کیا سورنتو 2023 وارد ایران می‌شود؟

کیا سورنتو 2023 یک شاسی بلند جدید از شرکت کیا است که ایرانی‌ها با مدل‌های قدیمی آن آشنا هستند. هرچند امید بود این خودرو وارد ایران شود اما قیمت بالای این آن عملا این موضوع را منتفی کرده است.

کیا سورنتو 2023 وارد ایران می‌شود؟
کد خبر: 581170
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۵ ۰۷:۵۷:۲۷

قیمت کیا سورنتو ۲۰۲۳ اعلام شد. تمام نسخه‌های این شاسی بلند محبوب کره‌ای قیمتی فراتر از سقف واردات خودرو دارند و به همین دلیل امکان واردات این خودرو وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین، طی دوره‌های قبلی واردات، نسل‌های مختلف کیا سورنتو به بازار ایران راه پیدا کردند و توانستند آمار فروش بالایی را به ثبت برسانند. اما ممنوعیت واردات باعث شد تا نسل‌های جدید این خودروی محبوب شانس ورود به بازار ایران را از دست دهند. در همین راستا طرح آزادسازی واردات خودرو، بسیاری از علاقه‌مندان به این شاسی بلند کره‌ای را به واردات آن امیدوار کرده است.

قیمت کیا سورنتو ۲۰۲۳

در حالی که بسیاری منتظر خبر واردات کیا سورنتو بودند، اما انتشار لیست قیمت کیا سورنتو ۲۰۲۳ آنها را غافلگیر کرد؛ چرا که سقف واردات خودرو ۲۰ هزار یورو بوده و تمام نسخه‌های جدید این شاسی بلند بیش از ۳۰ هزار یورو قیمت دارند. ضمن این که قیمت پایه این خودرو در نسخه هیبریدی ۳۷ هزار و ۸۸۵ دلار و قیمت پایه نسخه پلاگین هیبریدی آن نیز ۵۱ هزار و ۱۸۵ دلار است.

1

مشتریان در بازارهای جهانی می‌توانند کیا سورنتو ۲۰۲۳ را با قیمت پایه ۳۱ هزار و ۲۸۵ دلار خریداری کنند. البته قیمت بالاترین تیپ آن نیز به ۴۴ هزار و ۸۸۵ دلار می‌رسد. انتشار لیست جدید قیمت این شاسی بلند کره‌ای نشان می‌دهد کیا قیمت این محصول خود را نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داده است. ضمن این که مشتریان باید مبلغ ۱۲۹۵ دلار نیز برای تحویل خودرو در مقصد پرداخت کنند.

کیا سورنتو مدل ۲۰۲۳ به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده که مشتریان می‌توانند دو مدل تنفس طبیعی و توربوشارژ آن را سفارش دهند. مدل تنفس طبیعی این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

نسخه توربوشارژ نیز قدرتی برابر با ۲۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتن‌متر را به همراه دارد. قدرت تولیدی از موتور تنفس طبیعی توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک معمولی و قدرت تولیدی از موتور توربوشارژ توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

هرچند کیا سورنتو ۲۰۲۳ از لحاظ طراحی مشابه مدل ۲۰۲۲ است، اما اکنون از امکانات و تجهیزات بیشتری بهره می‌برد. اکنون تیپ محبوب SX Prestige SX Prestige به شکل استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک به فروش می‌رسد. مدل LX یا پایه این خودرو نیز اکنون از سیستم‌های کمک‌راننده نظیر جلوگیری از برخورد جلو و رادار نقطه کور بهره می‌برد.

تیپ S این خودرو نیز به شارژر بی‌سیم موبایل مجهز شده است. تیپ EX از صندلی‌های برقی و تیپ SX هم از سنسور باران، آینه‌های تاشو برقی و ابزار دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی بهره می‌برد. کیا برای تیپ X-Line نیز قطعات دکوراتیو بدنه، سپر اسپورت و رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی در نظر گرفته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها