ایمان محمدی، قهرمان کشتی فرنگی جام جهانی:

مردم کشور آذربایجان به ما توهین کردند

قهرمان کشتی فرنگی ایران درباره جام جهانی کشتی فرنگی در باکو گفت: مردم کشور آذربایجان در مدت زمانی که آنجا بودیم کمی ما را اذیت کردند و در سالن مسابقات و بیرون از آن نیز به ما بی‌احترامی و توهین می‌شد.

مردم کشور آذربایجان به ما توهین کردند
کد خبر: 581733
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۱۴:۱۰:۰۸

ایمان محمدی در خصوص قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در جام جهانی، اظهار کرد: مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود زیرا برترین‌های دنیا با ترکیب اصلی‌شان در این رویداد شرکت کرده بودند و همین نیز حساسیت مسابقات را بالا برده بود. همچنین با توجه به این که مسابقات در باکو برگزار می‌شد خیلی بیشتر به چشم می‌آمد و حساسیت رقابت‌ها را به ویژه برای آذربایجانی‌ها بالا برده بود.

به گزارش خبرورزشی، وی ادامه داد: خدا را شکر تیم ملی کشتی فرنگی ایران با توجه به برنامه‌ریزی و تمریناتی که داشت موفق شد در فینال با شکست تیم آذربایجان که در واقع خود را برای قهرمانی آماده کرده بود، روی سکوی اول بایستد.

این ملی‌پوش خوزستانی تیم کشتی فرنگی ایران در خصوص عملکردش در جام جهانی و پیروزی ۸ بر صفر در فینال مقابل ورزشکار کشور آذربایجان و نقش پررنگ او در کسب قهرمانی تیم ملی، گفت: از عملکردم در این رقابت‌ها راضی بودم. سه مبارزه داشتم که با اختلاف هشت امتیازی به برتری رسیدم. طالح ممداف حریفم در فینال بسیار باتجربه بود و عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه داشت اما با آنالیزی که کادر فنی پیش از مسابقات از او داشت، مبارزه بابرنامه‌ای روی تشک داشتم و با اختلاف به برتری رسیدم. همان‌طور که می‌دانید مسابقات جام جهانی تیم به تیم برگزار می‌شود و من معتقدم همه بازیکنان در کسب عنوان قهرمانی تیم ملی ایران نقش داشتند و خوشحالم که توانستیم برد خوبی مقابل آذربایجان به دست آوریم.

وی با بیان این که بعد از قهرمانی در مسابقات جام جهانی پیام‌های خوبی از سوی مردم دریافت کردیم، افزود: مردم از این مقام خوشحال بودند و خیلی از ما تشکر کردند، زیرا مردم کشور آذربایجان در مدت زمانی که آنجا بودیم کمی ما را اذیت کردند و در سالن مسابقات و بیرون از آن نیز به ما بی‌احترامی و توهین می‌شد. از مردم ایران تشکر می‌کنم که با دعای خیرشان همیشه به ما کمک کردند.

محمدی خاطرنشان کرد: استقبال آذربایجانی‌ها از کشتی فینال بسیار زیاد بود و سالن مسابقات مملو از مردم بود و حتی رییس جمهور این کشور هم به سالن آمده بود. در واقع خودشان را برای قهرمانی آماده کرده بودند. آنها حتی اجازه نمی‌دادند که مربیان ما برای کوچ کنار تشک بیاید و حریف من در فینال نیز با دیگر کشتی‌گیران تیم‌مان درگیر شد. ضمن این که همین حریفم روی تشک بی‌اخلاقی می کرد و با سر به من ضربه می‌زد اما خدا را شکر ما وارد جوی که آن‌ها درست کرده بودند نشدیم و توانستیم خیلی خوب آن‌ها را شکست دهیم و جام را به ایران بیاوریم.

وی در ادامه با بیان این که با تیم جوانی در جام جهانی حاضر شده بودیم، گفت: آقای رنگرز نیز مانند مربیان قبلی تیم ملی حامی کشتی گیران است و ورزشکاران هم او را بسیار قبول دارند. رنگرز هم نظر مثبتی نسبت به عملکرد تیم در این رقابت ها داشت.

این فرنگی کار ایذه ای با اشاره به سه رویدادی که در دو ماه اخیر حضور داشته است، افزود: دو ماه اخیر در دو مسابقه جهانی در رده سنی جوانان و امید و نیز رقابت های جام جهانی بزرگسالان شرکت کردم که سخت بود اما با توجه به برنامه ریزی خوبی که وجود داشت خدا را شکر بدنم دچار افت نشد و توانستم آمادگی خودم را حفظ کنم و عملکرد خوبی داشته باشم.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به عناوین قهرمانی شما در میادین بین المللی مشکل اشتغال برای شما حل شده است؟ گفت: متأسفانه دراین زمینه هیچ کاری برای من صورت نگرفته است، در حالی که بحث اشتغال دغدغه من و همه ورزشکاران است. قول هایی داده شده است اما به آن عمل نکرده اند. امیدوارم به این موضوع مهم رسیدگی شود زیرا ورزشکاران با برطرف شدن دغدغه اشتغال شان با شرایط روحی بهتری می توانند در میادین حاضر شوند.

وی درباره هدفش برای حضورش در المپیک پاریس عنوان کرد: در حال حاضر در وزن غیرالمپیکی کشتی می گیرم و بعد از مسابقات جهانی پیش رو تغییر وزن خواهم داد و انشاءالله شانسم را برای حضور در المپیک امتحان می کنم. آرزوی هر ورزشکاری حضور در این رقابت ها است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. از بچگی که وارد رشته کشتی شدم آرزویم قهرمانی در المپیک بوده است و امیدوارم با تمریناتی که دارم به این مقام دست پیدا کنم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • م ارسالی در
    پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱

    اخبار و حرفه‌ای تفرقه انگیز جز ضرر چیزی عاید نمی‌شود
    . متاسفانه افراطی گریها و کینه ورزیها چیزی به ارمغان نمی اورد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها