کد خبر: 582818
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۰۸:۳۰:۵۴
| |

این بازیکنان برای بار آخر حضور در جام جهانی را تجربه می‌کنند

تیم ملی فوتبال ایران بازیکنان زیادی دارد که از مرز 30 سالگی را رد کرده اند و به نوعی می توان گفت این آخرین جام جهانی است که می توانند در آن بازی کنند.

این بازیکنان برای بار آخر حضور در جام جهانی را تجربه می‌کنند
کد خبر: 582818
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۰۸:۳۰:۵۴

خیلی از ستاره‌های حاضر در ترکیب تیم ملی، برای نخستین‌بار لذت حضور در جام‌جهانی را می‌چشند؛ بازیکنانی که همیشه منتظر این لحظه بوده‌اند و حالا می‌خواهند خودشان را در این موقعیت خاص قرار بدهند.

به گزارش خبرورزشی، در مقابل اما نفراتی هم در اردوی تیم هستند که برای آخرین‌بار راهی جام‌جهانی شده‌اند؛ ستاره‌هایی که قدر همه ثانیه‌های‌ حضور در جام را می‌دانند و ارزش همه این لحظه‌ها را درک می‌کنند، چون مطمئن هستند که ۴سال دیگر، شانسی برای حضور در این رقابت ندارند.

کاپیتان و آخرین تجربه

احسان حاج‌صفی حالا برای سومین‌بار در جام‌جهانی به زمین می‌رود. جالب اینکه او در جام‌های قبلی، مهره فیکس تیم کی‌روش بود. احسان البته این دوره در دور مقدماتی نقش پررنگی نداشت اما در بازگشت کی‌روش، دوباره جایگاه مهمی در تیم ملی پیدا کرد. او به‌زودی یکی از ۳بازیکن تاریخ فوتبال ایران با ۳تجربه حضور در جام می‌شود. برای این بازیکن ۳۲ساله اما جام‌جهانی دیگری وجود نخواهد داشت. همین حالا نیز کیفیت او به‌مراتب کمتر از گذشته شده است.

از ترکیب به نیمکت

رامین رضاییان در ۲۸سالگی برای نخستین‌بار در ۲۰۱۸روسیه به جام‌جهانی رفت و عملکرد خوبی در آن جام داشت. او حالا در ۳۲‌سالگی برای بار دوم به جام‌جهانی می‌رود اما این‌بار بعید است که بازیکن فیکس تیم ملی باشد. با این حال رامین باید از این جام نهایت لذت را ببرد؛ چراکه برای بازیکنی در پست او تقریبا محال است که در ۳۶سالگی بتواند دوباره پیراهن تیم ملی را بپوشد. سبک بازی این ستاره به دوندگی و نفوذ مداوم به دفاع حریف گره خورده و بدون این نفوذها، کار برای او سخت می‌شود. در نتیجه می‌شود گفت این جام آخرین جام‌جهانی رامین است.

اولین و آخرین

شجاع خلیل‌زاده تلاش زیادی کرد که در ۳۳سالگی بالاخره به جام جهانی دعوت شود و این اتفاق هم رخ داد. با این حال اوضاع برای او از این جهت جالب است که نخستین تجربه‌اش در جام به آخرین تجربه‌اش نیز تبدیل خواهد شد. شجاع ۴سال دیگر در ۳۷سالگی نمی‌تواند در جام‌جهانی به میدان برود، چراکه همین حالا نیز رقبای بسیار زیادی در پست او وجود دارند. با این حال او بالاخره به آرزوی قدیمی‌اش رسید. شجاع امیدوار است دوران فوتبالش بدون بازی در جام‌جهانی تمام نشود.

وحید امیری

بعد از مصدومیت امید ابراهیمی، وحید امیری مسن‌ترین بازیکن ایرانی جام است. امیری ۳۴ساله بعد از یک مصدومیت سخت و طولانی به جام‌جهانی رسید و در این تورنمنت به میدان خواهد رفت. این دومین جام‌جهانی اوست. با شرایطی که برای امیری پیش آمد، خیلی‌ها تصور می‌کردند که این ستاره، جام‌جهانی را از دست می‌دهد اما او بازهم با جنگندگی خاص خودش به فرم خوب برگشت و حتی در ترکیب اصلی پرسپولیس نیز قرار گرفت. به‌نظر می‌رسد کی‌روش هم او را یک مهره مهم برای تیم ملی می‌داند اما بعید است که امیری در ترکیب ثابت ایران برای این تورنمنت قرار بگیرد. شانس او برای ثابت بازی‌کردن، اصلا زیاد نیست. با این حال امیری حتی در قامت یک مهره ذخیره هم بازیکن خاصی برای تیم ملی است.

کریم انصاری‌فرد

اگر اسکوچیچ هنوز سرمربی تیم ملی بود، شاید نام کریم در فهرست نهایی تیم دیده نمی‌شد. کی‌روش اما همیشه به این ستاره اعتقاد زیادی داشته و او را نه‌فقط در پست مهاجم، که حتی به‌عنوان هافبک به بازی می‌گیرد. کریم مهره مهمی برای تیم ملی است و می‌تواند یک ذخیره طلایی برای تیم باشد. او در حالی برای آخرین جام‌جهانی دوران فوتبالش آماده می‌شود که آخرین گل ایران در تاریخ جام‌های جهانی را به ثمر رسانده است. کریم می‌تواند در این دوره تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ ایران با سابقه زدن گل در ۲دوره از جام‌جهانی شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها