کد خبر: 587234
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۰۹:۵۹:۵۵
| |

ستاره شطرنج ایران به تیم ملی بازمی‌گردد

پرهام مقصودلو، احسان قائم مقامی، پوریا ایدنی، بردیا دانشور و سارا خادم الشریعه، پنج ملی‌پوش شطرنج ایران هستند که در مسابقات جهانی حضور پیدا خواهند کرد.

ستاره شطرنج ایران به تیم ملی بازمی‌گردد
کد خبر: 587234
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۰۹:۵۹:۵۵

قرار است مسابقات شطرنج سریع و برق آسای قهرمانی جهان با حضور چهره‌های برتر جهان کا را خود را از ۲۶ دسامبر ( ۵ دی‌ماه) آغاز کند. مگنوس کارلسن و هیکارو ناکامورا دو ستاره بزرگ شطرنج، از جمله شرکت کنندگان در مسابقات جهانی در آلماتی قزاقستان خواهند بود. مثل همیشه این مسابقات در هفته آخر سال میلادی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرورزشی، فدراسیون جهانی شطرنج لیست اولیه شرکت کنندگان در مسابقات جهانی سریع و برق آسا را منتشر کرده است که بسیاری از نام‌های بزرگ در آن دیده می‌شود. علاوه بر کارلسن و ناکامورا، فابیانو کاروانا، یان نپومنیاشی، آنیش گیری، الکساندر گریشوک، ممدیاروف، یان کریستوف دودا، و ماکسیم لاگراو در این مسابقات حضور دارند.

هانس نیمن دیگر شطرنج‌بازی است که در این مسابقات دست به مهره خواهد شد. این بازیکن در ماه‌های گذشته با اتهام تقلب از سوی کارلسن مواجه شده به طوری که این دو شطرنج باز از یکدیگر شکایت کرده‌اند؛ حال باید دید در صورت دیدار احتمالی بین این دو بازیکن، شرایط چگونه پیش خواهد رفت.

پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران در این مسابقات دست به مهره خواهد شد. سارا خادم الشریعه دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران پس از مدت‌ها قرار است در این مسابقات دست به مهره شود. بانوی ملی پوش ایران در دور بخش سریع و برق آسا می‌بایست به مصاف حریفان خود برود.

احسان قائم مقامی، پویا ایدنی، بردیا دانشور دیگر شطرنج‌بازان ایرانی هستند که در این مسابقات دست به مهره خواهند شد.

مسابقات جهانی سریع و برق آسای جهانی از ۲۶ تا ۳۰ دسامبر در کاخ ورزشی آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود. مسابقات سریع در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ دسامبر و سپس مسابقات برق آسا در ۲۹ تا ۳۰ دسامبر کار خود را دنبال خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها