کد خبر: 571725
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۰۸:۵۹:۴۱
| |

ایران چند نماینده زن در لیگ قهرمانان اروپا دارد؟

به جز سردار آزمون، مهدی طارمی و صادق محرمی، فوتبال ایران دو نماینده دیگر هم در لیگ قهرمانان اروپا دارد. آناهیتا زمانیان و سارا دورسون‌خواجه دو بازیکنی هستند که در بخش رقابت های زنان حضور دارند.

ایران چند نماینده زن در لیگ قهرمانان اروپا دارد؟
کد خبر: 571725
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۰۸:۵۹:۴۱

با توجه به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا در بخش مردان، تمام نگاه‌ها به تقابل سردار آزمون و مهدی طارمی است. دو بازیکنی که با پیراهن دو تیم لورکوزن و پورتو روز ۱۲ مهرماه در ورزشگاه دراگائو به مصاف هم می‌روند و بازی برگشت هم ۲۰ مهر در بای آره‌نا برگزار خواهد شد. البته حضور صادق محرمی در ترکیب دیناموزاگرب و بازی با چلسی و میلان هم یکی دیگر از جذابیت‌های لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ برای ما ایرانی‌ها است.

به گزارش خبرورزشی، با این حال اما فوتبال ایران در بخش زنان هم دو نماینده در لیگ قهرمانان اروپا دارد. سارا دورسون‌خواجه و آناهیتا زمانیان بختیاری، بازیکنانی هستند که در ترکیب دو تیم اینتراخت فرانکفورت و یوونتوس در این رقابت‌های معتبر به میدان رفته و موفقیت‌هایی هم به دست آورده‌اند. فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان در رده زنان چند هفته‌ای است که آغاز شده و تیم‌ها دو بازی نیز انجام داده‌اند.

سارا دورسون‌خواجه از پدری ایرانی و مادری اهل کشور ترکیه، در شهر کلن آلمان به دنیا آمده است. او هم اکنون عضو تیم فوتبال اینتراخت فرانکفورت است. دورسون‌خواجه فوتبال حرفه‌ای را با اسن آغاز کرد و برای نخستین بار در بوندس‌لیگا به میدان رفت. او بعدها به عضویت ولفسبورگ در آمد و حالا هم دومین فصل حضور در اینتراخت فرانکفورت را پشت سر می‌گذارد.

دورسون‌خواجه یکی از اعضای تیم ملی فوتبال زنان آلمان است و همراه با این تیم و یکی دو ماه قبل موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی یورو ۲۰۲۲ بانوان شد. او همراه با آلمان در دیدار نهایی و در وقت‌های تلف شده با نتیجه ۲ بر یک مغلوب انگلیس شد تا دستش از جام کوتاه بماند. دورسون‌خواجه از سال ۲۰۱۶ به عضویت تیم ملی آلمان در آمده و در این ۷ سال ۳۹ بار به میدان رفته و یک گل هم مقابل مونته‌نگرو به ثمر رسانده است. دفاع وسط ۳۰ ساله تیم ملی آلمان، این فصل در هر ۲ بازی اینتراخت فرانکفورت در لیگ قهرمانان حضوری ثابت داشته و مقابل فورتانا هورینگ دانمارک و آژاکس در ترکیب اصلی قرار گرفته است.

آناهیتا زمانیان سال ۱۹۹۸ از پدری ایرانی (بختیاری- قشقایی) و مادری فرانسوی در لندن متولد شد و سپس هنگامی که ۴ سال داشت به همراه خانواده به سوئد مهاجرت کرد. او که تابعیت فرانسه را نیز گرفته‌است در تیم‌های ملی فوتبال زیر ۱۶ سال، زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال فرانسه بازی کرده‌ است.

زمانیان ابتدا برای گوته‌بورگ و سپس پاری‌سن‌ژرمن بازی کرده و حالا هم چهارمین فصل حضور در یوونتوس و سری آ را سپری می‌کند. او این فصل در دو بازی یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و یک گل هم به ثمر رسانده. زمانیان که پست اصلی‌اش هافبک نفوذی است، گاهی هم توسط سرمربی یوونتوس در پست مهاجم مکمل به بازی گرفته می‌شود. زمانیان با پیراهن شماره ۱۹ یوونتوس بازی می‌کند و یکی از بازیکنان کلیدی این تیم محسوب می‌شود. او سابقه کسب عنوان قهرمانی با یوونتوس را در سری آ در کارنامه دارد و امیدوار است بتواند به پیراهن تیم بزرگسالان فرانسه برسد و در بالاترین سطح برای خروس‌ها به میدان برود. زمانیان به پنج زبان انگلیسی، فرانسوی، فارسی، سوئدی و ایتالیایی مسلط است. باید ببینیم آیا این دو بازیکن می‌توانند در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا و همچنین بوندس‌لیگا و سری آ در بخش زنان به موفقیت برسند یا نه؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها