کد خبر: 577077
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ۰۷:۴۰:۴۷
| |

چرا فوتسال ایران برابر ژاپن شکست خورد؟

یک کارشناس درباره شکست تیم ملی فوتسال ایران برابر ژاپن در فینال آسیا گفت: بی تجربگی باعث شکست تیم ملی فوتسال بود.

چرا فوتسال ایران برابر ژاپن شکست خورد؟
کد خبر: 577077
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ۰۷:۴۰:۴۷

رضا لک، کارشناس فوتسال درخصوص شکست ۳ بر ۲ تیم ملی فوتسال ایران در فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا و نایب قهرمانی در قاره کهن اظهار کرد: شکست عجیبی بود و فکر می‌کنم کمتر کسی فکر می‌کرد که ایران بازنده این تقابل باشد. ما در هر دو نیمه سر تر از حریف خود بودیم و اشتباه‌های فردی این جام را از ایران گرفت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: وحید شمسایی کار بزرگی کرده بود و با تیمی به جنگ رقبا رفته بود که اکثر بازیکنان آن، جوان و بی‌تجربه بودند و در همین بازی فینال این کم‌تجربگی کار دست ما داد. می‌توانستیم از ضربات شروع مجدد خود بهتر استفاده کنیم و در طول بازی این فرصت زیاد در اختیار تیم ما قرار گرفت اما خوب کار نکردیم و همین تفاوت تیم ما و ژاپن را رقم زد. همچنین باید بیشتر از پاورپلی استفاده می‌کردیم و حتی در بازی‌های قبل که با اختلاف از حریفان پیش افتادیم، می‌توانستیم بیشتر روی این موضوع کار کنیم. هنوز البته چیزی تمام نشده و آینده درخشانی منتظر این تیم و بازیکنان جوانش است.

این کارشناس فوتسال درخصوص دلیل اصلی شکست ایران برابر ژاپن گفت: ما از نظر تاکتیکی و موقعیت‌سازی از حریف برتر بودیم و حتی در اکثر دقایق نیمه دوم ژاپنی‌ها نای نزدیک شدن به دروازه ایران را نداشتند اما به نظر من بی‌دقتی در از دست دادن فرصت‌ها و همچنین درخشش دروازه‌بان حریف، این بازی و در نهایت جام قهرمانی را از ایران گرفت. بازیکنان باید در زدن ضربات آخر بیشتر دقت می‌کردند و با تمرکز بالاتری در حمله‌ها حاضر می‌شدند. ایران در این جام از سایر تیم‌ها یک سر و گردن بالاتر بود و حیف شد که قهرمان نشدیم.

لک درخصوص نیازهای این تیم تا جا جهانی ۲۰۲۴ توضیح داد: این بازیکنان جوان باید آب‌دیده شوند یعنی در اردوهای سخت و بازی‌های دوستانه پرفشار قرار بگیرند. کار در جام جهانی بسیار سخت‌تر از آسیا است و برای آماده شدن برای آن مسابقات، فدراسیون باید بازی‌های تدارکاتی مناسب و اردوهای پرفشاری را در نظر بگیرد تا بتوانیم با حریفانی مثل اسپانیا، برزیل، روسیه، پرتغال، آرژانتین و حتی دیگر ژاپن رقابت کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها