چرا حسن یزدانی به آمریکا نمی‌رود؟

تیم ملی کشتی آزاد ایران بدون حسن یزدانی و برخی دیگر از ستاره‌های کشتی کشور راهی رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد می‌شود.

چرا حسن یزدانی به آمریکا نمی‌رود؟
کد خبر: 584232
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ۰۸:۲۱:۰۱

پس از اعلام رسمی ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکا و آغاز اردوی ملی پوشان اعزامی، غیبت حسن یزدانی در لیست مسافران و اردوی آزادکاران برای اهالی کشتی مبهم و سوال برانگیز شد. برخی از منتقدان فدراسیون کشتی، غیبت حسن یزدانی در ترکیب تیم اعزامی به آمریکا و غیبت او در اردوی تیم ملی را به حواشی مراسم استقبال از تیم ملی هنگام بازگشت از رقابتهای جهانی و مصاحبه جنجالی پدر یزدانی مرتبط دانستند. برخی دیگر از اهالی کشتی نیز دلایل فنی از جمله اولویت اعزام جوانان به جام جهانی را دلیل اصلی عدم حضور یزدانی و چند ستاره دیگر کشتی ایران در تیم جام جهانی خواندند.

به گزارش خبرورزشی، به هر حال این اظهارات باعث شد کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نسبت به این ابهامات واکنش نشان دهد و دلایل عدم اعزام یزدانی به جام جهانی را تشریح کند.

در همین راستا احسان امینی یکی از مربیان تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: حسن یزدانی سرمایه ملی کشتی ایران است که هدف کادر فنی حفظ این سرمایه برای مسابقات مهم پیش رو است. ضمناً با توجه شرایط سنی یزدانی و طبق چرخه انتخابی تیم ملی او باید در بهمن یا اسفندماه در یک تورنمنت بین المللی حضور پیدا کند و به همین دلیل کادر فنی تصمیم گرفت به یزدانی فشار مضاعفی وارد نکند. همچنین او با ما صحبت کرد و خواستار این بود که با توجه به کارهای شخصی در این اردو حضور نداشته باشد و کادر فنی هم با خواسته او موافقت کرد.

وی افزود: نکته جالب اینجاست که آمریکایی‌ها هم مثل ما به دیوید تیلور رقیب سنتی و دیرینه یزدانی استراحت داده‌اند. ما در سال آینده با فاصله زمانی کم، مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی را در پیش رو داریم. همچنین در اوزان المپیکی باید نگاهی هم به تیم دوم داشته باشیم و به همین دلیل از علیرضا کریمی که دارنده ۳ مدال جهانی است و در بازی‌های کشورهای اسلامی بازگشت خوبی به صحنه داشت در جام جهانی استفاده خواهیم کرد تا یک محک جدی برای او باشد.

امینی در پایان با تاکید بر اعزام ترکیبی جوان و آینده دار با هدف پشتوانه سازی به جام جهانی گفت: نگاه اصلی کادر فنی، مسابقات جهانی ۲۰۲۳ صربستان و المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. ما سال آینده مسابقات جهانی به عنوان میدانی برای کسب سهمیه المپیک و همچنین بازی‌های آسیایی چین که هر دو از اهمیت بالایی برخوردارند را پیش رو داریم. به همین دلیل باید طوری برنامه ریزی کنیم که با توجه به فاصله زمانی کم این دو رویداد، ۲ تیم کامل و قابل اتکا و اعتماد را در اختیار داشته باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها