صالح آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی:

بانک مرکزی توان تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو را دارد؟

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی ایران درباره تامین ارز مورد نیاز خودرهای وارداتی به کشور گفت: به‌محض آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، بانک مرکزی آمادگی تامین ارز مورد نیاز را دارد.

بانک مرکزی توان تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو را دارد؟
کد خبر: 580004
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۰۸:۲۳:۲۱

هرچند قوانین و شرایط واردات خودرو به کشور تدوین شده است و وزارت صمت نیز این برنامه را دنبال می کند اما هنوز خیلی از مشکلات بر سر متقاضیان واردات خودرو خارجی به کشور باقی مانده است. یکی از این مشکلات تامین ارز مورد نیاز برای واردا کنندهای خودرو است. 

به گزارش ایرنا، «علی صالح‌آبادی» رییس‌کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، آیا بانک مرکزی ارز مورد نیاز واردات خودرو را تامین کرده است، عنوان کرد: به‌محض آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، بانک مرکزی آمادگی تامین ارز مورد نیاز را دارد و تامین ارز مورد نیاز بر اساس استانداردی که وزارت صمت تعریف کرده، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت سفارش واردات خودرو از سوم آبان در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده و به گفته وزیر صمت، تاکنون نزدیک به ۳۰۰ متقاضی برای واردات اعلام آمادگی کرده‌اند؛ بر اساس مقررات مربوط به واردات خودرو، سقف سالیانه برای ثبت سفارش و واردات یک میلیارد دلار خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها