کد خبر: 583337
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۱۳:۱۵:۳۷
| |

انگلیس به هوادارانش هشدار داد

انگلیس به هوادارانش نسبت به حملات تروریستی در طول برگزاری جام جهانی 2022 قطر هشدار داد.

انگلیس به هوادارانش هشدار داد
کد خبر: 583337
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۱۳:۱۵:۳۷

به هواداران تیم فوتبال انگلیس هشدار داده شده که احتمالا تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا بازی‌های جهانی را در قطر هدف قرار دهند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میرور، این هشدار از سوی دولت انگلیس در حالی منتشر شده که کارشناسان امنیتی می‌گویند احتمال حمله تروریستی در مقیاس بزرگ، کم است.

انتظار می‌رود که مقام‌های قطری به شدت جمعیت و افراد را تحت نظارت داشته باشند؛ تخمین زده می‌شود که ۱.۲ میلیون بازدید کننده بین‌المللی برای تماشای بازی به قطر بیایند.

انگلیس در میان کشورهای شرکت کننده در این بازی‌ها به تامین منابع نظامی، پرسنل امنیتی و دیگر اشکال حفاظتی از هتل‌ها برای قطر پرداخته است.

در توصیه سفر دولت لندن برای اتباع انگلیسی که به قطر سفر می‌کنند، آمده است: تروریست‌ها شاید تلاش کنند تا در قطر حملاتی انجام دهند. حملات می‌تواند شامل حمله به محل‌های بازدید خارجی‌ها شود.

با این حال، دو تحلیلگر به مجله مترو چاپ انگلیس گفتند که این پوشش امنیتی بین‌المللی انجام هرگونه حمله پیچیده را در قطر بعید می‌کند.

یک کارشناس امنیتی نیز گفته است: قطر مکان نسبتا امنی است چون کشور کوچکی است و کنترل آن محیط بسیار آسان است. هم پرسنل نظامی و امنیتی قطر و هم مشاوران و پرسنل امنیتی انگلیس و آمریکا در قطر حضور دارند و کمک می‌کنند.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده، کمک‌های بین‌المللی که انگلیس هم یکی از آنهاست شامل حضور سه ناو نیروی دریایی سلطنتی است که در خطوط دریایی پیرامون قطر به گشت زنی می‌پردازند و وجود مین‌ها و بمب‌ها را رصد می‌کنند.

همچنین بر اساس بسته امنیتی ۱۳ کشور شامل فرانسه، ترکیه و آمریکا، حمایت‌های گوناگونی برای قطر ارائه می‌شود.

آنکارا وعده اعزام پلیس ضد شورش، سگ و کارشناسان خنثی سازی بمب به قطر را داده است.

پاکستان نیز وعده اعزام ۴۵۰۰ سرباز را برای تامین امنیت در قطر داده و نخستین گروه این افراد ماه گذشته میلادی به قطر وارد شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها