کد خبر: 573679
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۰۷:۵۴:۵۲
| |

امیر عابدینی، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس:

تاج ریسک کرد و کی‌روش را آورد

امیر عابدینی، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: تاج ریسک کرد و کی‌روش را آورد چون افکار عمومی موافق کی‌روش هستند.

تاج ریسک کرد و کی‌روش را آورد
کد خبر: 573679
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۰۷:۵۴:۵۲

امیر عابدینی درباره شرایط فدراسیون فوتبال با حضور مهدی تاج اظهار کرد: آقای تاج غیر قانونی نیامده است. غیرقانونی یعنی چارچوب احراز شرایط را طی نکند و بیایید. او کاملا قانونی آمده ثبت‌نام کرده و آقایان فرصت داشتند بررسی کنند و بگویند او شرایط لازم را ندارد. تاج تایید شد و انتخابات در حضور ناظران برگزار شد و رای آورد. خودم از آقای تاج انتقاد می‌کردم و پرونده شکایت او از من به دو سال قبل برمی‌گردد که غیابی علیه من حکم صادر شد.

او ادامه داد: من منتقد تاج بودم اما باید انصاف داشته باشیم. این آقای تاج دو سال از فوتبال دور بود، چرا در این دو سال به مواردی که می‌گویند رسیدگی نشد؟ چرا نگفتند او در اینجا یا آنجا گیر دارد؟ چرا پا را فراتر از اخلاق گذاشتیم و حاضر شدیم او را به گونه‌ای تخریب کنیم که ثابت کنیم قلبش بیمار نیست یا ثابت کنیم او آدم صالحی نیست؟ او با توجه به شرایط فدراسیون فوتبال آمده و رای آورده است. چرا فکر می‌کنیم هر میکروفونی در اختیار داریم می‌توانیم در راستای رضای خدا به هر بنده خدایی بد و بی‌راه بگوییم؟

عابدینی افزود: انتقادات، کارشناسی و مدیریتی نبود و فقط به دنبال جایگزین آقای تاج بودند. می‌خواستند فردی را رئیس فدراسیون کنند که بضاعتش ضعیف‌تر بود. برخوردی که با تاج شد را منصفانه نمی‌دانم و هنوز هم این برنامه ادامه دارد.

او درباره پرونده ویلموتس هم گفت: در فیفا همیشه ما به عنوان کارفرما بدهکار هستیم. بازیکنی داشتم که قرار بود یک سال برای من بازی کند اما به دلایل ضعف نتوانست بازی کند. او سه بازی انجام داد و رها کرد و رفت. بعد از مدتی شکایت شد که ما حق آموزش او را پرداخت کنیم. فیفا ما را محکوم کرد و آن جرایم را پرداخت کردیم. در فوتبال مثل خیلی از محافل دیگر مظلوم هستیم و در فیفا به راحتی علیه ما حکم می‌گیرند. می‌گویند ویلموتس نتیجه نگرفت که این اتفاقات جزو فوتبال است. همین آقای کی‌روش در دو سال اخیر نتیجه نگرفته است. بارسا بارها مربی عوض کرد تا بتواند نتیجه  بگیرد. این همه مربی عوض شد آیا مربی قبلی از حقش گذشت؟ خیر! ما درباره پرونده ویلموتس بد عمل کردیم و این موضوع قابل دفاع نیست. فوتبال هزینه دارد اما منابع درآمدی‌اش هم قفل است و به همین خاطر بدهی ایجاد می‌شود. ویلموتس یک نقطه تاریک در فوتبال ایران  بود اما خیلی‌ مربیان دیگر هم شرایط او را داشتند.

وی درباره حضور کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران هم گفت: دو نگاه وجود دارد. باید بگویم از منظر عاطفی و احساسی نباید اسکوچیچ را برکنار می‌کردیم. او بر گردن فوتبال ایران حق داشت و باید از او دفاع می‌کردیم و نمی‌گذاشتیم این اتفاق رخ دهد اما در بحث فنی، موضوع ریسک مطرح است. تاج ریسک کرد و کی‌روش را آورد چون افکار عمومی موافق کی‌روش هستند. از طرف دیگر بازیکنان تیم ملی هم موافق او هستند و از نظر فنی کی‌روش در بازی‌های سخت، حرف برای گفتن دارد. او به نیمکت ایران بیشتر از اسکوچیچ "پرستیژ" می‌دهد. از نظر ابعاد فنی ریسک قابل قبولی انجام شد. اگر تیم ملی موفق شود هم آقای کی‌روش چهره می‌شود و هم خیلی از مسائل فدراسیون حل می‌شود اما اگر تیم ملی موفق نشود مشکلی بر مشکلات تاج اضافه می‌شود.

عابدیدنی درباره پیش‌بینی‌اش از تیم ملی تحت هدایت کی‌روش هم گفت: فکر می‌کنم تیم ملی با کی‌روش کمتر از آقای اسکوچیچ نتیجه نگیرد و باید بیشتر بگیرد و این اتفاق رخ خواهد داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها