سفر تماشاگران ایرانی جام جهانی به قطر بدون هایاکارت ممکن نیست

تعدادی از تماشاگران ایرانی جام جهانی قطر به‌دلیل عدم صدور "هایا کارت" امکان سفر به این کشور برای تماشای بازی‌ها را ندارند.

سفر تماشاگران ایرانی جام جهانی به قطر بدون هایاکارت ممکن نیست
کد خبر: 583347
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۱۴:۱۹:۱۲

در فاصله حدود 24 ساعت مانده به اولین بازی ایران در جام جهانی قطر، تعدادی از تماشاگران کشورمان که بلیت این بازی‌ها را خریداری کرده‌اند در فرودگاه امام (ره) سرگردان شده‌اند.

به گزارش تسنیم، این افراد به دلیل نداشتن "هایا کارت" (hayya card) امکان سفر به قطر و ورود به این کشور را ندارند. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که هایا کارت عملکردی مانند ویزا دارد و تماشاگران ایرانی باید در زمان خرید بلیت پروازهای جام جهانی، فرآیند ثبت‌نام این کارت را انجام می‌دادند.

هایا کارت کاردهای مختلفی از جمله استفاده از امکانات ورزشی، هتل، ترانسپورت و ... را دارد که وزارت ورزش و جوانان و وزارت گردشگری باید اقدامات لازم برای صدور آنرا انجام می‌دادند.

چندی قبل در سفر وزیر حمل‌ونقل قطر به ایران، وی در رابطه با الزام داشتن هایا کارت از سوی تماشاگران ایرانی جام جهانی تاکید کرده بود. موضوعی که به نظر می‌رسد دستگاه‌های ذی‌ربط توجهی به آن نداشته‌ و موجبات گرفتاری مسافران ایرانی جام جهانی را فراهم آورده‌اند.

پیش از این قطری‌ها اعلام کرده بودند در بازه زمانی 10 آبان‌ماه تا 2 دیماه 1401  فقط افرادی که دارای هایا کارت هستند امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها