کد خبر: 580549
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۱۲:۲۰:۱۹
| |

لوکادیا می‌تواند بیشتر از این بدرخشد/ پرسپولیس تاکتیکی‌ترین تیم لیگ است

محمود کلهر، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: یورگن لوکادیا بهترین مهاجمی است که در سال های اخیر به پرسپولیس آمده و می تواند بیشتر از این هم بدرخشد.

لوکادیا می‌تواند بیشتر از این بدرخشد/ پرسپولیس تاکتیکی‌ترین تیم لیگ است
کد خبر: 580549
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۱۲:۲۰:۱۹

هافبک سال های نه چندان دور پرسپولیس معتقد است این تیم در فصل جاری بسیار هوشمندانه بازی می کند. محمود کلهر با بیان این جمله، گفت: پرسپولیس به نظر من تاکتیکی ترین تیم لیگ برتر است. این تیم خیلی خوب حریفان را آنالیز و نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی می کند. به نظر می رسد پرسپولیس و یحیی گل محمدی گروه آنالیز فوق العاده قوی دارد. گروهی که با تلاش بسیار حریفان را آنالیز می کنند.

به گزارش خبرورزشی، وی ادامه داد: پرسپولیس یحیی گل محمدی در نیمه های اول مسابقات خود اغلب مشغول آنالیز حریفان بوده و در نیمه دوم با استفاده از ضعف های حریفان، زهر خود را ریخته است. این هوشیاری کادرفنی پرسپولیس را می رساند که اغلب نیمه مربیان را برده و توانسته فوتبال مورد نظر خود را به رقیبان تحمیل کند. شما اگر به گل های زده پرسپولیس دقت کرده باشید متوجه می شوید بیشتر در نیمه دوم به ثمر رسیده و تعویض های یحیی گل محمدی نیز درست و به جا بوده است. به طور مثال در همین بازی با مس کرمان هم شیخ دیاباته به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و گل سه امتیازی زد.

کلهر برخلاف برخی ها زوج شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا را مناسب دانست و افزود: این روزها می گویند شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا زوج مناسبی برای خط حمله پرسپولیس نیستند یا اینکه شبیه هم هستند. این در حالی است که این دو اصلا شباهتی به یکدیگر ندارند و به نظر من هر یک ویژگی های خوبی دارند. البته شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا هر دو بسیار گلزن و چارچوب شناس هستند. من پیش بینی می کنم یحیی گل محمدی از این فرصت دو ماه و اندی تعطیلی لیگ برتر استفاده کرده و در بازی های دوستانه و تدارکاتی این دو را کنار هم بازی دهد. این دو مهاجم حرفه ای می توانند در ادامه مسابقات لیگ برتر گل های زیادی برای پرسپولیس بزنند.

وی به تعریف ویژه از لوکادیا پرداخت و خاطرنشان کرد: به اعتقاد من یورگن لوکادیا بهترین مهاجمی است که در سال های اخیر به پرسپولیس آمده و می تواند بیشتر از این هم بدرخشد. او یک فوروارد حرفه ای و همان مهاجمی است که پرسپولیس انتظارش را می کشید. پرسپولیس بعد از مهدی طارمی و علی علیپور گرچه فروارد مستعدی مثل مهدی عبدی پیدا کرد اما همیشه از کمبود یک مهاجم ششدانگ رنج برده است. عیسی آل کثیر هم که یک مهاجم ششدانگ است با انواع و اقسام بدشانسی ها، مصدومیت ها و ... مواجه شده و امیدوارم او هم در ادامه رقابت ها به جمع شاگردان یحیی گل محمدی اضافه شده و به موفقیت تیم کمک کند. عیسی هم پتانسیل بالایی دارد و یحیی گل محمدی کار درستی کرد که اجازه داد به تیم اضافه شود.

محمود کلهر در ادامه ضمن اشاره به عملکرد خوب خط دفاع پرسپولیس، یادآور شد: یکی از بزرگ ترین مشکلات پرسپولیس در فصل گذشته خط دفاع این تیم و گل های خورده سرخپوشان بود. ایرادی که یحیی گل محمدی زیرکانه آن را مرتفع کرد. حالا پرسپولیس مدافعان خوب و کم اشتباهی در اختیار دارد که به راحتی گل نمی خورند و آمار فوق العاده ای هم از خود به جای گذاشته اند. با این خط دفاعی هر غیر ممکنی ممکن خواهد شد چون به سختی گل می خورد و دفاع پرسپولیس تبدیل به یک دژ محکم شده است.

وی درمورد علیرضا بیرانوند نیز تصریح کرد: من فکر می کنم علیرضا بیرانوند تمرینات بسیار خوبی را زیر نظر مربی گلرهای برزیلی پرسپولیس پشت سر می گذارد. او خیلی خیلی پخته تر از قبل شده و تکنیکی گلری می کند. علیرضا بیرانوند بهترین تصمیم ممکن را گرفت که به ایران و پرسپولیس برگشت. او در حال حاضر نقطه قوت پرسپولیس و حتی تیم ملی ایران است. کارلوس کی روش هم می تواند روی توانایی های این گلر حساب ویژه ای باز کند. او در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مثل یک ستاره درخشید و حالا انگیزه های فراوانی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارد. من پیش بینی می کنم باز هم علیرضا بیرانوند در قطر خوش درخشیده و ستاره تیم ملی ایران در این رقابت ها لقب بگیرد. هر چند ما مهدی طارمی را هم به عنوان یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر اروپا در اختیار داریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها