کد خبر: 571799
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح شد:

روایت عضو تیم ملی گلف ایران از کارشکنی فرانسه در صدور ویزای تیم ملی/ فرانسوی‌ها حتی ما را توی سفارت راه ندادند!

رئیس فدراسیون قول داد برای بازگشت روحیه بچه‌ها به تایلند اعزام شویم

ملی‌پوش تیم ملی گلف ایران بعد از عدم صدور ویزا توسط کشور فرانسه و جا ماندن از رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت رفتار کشور فرانسه اصلاً درست نبود و حتی سفارت این کشور در تهران هم غیرمسئولانه رفتار کرد.

روایت عضو تیم ملی گلف ایران از کارشکنی فرانسه در صدور ویزای تیم ملی/ فرانسوی‌ها حتی ما را توی سفارت راه ندادند!
کد خبر: 571799
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۱۵:۰۰:۰۰

علی ولی‌اللهی- تیم ملی گلف ایران برای نخستین بار قرار بود در رقابت‌های قهرمانی جهان در قلب اروپا حاضر شود، اتفاقی جالب توجه که می‌توانست افق‌های جدیدی رو به این ورزش باز کند. با این حال در ادامه دومینوی عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی که در چند ماه گذشته برای برخی رشته‌ها به وقوع پیوسته بود، این بار نوبت به گلف رسید تا ورزشکاران این رشته هم از حضور در مسابقات قهرمانی جهان باز بمانند.

سجاد کرم‌پور، قهرمان ایران و عضو تیم ملی گلف، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین اظهار داشت: اصلاً اوضاع و احوال‌مان خوب نیست. روابط عمومی ما خیلی تلاش کرد. همه افراد دست‌اندرکار تمام تلاش‌شان را کردند و از هر راهی که بگویید وارد شدند. دو هفته قبل رفتیم برای نوبت، از دو ماه پیش هم وقت سفارت گرفته بودیم. خلاصه رفتیم برای اثر انگشت و مدارک را تحویل دادیم. حتی بلیت‌مان را هم اوکی کردیم. قرار بود برویم دوبی. تقریباً یکشنبه ما باید می‌رفتیم دوبی و از دوبی به فرانسه، ولی هرچه منتظر ماندیم ویزا نیامد. دیگر شروع کردند پیگیری این‌ور و آن‌ور و حتی رایزنی هم کردند. تمام تلاش‌شان را هم کردند. حتی یکی از بچه‌ها یک آشنا آن طرف پیدا کرد و آن فرد گفت این یک روال قانونی دارد و چون ویزا از اتحادیه اروپاست، اتحادیه باید تایید کند. ولی این حرف درست نیست و ربطی ندارد. اینها خودشان مستقیماً دعوتنامه فرستادند و ما ویزای ورزشی می‌خواستیم و چون مسابقات ورزشی است باید در اولویت می‌بودیم.

کرم‌پور ادامه داد: ما از طریق سفارت و وزارتخانه هم اقدام کردیم. اینکه چرا ویزا ندادند را واقعاً نمی‌دانم. حتی شخصاً بلند شدیم رفتیم سفارت فرانسه و نه تنها راه‌مان ندادند که جواب‌مان را هم ندادند. با بچه‌های تیم ملی رفتیم مقابل سفارت فرانسه و یک جواب خشک و خالی هم به ما ندادند. خیلی برایمان مهم بود حضور در این مسابقه، اولین مسابقه در خاک اروپا بود، این همه تمرین داشتند و بچه‌ها آماده بودند. اسپانسر هم داشتیم. خلاصه فدراسیون و بچه‌ها سنگ تمام گذاشته بودند.

کرم‌پور در جواب این سوال که پس، از جانب مقامات ایران کم‌کاری صورت نگرفت گفت: نه خدا را شکر از این طرف مشکلی نبود. مساله این است که حتی اگر روال قانونی هم وجود داشته باشد آنها خودشان دعوتنامه فرستاده بودند و ما قرار بود برای مسابقات ورزشی برویم؛ یعنی باید در اولویت قرار می‌گرفتیم. ما که نمی‌خواستیم برویم تفریح کنیم. توریست که نبودیم. ما حتی تا دقیقه ۹۰ یعنی تا روز سه‌شنبه منتظر بودیم. روز گذشته اولین روز مسابقه بود. آقای عزیزی رئیس فدراسیون تا دقیقه ۹۰ پیش‌بینی کرده بود، اگر مشکلی پیش آمد من یک جت شخصی برای شما می‌گیرم. او با یکی از دوستانش هماهنگ کرده بود که تیم را بردارد و ببرد ترکیه و ما حداقل به روز مسابقه برسیم؛ یعنی تا این حد برنامه‌ریزی کرده بودیم، ولی متاسفانه از آن طرف کوتاهی کردند.

او در مورد همکاری فدراسیون جهانی برای حل این مشکل توضیح داد: نمی‌دانم. روابط عمومی ما و روابط بین‌الملل فدراسیون خیلی پیگیر این موضوع بودند. همه تلاش‌شان را هم کردند. هر کاری از دست‌شان بر آمد کردند. طبق قاعده مسابقات جهانی، اگر ما یک روز قبل از مسابقات حضور پیدا نمی‌کردیم نمی‌توانستیم شرکت کنیم، ولی روابط بین‌الملل فدراسیون آن‌قدر پیگیر بود و تماس گرفت که مسئولان برگزاری قبول کردند ما حتی اگر شد یک ساعت قبل از مسابقه هم خودمان را برسانیم. ما حتی این مجوز را هم داشتیم و فدراسیون گلف فرانسه گفت چون شما شرایط‌تان به این شکل است ما صبر می‌کنیم.

کرم‌پور گفت: سوال بزرگ این است که وقتی خودشان دعوتنامه داده‌اند باید این را هم مد نظر قرار می‌دادند. در هر صورت طرف فرانسوی کم‌کاری کرد. سفارت این کشور در تهران هم کوتاهی کرد.

قهرمان گلف ایران در واکنش به این موضوع که گلف اولین ورزشی نیست که در چند ماه گذشته با چنین مشکلی مواجه شده به اعتمادآنلاین گفت: متاسفانه این کارها را می‌کنند. شاید مسائل سیاسی هم دخیل باشد ولی باز هم نباید ربطش بدهند. سیاست از ورزش جداست. دیگر نمی‌دانیم چه باید بگوییم. بچه‌ها هم اصلاْ اوضاع و احوال خوبی ندارند. بچه‌های فدراسیون و اسپانسر هم ناراحت هستند. کلی هزینه هم شده بود. واقعاً ضربه بدی به ما زدند. ما رفتیم سفارت فرانسه گفتیم حضوری یک خواهشی کنیم شاید اتفاقی بیفتد اما اصلاً برایشان مهم نبود.

عضو تیم ملی گلف ایران در پایان به اهمیت حضور در مسابقات از لحاظ ورزشی اشاره کرد و گفت: از لحاظ ورزشی این اولین رویداد برای تیم ملی ما بود، آن هم در قلب اروپا. اولین بار بود که تیم ملی گلف ما قرار بود به مسابقات جهانی در اروپا برود. مسابقات خوبی بود و می‌توانست خیلی کمک کند. می‌توانست انگیزه شود برای جوانان. ولی ما ادامه خواهیم داد. ان‌شاءالله بچه‌ها هم روحیه‌شان را پیدا کنند و تمرین کنیم برای مسابقات بعدی. مشخص هم شده مشکل از خودشان بوده، چون اگر مشکل از طرف ما بود کاری می‌کردند در سایر مسابقات بین‌المللی و جهانی بعدی شرکت نکنیم. ولی ما می‌توانیم در مسابقات جهانی امارات که سال آینده برگزار می‌شود شرکت کنیم. یک رقابت هم در تایلند است که فدراسیون به خاطر برگرداندن روحیه بچه‌ها قول آن مسابقه را هم به ما داده است. ولی قطعاً این مسابقه خیلی مهم بود، هم برای فدراسیون هم برای بچه‌ها که بروند در یک کشور اروپایی مسابقه بدهند.  

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها