رسیدگی به وضعیت فیزیکی بازیکنان بود. احیاناً مصدومانی که بودند باید روی آنها کار می‌شد. یک دیدار هم با نیکاراگوئه برگزار شد. علاوه بر این آنالیزورهای تیم ملی هم به محل مسابقات تدارکاتی که تیم‌های مقابل ما در گروه B داشتند اعزام شدند. گروه B یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام‌جهانی بود.

نبی در گفت‌وگو با برنامه ورزشگاه در خصوص اینکه چه تیمی قهرمان جام‌جهانی می‌شود گفت:‌به نظرم آرژانتین قهرمان می‌شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص چالش‌های بعد از اردوی اتریش گفت:‌ بعد از این اردو یک بازی در کمپ قطر داشتیم دوستان زحمت کشیده بودند این کمپ رجیستر کرده بودند کمپ تیم ملی در قطر نارسایی‌هایی داشت به اتفاق خود کی‌روش این نارسایی‌ها بررسی و برطرف شدند. در کنار این مسأله طبیعی بود یک دیدار دوستانه هم داشته باشیم. بعد از اینکه تیم ملی 23 آبان از تهران به قطر رفت دیداری هم با تونس در کمپ تمرینی الریان انجام شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها