کد خبر: 585021
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۲۱:۳۰:۰۰
| |

ایران 0 - 1 آمریکا/ پایان یک رویا؛ 8 آذر دوباره حماسه نشد

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 22:30 در آخرین بازی خود از مرحله گروهی به مصاف تیم ملی آمریکا رفت.

ایران 0 - 1 آمریکا/ پایان یک رویا؛ 8 آذر دوباره حماسه نشد
کد خبر: 585021
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۲۱:۳۰:۰۰

تیم ملی فوتبال ایران امشب در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی رقابت های جام جهانی 2022 از ساعت 22:30 به مصاف تیم ملی آمریکا رفت.

ایران 0 - آمریکا 1

گل: پولیسیچ ( دقیقه 38) برای آمریکا

ورزشگاه: الثمامه دوحه

داور: آنتونیو متئو لاهوز (اسپانیا)

کمک‌ها: پائو سبریان (اسپانیا) - روبرتو دیاز (اسپانیا)

اخطار: تایلر آدامز (43) آمریکا / مجید حسینی (76)، محمد حسین کنعانی زادگان (82) ابوالفضل جلالی (4+90)ایران

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران: علیرضا بیرانوند،‌ احسان حاج صفی(70- ابوالفضل جلالی)، میلاد محمدی(1+45- علی کریمی)، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی زاده(78- کریم انصاری فرد)، مجید حسینی، سردار آزمون (46- سامان قدوس)، احمد نورالهی(70-مهدی ترابی)، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی 
سرمربی: کارلوس کی‌روش

ترکیب تیم ملی فوتبال آمریکا: مت ترنر، سرجینیو دست(82- شک مور)، تایلر آدامز، آنتون رابینسون، یونس موسی، وستون مک‌کنی (65- کلین آکوستا)، کریستین پولیشیچ (45-برندان ارون سون)، تیم ریم، کامرون کارتر ویکرس، تیموتی وه‌آ(82- واکر زیمرمن) و جاشوا سرجنت(77- حاجی رایت)​
سرمربی: گرگ برهالتر

دقایق حساس: 

دقیقه 8: سانتر سرجینیو دست از جناح چپ دروازه با خروج بیرانوند و مشت او همراه شد.

دقیقه 10: سانتر یونس موسی و ضربه سر کریستین پولیشیچ در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 16: ارسال سرجینیو دست را بیرانوند یک بار دیگر با خروج از محوطه شش قدم دفع کرد تا خطری جدی از روی دروازه ایران بگذرد.

دقیقه 28: حرکت پا به توپ جاش سرجنت پس از برخورد به مدافعان ایران روی هوا سرگردان بود که آن را تیموتی وه‌آ با ضربه سر دراختیار بیرانوند قرار داد.

نیمه دوم:

دقیقه 52: ارسال خوب رامین رضائیان جلوی دروازه آمریکا با ضربه سر سامان قدوس همراه شد که توپ از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 65:فرار سریع علی قلی‌زاده از سمت چپ محوطه جریمه آمریکا و پاس در عرض زیبای او را سامان قدوس نتوانست استفاده کند و شوت فنی او با کمترین اختلاف از کنار تیرک عمودی دروازه به اوت رفت.

دقیقه 69: ضربه ایستگاهی یونس موسی از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه ایران با اختلاف زیاد رد شد.

دقیقه 70: شوت راه دور سعید عزت‌اللهی از بالای دروازه آمریکا به بیرون رفت.

دقیقه 83: توپ ارسالی روی دروازه آمریکا و ضربه علی کریمی به راحتی در اختیار مت ترنر قرار گرفت.

دقیقه 2+90: ارسال رامین رضائیان از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر پورعلی گنجی همراه شد و با اختلاف اندک راهی اوت شد تا آه از نهاد ایرانی ها بلند شود.

دقیقه 8+90: ارسال بلند از خط دفاع ایران با ضربه سر پورعلی گنجی همراه شد و در دهانه دروازه مهدی طارمی توپ ضربه زد که در آستانه ورود به دروازه مدافعان آمریکا توپ را دفع کردند.

شرح گل:

ایران 0 - آمریکا 1/ دقیقه 38:سرجینیو دست با ضربه سر خود توپ را برای پولیشیچ فرستاد که او با ضربه ای زیبا دروازه ایران را به راحتی باز کرد. بعد از این ضربه گلزن آمریکا مصدوم شد و درون دروازه ایران خوابید تا کادر درمان تیم ملی آمریکا روی او کار کنند.

حواشی بازی ایران آمریکا

* علیرضا بیرانوند که در بازی اول تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل انگلیس از ناحیه بینی دچار شکستی شده بود با منع فیفا برای ادامه رقابت ها روبه رو شد و در بازی با ولز نیز از روی سکوها بازی را نظاره می کرد. او در این بازی دوباره به ترکیب تیم ملی بازگشت. 

*علیرضا جهانبخش غایب بزرگ بازی حساس ایران و آمریکا است او با دریافت دو کارت زرد در دو بازی قبلی ایران به راحتی بازی با آمریکا را از دست داد. با این حال همراه ملی پوشان به ورزشگاه آمد تا از روی سکو ها بازی را ببیند. 

* تیم ملی فوتبال آمریکا با دو تغییر نسبت به بازی با انگلیس روبه روی ایران قرار گرفته است.

* تعلل بیرانوند در ارسال توپ و کار با مدافعان با اعتراض شدید کی‌روش همراه شد و سرمربی پرتغالی تیم ملی با اشاره دست از بیرانوند می خواست با ارسال بلند توپ را به مهاجمان برساند.

* میلاد محمدی در دقایق پایانی نیمه اول بازی دچار آسیب دیدگی شد و نتوانست به کارش ادامه دهد و علی کریمی جای او را گرفت.

* در واپسین ثانیه های نیمه اول آمریکا به گل دوم خود رسید که کمک داور اعلام آفساید کرد تا ایران با دو گل خورده وارد رختکن نشود.

*در حالی که این دیدار در تاریخ 8 آذر سالروز حماسه صعود ایران به جام جهانی بعد از 20 سال برگزار می شد انتظار می رفت ایران بتواند باز هم در این تاریخ حماسه سازی کرده و با صعود به مرحله حذفی برای اولین بار خاطره ای جدید بسازد اما با بازی ضعیف و بی انگیزه ملی پوشان به خصوص در نیمه دوم این اتفاق نیفتاد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • مسعود ارسالی در
    چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱

    در مملکت بهم ریخته ای مثل کشور ما توقع بیشتری نمیشه داشت به هر حال فوتبال هم یک پدیده اجتماعی ست.این نتیجه فساد در مدیریت کشور است.شخصی مثل تاج با پرونده فساد دوباره لابی میکنه و میشه رییس فدراسیون.بهتر از این نمیشه که.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها