کد خبر: 586392
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۳:۳۰:۴۲
| |

کریم باوی بازیکنی که از علی دایی هم بهتر بود

علی دایی ستاره بزرگ فوتبال ایران در مورد باوی گفته بود: آقا کریم در زدن ضربه سر خیلی از من بهتر است!

کریم باوی بازیکنی که از علی دایی هم بهتر بود
کد خبر: 586392
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۳:۳۰:۴۲

کریم باوی صبح روز چهارشنبه ۱۶ آذر دار فانی را وداع گفت و جامعه فوتبال را داغدار کرد. این ستاره بزرگ فوتبال ایران در دهه ۶۰ ماهها بود که به دلیل بیماری سرطان مثانه دچار دردسرهای زیادی شده بود و شیمی‌درمانی می‌کرد. کریم باوی که از جانبازان جنگ تحمیلی هم محسوب می‌شد، مدت های زیادی درگیر بیماری بود و همان طور که می‌دانید هزینه های شیمی‌درمانی هم بسیار بالاست البته در این مدت دوستانش تا حدی به او کمک می‌کردند ولی واقعیت این است که کریم باوی بسیار تنها بود و در تنهایی هم به رحمت خدا رفت.

به گزارش خبرورزشی، باوی که اصالتی آبادانی داشت در ماههای آخر حتی برای راه رفتن هم مشکل داشت و چند هفته در بیمارستان بستری بود تا اینکه پزشکان تصمیم گرفتند او را مرخص کنند تا در منزل استراحت کند. در روزهای آخر پزشک دیگری در یکی از بیمارستان‌های تهران تشخیص داد که کریم باوی دوباره آزمایشات جدیدی را انجام دهد و دور جدید شیمی‌درمانی را آغاز کند صبح روز چهارشنبه در حالی که او وضعیت مناسبی نداشت به دوست نزدیک و صمیمی‌خود یعنی علی اکبر یوسفی که بازیکن سابق پاس تهران است زنگ زد تا او را از شرایط وخیم خود مطلع کند اما یوسفی که در خیابان بود صدای زنگ موبایلش را نشنید. خودش در این مورد می‌گوید: حدود یک ساعت بعد وقتی متوجه تماس کریم شدم با او تماس گرفتم اما دیگر تلفن را بر نداشت اینجا بود که به شدت نگران شدم چون کریم همیشه جواب تلفن مرا می‌داد. وقتی خودم را به خانه اش در کرج ساندم متوجه شدم که صدای شیون و زاری می‌آید و عمر کریم عزیز دیگر به دنیا نبود.

 کریم باوی در سالهای آخر به تنهایی زندگی می‌کرد و فقط با یکی دو نفر از دوستانش مثل همین علی اکبر یوسفی و اصغر مدیرروستا ارتباط داشت. او از اسطوره‌های فوتبال خوزستان محسوب می‌شد که توسط پرویز دهداری کشف شد و حدود ۲۳ بازی در تیم ملی انجام داد و ده گل هم برای ایران به ثمر رساند. جالب است بدانید که امیر قلعه نویی او را به تیم شاهین و ناصر ابراهیمی‌معرفی کرد و بعدها علی پروین که سرمربی پرسپولیس بود باوی را به این تیم بزرگ و پرطرفدار پایتخت برد به‌طوری‌که کریم سالها در پرسپولیس بهترین گلزن این تیم بود و گلهای بسیار زیادی را با ضربه سر به ثمر رساند. البته هواداران قدیمی‌پرسپولیس هرگز گلی که او با ضربه برگردان به تیم کمای شیراز زد را فراموش نمی‌کنند.

 خیلی‌ها می‌گویند کریم باوی در دوره خودش بهترین سر زن آسیا بود به طوری که علی دایی ستاره بزرگ فوتبال ایران در مورد باوی گفته بود: آقا کریم در زدن ضربه سر خیلی از من بهتر است!

 مراسم ختم ستاره بزرگ فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس روز جمعه در کرج و در بهشت سکینه این شهر برگزار خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها