کد خبر: 572726
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۰:۴۸:۳۶
| |

کارلسن از رقابت‌های شطرنج سینکفیلد انصراف داد

در دور سوم سوپرتورنمنت شطرنج سینکفیلد، کارلسن قهرمان پرآوزاه جهان به هانس نیمن بازیکنی با رتبه بسیار پایین تر، باخت.

کارلسن از رقابت‌های شطرنج سینکفیلد انصراف داد
کد خبر: 572726
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۰:۴۸:۳۶

در جریان دور چهارم مسابقات سوپرتورنمنت سینکفیلد، مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان در اقدامی عجیب از ادامه این مسابقات انصراف داد تا مقابل نام این شطرنج‌باز در دور چهارم شکست ثبت شود! قهرمان شطرنج جهان که در دور سوم این مسابقات مقابل نیمن شکست خورده بود مقابل ممدیاروف بازی نکرد.

به گزارش ایسنا، worldchess در گزارشی به علت این انصراف پرداخت و نوشت: در دور سوم سوپرتورنمنت سینکفیلد، کارلسن به هانس نیمن بازیکنی با رتبه بسیار پایین تر، باخت.  هانس نیمن در اوایل دوران حرفه ای خود به تقلب متهم شده بود.  کارلسن احساس می کرد که سازمان دهندگان این رقابت‌ها  نمی توانند رویه های بازی جوانمردانه را تضمین کنند بنابراین از مسابقات کناره‌گیری کرد.

توئیت مرموز کارلسن، ویدیویی از مورینیو است که در آن ویدئو گفته می شود: «اگر صحبت کنم، به دردسر بزرگی می‌افتم». باتوجه به این توئییت می توان حدس زد که کارلسن به تقلب معترض است. قهرمان شطرنج جهان از مسائل حقوقی آگاه است و می داند اگر کسی را متهم به تقلب کند و مدرک نداشته باشد، ممکن است با برخورد سخت مواجه شود.

با این حال، مفسران برجسته شطرنج  معتقدند که بازی کارلسن و نیمن مشکوک نبود و کارلسن نمی‌تواند تنها بر اساس حدس و گمان ها کنار بکشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • سعید ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

    بعد از بازی نیومن با فیروزجا حین مصاحبه با نیومن بعد بازی مجری به عمد ماشین تحلیلگر حرکات بازی را خاموش کرد و از نیومن خواست که علت حرکات انجام داده را توضیح بده که اصلا نتونست این کارا انجام بده که بسیار مشکوک بود

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها