کد خبر: 572538
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۰۹:۴۳:۳۶
| |

نمایش صلح، در بازی ایران و آمریکا

یک رسانه آمریکایی، پیش از آغاز رقابت های جام جهانی فوتبال قطر، به مرور اتفاق های تاریخی ادوار مختلف این جام می پردازد و در جدیدترین گزارش خودش نگاهی داشته به بازی تاریخی ایران و آمریکا در جام جهانی 98 فرانسه.

نمایش صلح، در بازی ایران و آمریکا
کد خبر: 572538
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۰۹:۴۳:۳۶

فاکس اسپورت اعلام کرده که هر روز تا شروع اولین بازی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ خاطره‌های متفاوتی از تاریخ جام جهانی را بررسی خواهد کرد. این رسانه امروز (دوشنبه) به دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر آمریکا در سال ۹۸ پرداخته و عنوان «نمایش صلح ایران برابر تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۹۸ فرانسه» را برای آن برگزیده است.

به گزارش ایسنا، فاکس اسپورت نوشت: یکی از مورد انتظارترین مسابقات دور اول در جام جهانی فرانسه ربطی به خود بازی نداشت. ایالات متحده و ایران در آن مقطع مدت‌ها دشمنان سیاسی بودند. هنگامی که در قرعه کشی جام جهانی آنها در گروه F با هم قرار گرفتند، شمارش معکوس برای رویارویی در شهر لیون فرانسه آغاز شد.

هر گونه حدس و گمان مبنی بر سرایت تنش بین دو دولت به میدان مسابقه در همان ابتدای بازی از بین رفت؛ در نمایش صلح بین بازیکنان، اعضای تیم ملی فوتبال ایران به هر یک از اعضای تیم ایالات متحده یک دسته گل سفید داد. لحظاتی بعد، هر دو تیم با هم عکس گرفتند که عکاسان زیادی از آن صحنه استقبال کردند تا این اتفاق به یکی از ماندگارترین صحنه های تاریخ جام جهانی تبدیل شود.

آن اتفاق، ژست زیبایی بود؛ ژستی که هنوز هم مورد قدردانی بازیکنان آمریکایی است.

۴۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه ژرلاند شهر لیون حاضر بودند تا این بازی را از نزدیک تماشا کنند؛ جایی که ابتدا حمید استیلی ایران را پنج ‌دقیقه قبل از پایان مسابقه در نیمه نخست با یک ضربه سر فوق‌العاده‌ از ۱۵ متری پیش انداخت. این بازیکن توانست سانتر زیبای جواد زرینچه را به گل تبدیل کند.

در اواخر نیمه دوم پاس زیبای علی دایی به مهدی مهدوی کیا رسید و او هم با آرامشی مثال زدنی دروازه‌ کیسی کلر را باز کرد و با خوشحالی شروع به گرفتن جشن بعد از زدن گل کرد. در اواخر مسابقه برایان مک براید توانست یکی از گل‌های خورده را پاسخ دهد. گل او سه ‌دقیقه قبل از سوت پایان مسابقه زده شد تا حساسیت بازی به اوج خود برسد ولی ایران توانست برتری خود را حفظ کند تا به این برد تاریخی دست پیدا کند.

دو سال بعد در سال ۲۰۰۰ تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه به لس آنجلس رفت و برابر آمریکا به تساوی یک بر یک رضایت داد.

دو تیم ملی ایران و آمریکا بعد از ۲۴ سال قرار است به زودی و این بار در کشور قطر برابر هم به میدان بروند که این دیدار دومین دیدار دو تیم در تاریخ جام جهانی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها