کد خبر: 583358
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۱۵:۲۶:۲۴
| |

انتقاد تند سازمان‌های حقوق بشری به اینفانتینو

سازمان عفو بین‌الملل سخنرانی پرمناقشه جیانی اینفانتینو، رییس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در آستانه افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر را محکوم کرد.

انتقاد تند سازمان‌های حقوق بشری به اینفانتینو
کد خبر: 583358
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۱۵:۲۶:۲۴

دفاع رییس فیفا از عملکرد مقامات قطری در روند آماده‌سازی برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲، در سخرانی خود با انتقاد از سوی سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل همراه شد. این سازمان آن چه را "کوچک شمردن هزینه گزاف پرداخت شده توسط کارگران مهاجر" در این روند از سوی اینفانتینو خواند محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، اینفانتینو در سخنرانی روز شنبه خود ابتدا گفت: "امروز من احساسی همچون یک قطری، یک عرب، یک آفریقایی، یک همجنس‌باز، یک معلول و یک کارگر مهاجر دارم."

استیو کاکبرن، رییس واحد عدالت اقتصادی و اجتماعی عفو بین‌الملل در واکنش به اظهارات اینفانتینو بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت:

*جانی اینفانتینو با بی اعتنایی به انتقادات حقوق بشری مشروع، هزینه گزافی را که کارگران مهاجر برای امکان‌پذیر کردن اجرای این تورنمنت مهم پرداختند و همچنین مسئولیت فیفا در قبال آن را نادیده می‌گیرد.

*با مطالبه برابری، منزلت و غرامت نمی‌توان به عنوان نوعی جنگ فرهنگی رفتارکرد. این‌ها حقوق جهانی بشر هستند که فیفا در اساسنامه خود متعهد به رعایت آنها است.

*اگر یک بارقه امید وجود داشته باشد، این است که اینفانتینو اعلام کرد که فیفا پس از جام جهانی یک به اصطلاح صندوق میراث (برای پرداخت غرامت به متضرر شده‌ها) ایجاد خواهد کرد. با این حال، این نباید یک تلاش صرفا ظاهری باشد.

*اگر فیفا قرار است با برگزاری این تورنمنت چیزی را نجات دهد، بیاید اعلام کند بخش قابل توجهی از درآمد شش میلیارد دلاری فیفا از این تورنمنت را سرمایه‌گذاری و تضمین کند که این اعتبارات برای پرداخت غرامت مستقیم به کارگران و خانواده‌های آن‌ها صرف می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها