کد خبر: 584820
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۱۵:۱۰:۱۹
| |

کمال‌الدین پیرموذن:

مردم یار ایران و تیم ملی فوتبال خواهند بود، نه بار خاطر فوتبالیست‌ها و ایرانیان

کمال‌الدین پیرموذن نوشت: مردم حق‌طلب ایران این بار نیز، یار ایران و تیم ملی فوتبال آن خواهند بود نه بار خاطر فوتبالیست‌ها و ایرانیان.

مردم یار ایران و تیم ملی فوتبال خواهند بود، نه بار خاطر فوتبالیست‌ها و ایرانیان
کد خبر: 584820
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۱۵:۱۰:۱۹

«حمایت ایرانیان از تیم ملی» عنوان یادداشت کمال‌الدین پیرموذن برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: مسابقه فوتبال دو تیم ایران و امریکا، حالت یک شمشیر دو‌لبه را دارد. شمشیری که با هنرورزی و بازی تماشایی بازیکنان آماده تیم ملی فوتبال با برخورداری از حمایت و تشویق ایرانیان وطن‌پرست با مبارزه با حریف و پیروزی جانانه می‌تواند دست حریف را قطع کند، اما ضریب عدم اطمینان آن، به واسطه مشکلات روحی، روانی مطروحه در کشور و روحیه تماشاگران و بازیکنان ناشی از نامهربانی‌ها و جنگ روانی دشمن به حدی می‌رسد که شاید دست قطع شده و شکست در مبارزه ورزشی فوتبال متعلق به خود ما باشد و بیش از پیش تاثیرات مخرب و ناهنجاری در جامعه به جا بگذارد.

با کمال تاسف عده‌ای اندک ، با فریب دشمن و یا کم‌توجهی و کوتاهی دست‌اندرکاران ‌ذیربط، با جوسازی، اظهارات و عمل‌شان، گویی قصد انتقام از ملت رشید ایران اسلامی و تلخ کردن کام مردم را دارند. امیدوارم هموطنان آگاه و نازنینم، در منش و روش، سنت‌های دیرپای ناروای تفرقه بینداز و حکومت کن دشمن را بشکنند و از این خلاف‌آمد، جهان سلطه و دشمنان ایران و ایرانی را غافلگیر و با حمایت یکپارچه ملی فوتبال ایران، به امید خدا کامیاب از زمین بیرون آییم. منافع ملی را همگی بر منافع بیگانه و یا ناآگاهی و دلسردی خویش، مقدم داشته و برای حفظ و آبروی این فرد و آن بیگانه، اجازه ندهیم آبروی ایران و ایرانی در معرض خطر قرار گیرد.

با شرایطی که اکنون جامعه ایران، درگیر آن است، بهترین و ارزنده‌ترین بازیکنان تیم ملی، به تنهایی نمی‌توانند پل پیروزی بسازند؛ فلذا باید همه هموطنان خوب کشورم ایران، به یاری آنان همچون، مربی کی‌روش پرتغالی، بشتابند. مردم حق‌طلب ایران طی سال‌های گذشته با تحمل نامهربانی‌ها، سختی‌ها و مرارت‌های بی‌شمار ثابت کرده‌اند که با حرکت در مسیر آزادی، صلح و دوستی می‌کوشند میهنی آباد و سربلند بنا کنند که عاری از هر گونه مداخله و دخالت بیگانگان باشد و بر همین اساس در برابر همه فشارها، دسیسه‌ها، باج‌خواهی‌ها و زورگویی‌های خارجی با شجاعت ایستاده‌اند و این بار نیز، یار ایران و تیم ملی فوتبال آن خواهند بود نه بار خاطر فوتبالیست‌ها و ایرانیان.

بی‌تردید آفتاب عقلانیت در این سرزمین ما خواهد تابید و شکل و صورت دیگری از تغییر بنیادی در اندیشه‌ها و جنبش‌های حاکمان و مردمان رخ خواهد نمود. در تاریخ درخشان ایران، خیلی از غیرممکن‌ها به عرصه امکان و تحقق درآمده‌اند. ملت رشید ایران، به هیچ صورت توپ را فقط به زمین فوتبال بازیکنان قهرمان تیم ملی فوتبال ایران نخواهد انداخت. به گرگ‌هایی که در کمین ایران قوی نشسته‌اند، ثابت خواهند کرد که در این سرزمین بلاکشیده، به هیچ صورت ما نفرین‌شدگان  تاریخ نیستیم!

برای پیروزی و تعالی در عموم عرصه‌ها هیچ راهی، جز جلب همراهی واقعی اقشار مختلف اجتماعی به‌ویژه بانوان مکرم و جوانان عزیز و مشارکت سرنوشت‌ساز آنان در نظام تصمیم‌گیری، قدرت و رقابت با دیگران وجود ندارد. ما ایرانی‌ها، شاخ درختیم، پر از میوه توحید، هر رهگذری سنگ زند، باک نداریم. اسلام دین نشاط است؛ به گفته دکتر بهشتی نه اندوه و یأس.

این آیه از محکمات قرآن و صریح است که: ای پیغمبر در برابر کسانی که بسیاری از مواهب زندگی را تحریم می‌کردند، اعلام کن، چه کسی زینت و آرایش و زیبایی‌هایی را که خداوند از درون طبیعت برای بندگانش بیرون کشیده، حرام کرده است و رسول اکرم (ص) تاکید نموده‌اند: بازی و بازیچه داشته باشید که دوست ندارم در دین شما، فقط خشونت باشد. سربلندی و سرافرازی ملک و ملت و پیروزی پی‌درپی تیم ملی فوتبال ایران، آرزو و آرمان همه کسانی است که دل در گرو توسعه ایران و تعالی ایرانی دارند. اتحاد و امید و پیروزی دوای درد ایران امروز است. عمرتان دراز باد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها