کد خبر: 580054
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۶:۱۷
| |

الناز رکابی با همان حجابی به دفتر من آمد که در سطح شهر تردد داشت

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان درباره دیدار جنجالی خودش با الناز رکابی بعد از حواشی پیش آماده در رقابت‌های سنگ نوردی آسیا توضیحاتی ارائه کرد.

الناز رکابی با همان حجابی به دفتر من آمد که در سطح شهر تردد داشت
کد خبر: 580054
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۶:۱۷

دیدار الناز رکابی، قهرمان سنگ نوردی ایران با وزیر ورزش حرف و حدیث‌های فراوانی به همراه داشت. او که بدون حجاب اجباری در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره جنوبی حضور پیدا کرده بود بعد از حضور در ایران بلافاصله با حمید سجادی دیدار کرد تا به برخی شایعات از جمله بازداشت خودش پایان دهد. البته برخی نیز به نوع لباس پوشیدن الناز رکابی در دیدار با وزیر ورزش انتقاد داشتند. حالا وزیر ورزش و جوانان درباره آن دیدار جنجالی توضیحاتی ارائه داده است.

به گزارش ورزش سه، وزیر ورزش و جوانان در خصوص ملاقاتش با النار رکابی و حواشی که در خصوص این دیدار رخ داد و این‌که آیا این دیدار به درخواست سجادی صورت گرفته است یا خود الناز رکابی، گفت: این ملاقات دقیقا به درخواست ایشان بود، درخواست ایشان هم برای من قابل احترام بود. قبل از ملاقات من با خانم رکابی آقای توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک برای اولین بار (اصلا سابقه نداشته است) به عنوان رئیس کمیته بین‌المللی المپیک جویای احوال و شرایط یک ورزشکار شد و با ایشان صحبت کردند.

سجادی با اشاره به اینکه رشته الناز رکابی یک رشته المپیکی است، اظهار داشت: خانم رکابی یکی از شانس‌های ما برای حضور در المپیک پاریس خواهند بود و خیلی هم امید به کسب امتیاز ورودی ایشان داریم و امیدواریم امتیاز را بیاورند. طی چند روز گذشته خانم هانیه رستمیان اولین سهمیه المپیک در رشته تیراندازی در ۲۵ متر تپانچه را اگر اشتباه نکنم به دست آوردند. اولین سهمیه ما را یک بانوی ورزشکار محجبه به دست آوردند که به جامعه ورزشی بانوان تبریک می‌گویم.

وی تاکید کرد: خانم رکابی یکی از سرمایه‌های ما هستند. بالغ بر ۳۰ سال از عمر ایشان می‌گذرد به من گفتند حدود ۲۱ سال است در سنگ‌نوردی فعال هستم و سوابق و تجارب خوبی دارم و در حال حاضر هم برای اینکه زندگی خودم را بچرخانم، روی پاهایم بایستم و ورزش خود را ادامه دهم، از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب کار می‌کنم، هم تمرین می‌دهم و هم ورزش می‌کنم تا بتوانم مستقل باشم و چند کمک از من خواستند.

الناز رکابی با همان حجابی که به دفتر من آمد در سطح شهر تردد داشته است

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: علت درخواست‌شان را از ایشان سوال کردم، که درخواست‌شان چیست؟ آن هم با توجه به این‌که شب گذشته‌اش ساعت ۳ صبح وارد ایران شده بودند، گفتم تشریف داشته باشند حالا بعدا سر فرصت در خدمتشان باشیم که گفتند می‌خواهند با خانواده‌شان به زنجان بروند و درخواست دارند تا تهران هستند وزیر را ببینند. گفتم قدم‌شان به روی چشم. تشریف آوردند و گفت‌وگو صورت گرفت.

وی افزود: ایرادی به حجاب ایشان در این جلسه گرفتند، در صورتی که خانم رکابی دو کلاه بر سر داشت یک کلاه اسپرت و یک کلاه کاپشنی که بر تنشان بود. برخی عزیزان مثل اینکه عکسی که گرفته شده بود را ظاهراً تشخیص ندادند که ایشان دو کلاه داشته و احساس کرده بودند مجدد موی ایشان است در صورتی که خانم رکابی دو کلاه بر سر داشت و عکس‌ها از زوایای مختلف مشخص است که یک تار موی ایشان بیرون نبود.

سجادی گفت: مسائل را توضیح دادیم، یک عده گفتند حجاب ایشان غیرعرفی بود و رسمی نبود، گفتم درست است حق با شماست اما مهمانی که وارد اتاق شده از هر شهری آمده است و از جاهای دیگر پیش من آمده با همین حجاب در شهر تردد کرده و وارد وزارتخانه شده از طبقات ما عبور کرده تشریف آورده و بعد وارد اتاق من شده است ما هم به رسم ادب و میهمان‌نوازی از ایشان پذیرایی کردیم.

 خواسته رکابی از وزیر ورزش

وی گفت: خانم رکابی ورزشکار تیم ملی و قهرمان جهان است؛ این بار گناهش این است که چهارم شده. ایشان قهرمان جهان است رشته‌اش هم المپیکی است و حدود ۲۰ و ۲۱ سال است که می‌گوید سابقه فعالیت دارد و در این رشته زحمت کشیده و پیش وزیر حوزه خودش آمده‌ است.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: خانم رکابی مصاحبه کردند و برای کاری که اتفاق افتاده دلیل و توضیح داده که باید جور دیگر عمل می‌کردم، سهوا این اتفاق افتاده و استرس داشتم و توضیحات را دادند. خودشان صحبت کردند و توضیح دادند و گفتند قبل از اینکه به شهرستان بروم، می‌خواهم وزیر را ببینم و من به ایشان وقت دادم.

وی بیان کرد: از خانم رکابی پرسیدم علت چیست که ایشان تشریف آورده‌اند؟ که ۳ خواسته داشتند و گفتند سابقه بیمه ندارم، درآمد مستمری که بتوانم به عنوان یک شغل روی آن حساب کنم ندارم، درآمد پایدار ندارم می‌خواهم باشگاه بزنم که روی پای خودم بایستم شما به عنوان وزیر ورزش و جوانان به قهرمان‌تان کمک کنید.

سجادی با اشاره به این‌که مربی خانم رکابی برادرش و یکی از قهرمان این رشته است و سنگ‌نوردی رشته خانواده خانم رکابی است، گفت: خانم رکابی گفتند آقای وزیر خواسته‌هایی از شما دارم من هم گوش کردم. خودشان بعدا گفتند اجازه داریم یک عکس بگیریم؟ من هم گفتم بفرمایید، حالا از این اتفاق تعابیر مختلف می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها