ژاپن – کاستاریکا؛ سامورایی‌ها صعود می‌کنند؟

ژاپن یکی از شگفتی‌سازهای هفته نخست جام‌جهانی ۲۰۲۲ می‌تواند با شکست کاستاریکا به مرحله بعد صعود کند.

ژاپن – کاستاریکا؛ سامورایی‌ها صعود می‌کنند؟
کد خبر: 584451
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۰۹:۲۱:۳۸

امروز از ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه احمد بن‌علی دیداری بین ژاپن و کاستاریکا از گروه E جام‌جهانی ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

ژاپن؛ شمشیر سامورایی‌ها تیز است

به گزارش خبرورزشی، یکی از بزرگ‌ترین غافلگیری‌های جام‌جهانی تا اینجا عملکرد ژاپن بوده. تیمی نترس که از کمترین فرصت مقابل آلمان بهترین بهره را گرفت. به نظر می‌آید اگر ژاپن بتواند کاستاریکا را ببرد، توپ در زمین آلمان و اسپانیا خواهد افتاد تا یکی از بزرگان از دور رقابت‌ها کنار برود. شمشیر سامورایی‌ها فعلاً تیز است و برد مقابل رقیبی که روحیه خوبی هم ندارد، در دسترس خواهد بود.

کاستاریکا؛ بلیت بازگشت به خانه صادر شد

با نمایشی که کاستاریکا مقابل اسپانیا داشت به نظر می‌آید که بلیت بازگشت‌شان به خانه از همین حالا صادر شده. واقعاً در مثلث اسپانیا، آلمان و ژاپن با این طرز بازی جایی نخواهند داشت و فقط باید امروز مقابل ژاپن آبروداری کنند. البته هنوز کاستاریکا نقش مهمی در گروه خواهد داشت و اگر بتواند تیم آسیایی را برخلاف انتظار متوقف کند، دست‌کم به آلمانی‌ها لطف خواهد کرد.

آخرین جدال

سپتامبر ۲۰۱۸ در دیداری دوستانه ژاپن موفق شد ۳-۰ کاستاریکا را شکست دهد. ساساکی، مینامینو و ایتو گل‌های سامورایی‌ها را زدند.

آمار بازی

۴) ژاپن ۴ مرتبه به مصاف کاستاریکا رفته که همه بازی‌ها دوستانه بوده و هیچ‌گاه شکست نخورده. ۳ مرتبه سامورایی‌ها این بازی را برده‌اند و یک مرتبه هم مساوی شده.

۴) اگر ژاپن موفق شود جواز صعود از گروه E را بگیرد توالی‌اش را برهم خواهد زد. ژاپن در ۶ حضور قبلی یک دوره در میان صعود کرده و دوره قبل هم به مرحله حذفی رسید. در نتیجه طبق توالی باید این دوره حذف شود!

۲) کاستاریکا هیچ نشانی از تیم خوب سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ ندارد و به نظر نمی‌آید به ۲ صعودی که قبلاً داشته یک صعود دیگر هم اضافه شود.

۷) کاستاریکا بدترین تیم روز اول مسابقات جام‌جهانی بود و ۷ گل خورد. شکست مقابل اسپانیا سنگین‌ترین شکست تاریخ کاستاریکا در جام‌جهانی و در کل بازی‌های ملی‌شان بود.

مصدومان و محرومان

هیروکی ساکای تنها مصدوم ژاپن است که احتمالاً به این بازی می‌رسد. کاستاریکا بدون مصدوم و محروم در این بازی به میدان خواهد رفت.

ترکیب احتمالی دو تیم

ژاپن: گوندا، تومیاسو، ایتاکورا، یوشیدا، ناگاتومو، موریتا، شیباساکی، ایتو، کامادا، کوبو و آسانو

کاستاریکا: ناواس، مارتینس، کالوو، دوارته، اویدو، تخدا، بورخس، بنت، فولر، کونترراس و کمپبل

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها