کد خبر: 566140
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

رضا جباری در گفت‌وگو با «اعتماد‌آنلاین»:

هشدار اول را برانکو داد، هشدار دوم را من می‌دهم/ نشانه‌ها می‌گوید از جایی دستور رسیده که نقل و انتقالات پرسپولیس متوقف شود!

وقتی پای پرسپولیس در میان است نمی‌توانم ساکت بمانم/ اگر مساله‌ای هست آقایان بیایند واضح و روراست با هواداران مطرح کنند/ باید در فوتبال پایه کار کنیم و ساختار کمیته آموزش را اصلاح کنیم تا تحول ایجاد شود

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است وضعیت نشان می‌دهد دست‌هایی در کار است تا روند تقویت پرسپولیس بر اساس خواسته‌های کادر فنی به صورت کامل انجام نشود.

هشدار اول را برانکو داد، هشدار دوم را من می‌دهم/ نشانه‌ها می‌گوید از جایی دستور رسیده که نقل و انتقالات پرسپولیس متوقف شود!
کد خبر: 566140
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۵:۳۰:۰۰

علی ولی‌اللهی- پرسپولیس حضوری طوفانی در بازار نقل و انتقالات داشت و چند بازیکن سرشناس به خدمت گرفت، اما در ادامه این روند به طور کامل متوقف شد. عدم جذب مهاجم خارجی یحیی گل‌محمدی را بر آن داشت تا به صورت علنی از مدیرعامل باشگاه انتقاد کند. در این بین پیشکسوتان پرسپولیس از جمله رضا جباری هم پشت سرمربی تیم درآمدند. رضا جباری در یک استوری اینستاگرامی انتقاداتی را متوجه مدیرعامل و معاون ورزشی باشگاه دانست که با استقبال هواداران مواجه شد.

مهاجم سابق سرخپوشان در رابطه با آن استوری انتقادی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: اول از همه بگویم نه با آقای محمدی و نه با آقای درویش هیچ خصومت شخصی ندارم که بخواهم خدای نکرده این خصومت را وارد جریانات تیم کنم و مثل یک سری از آدم‌ها این شکلی انتقام بگیرم. من با آقای محمدی، هم در زمان حضور در پرسپولیس هم اردوی تیم امید، همبازی بودم و می‌دانم بسیار آدم با شخصیتی است. واقعاً اگر مساله شخصی بود هیچ وقت نه کاری با آقای محمدی داشتم نه آقای درویش، ولی وقتی پای پرسپولیس در میان است و هواداران این تیم مرا امین و زبان خودشان می‌دانند و از من می‌خواهند که حرف بزنم نمی‌توانم ساکت بمانم. یک روز آنها روی سکو اسم مرا فریاد می‌زدند و امروز توقع کوچکی که از من دارند این است بتوانم حرف آنها را طوری بزنم که دیده شود. هواداران همیشه گفته‌اند وقتی تو حرف می‌زنی یا مصاحبه می‌کنی نفوذ بیشتری دارد.

جباری ادامه داد: بنابراین حرف من در مورد پرسپولیس است. پرسپولیس با مدیریت آقای درویش و آقای محمدی خوب داشت عمل می‌کرد. ما خیلی خوب داشتیم جلو می‌رفتیم و همه هم به‌به و چه‌چه می‌کردند و ما هم حمایت می‌کردیم. ولی امروز یک داستانی وارد شده. نمی‌دانم داستان چیست. شاید اگر با آقایان درویش و محمدی حرف بزنم داستان را بفهمم و به هواداران بگویم، ولی الان در جریان نیستم و فقط می‌دانم شایعه شده یک سری دست‌هایی در کار است در پشت پرده و از یک سری جاهایی دستورهایی دادند. ما فقط شنیدیم ولی وقتی اینها را می‌گذاریم کنار اتفاقاتی که توی تیم می‌گذرد، می‌بینیم بله! با هم همخوانی دارد. هواداران و پیشکسوتان به یک سری نتایج رسیدند که چیزی این وسط هست و اتفاقات الکی هم نیست.

پیشکسوت سرخ‌ها افزود: نشانه‌ها دارد این را می‌گوید. وقتی تیم به این خوبی شروع کرده بود چطور می‌شود توی یک مقطع دو هفته‌ای همه چیز متوقف شود؟ چه اتفاقی افتاد؟ اگر بحث بودجه است که بودجه داریم و اگر بودجه نداریم از اول هم نباید می‌داشتیم. اگر بحث کارگزار است همان روز که شروع کردیم هم کارگزار نداشتیم. اگر بحث خرج کردن پول بورس است که یا از روز اول نمی‌شد خرج کرد یا اگر خرج شده باید ادامه پیدا کند. اینکه همه چیز به یک باره متوقف می‌شود آدم مشکوک می‌شود. اگر پول باشد و همه چیز اوکی باشد و من هم بیایم مدیریت کنم که خب، این خلاقانه نیست. امروز که یک مقدار مشکل به وجود آمده باید هنر و خلاقیتت را نشان بدهی؛ چطور باید درآمدزایی کرد، چطور باید مذاکره کرد و چطور باید ترغیب کرد یک نفر را. با این عظمتی که باشگاه ما دارد تعجب می‌کنم چطور ما نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. این همه سرمایه دارد باشگاه. 40 میلیون هوادار و سرمایه انسانی دارد. تمام دنیا سرمایه‌شان نیروی انسانی‌شان است نه پول! ما نیروی انسانی داریم در باشگاه پرسپولیس. خب، چطور می‌شود که نمی‌توانیم اینها را مدیریت کنیم؟

جباری تاکید کرد: بحث من پرسپولیس است و هوادارانش و اگر چیزی گفتم که متوجه مدیریت و آقای محمدی و آقای درویش شده برای این است هواداران آگاه شوند که اگر مساله‌ای نیست که نیست. پس باشگاه باید مثل قبل کار کند. ولی اگر مساله‌ای هست آقایان بیایند واضح و روراست با هواداران مطرح کنند. اگر هم یک سری چیزها را نمی‌شود گفت یک خط‌هایی اگر بدهید خود هوادار متوجه شده و بار از روی دوش شما برداشته می‌شود. آن موقع تکلیف هوادار معلوم می‌شود و می‌فهمد آن چیست یا چه کسی است که اجازه نمی‌دهد ما آن چیزی که مربی از نظر بازیکن یا ساختار و امکانات می‌خواهد فراهم کنیم.

از رضا جباری سوال کردیم به غیر از اردوی خارجی که لغو شد و عدم جذب بازیکن خارجی تیم دیگر چه مشکلاتی دارد که پاسخ داد: توی صحبت‌های آقای گل‌محمدی و اظهاراتی که خصوصی بین دوستان مطرح کردند بحث رضا اسدی هم بوده که آن هم انجام نشده. بحث منشا بوده که به صراحت آقای گل‌محمدی گفت حتی این بازیکن قیمت را آورد پایین و جذب نشد. جدا از این نه اینکه اردوی خارج از کشور مهم نباشد، اردوی خارجی یک سری مزایای خیلی خوبی دارد از جمله اینکه بازیکن از این حواشی دور می‌شود و می‌رود در یک کشور خارجی و به راحتی تمرکز می‌کند. اصلاً اردوی خارجی را من می‌گویم ولش کن! به هر دلیلی نشد و تیم در تهران اردو زد. ولی بحث بازیکن واقعاً شوخی‌بردار نیست مخصوصاً با این یارگیری‌هایی که تیم‌های دیگر یعنی سپاهان، استقلال، فولاد و... انجام می‌دهند. ما تا یک جایی خوب عمل کردیم، ولی در خط جلو نیاز به دو بازیکن باکیفیت داریم، نه معمولی و این را هم می‌توانیم انجام دهیم. پرسپولیس وارد بورس شد و هواداران این تیم بودند که این سرمایه را ساختند، پس وقتی می‌خواهند برایشان بازیکن گرفته شود باید این اتفاق بیفتد. چرا نباید این کار انجام شود؟ اگر مشکل اردو و جذب بازیکن حل شود من می‌توانم یک نمره خیلی خوب به مدیریت بدهم، ولی تاکید می‌کنم تا دو هفته پیش خیلی خوب آمدیم جلو و امروز این توقعات باید برآورده شود.

اینکه چرا در ایران مهاجم تاپ کم داریم محور بحث بعدی با مهاجم سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس بود. رضا جباری در این رابطه به اعتمادآنلاین توضیح داد: در مورد این مساله می‌شود یک هفته حرف زد که چرا این اتفاق افتاده. من به طور کلی چون سابقه کار در آکادمی، مدارس فوتبال و آکادمی‌های تیم‌های لیگ برتر که بازی‌های رسمی برگزار می‌کند دارم کاملاً آشنا هستم با چیزی که می‌خواهم بگویم. وقتی تجربه کسب کردم و چهار سال در فوتبال پایه بودم متوجه شدم چرا فوتبال ما پیشرفت نمی‌کند. همه چیز از آن شروع می‌شود. همه چیز از آکادمی و مدارس فوتبال شروع می‌شود. ما چون مربیان تراز اولی نداریم و هر کسی از ننه‌اش قهر می‌کند می‌فرستند فوتبال پایه همین می‌شود. البته باید بگویم ببخشید! ببخشید! امیدوارم به مربیان پایه برنخورد چون خودم هم مربی پایه بودم، ولی واقعیت این است که به خیلی از مربیان که تیم بزرگسالان پیدا نمی‌کنند می‌گویند حالا فعلاً برو پایه. ما مربی خوب در پایه نداشتیم که بازیکن خوب تربیت کند. بازیکن بد به خودی خود نداریم. ما مربی بد و خوب داریم که می‌تواند بازیکن یا شاگرد خوب و بد به وجود بیاورد. چون مربیان تراز اول را در فوتبال پایه نداریم به این معضل خوردیم.

جباری با یادآوری هشدار برانکو در مورد فوتبال ایران ادامه داد: الان که خیلی خوب است. آقای برانکو فوتبال ما را می‌شناخت که گفت فوتبال ایران آماتور می‌شود. هشدار بعدی را بعد از برانکو من می‌دهم چون در فوتبال پایه و آکادمی‌ها بودم. فوتبال ایران به شدت دچار معضل خواهد شد و از آماتوری هم پایین‌تر می‌رویم، چون بازیکن نمی‌سازیم. نیروی انسانی است که حرف اول را می‌زند. نیروی انسانی ما در حال تحلیل رفتن است. بازیکن‌ها به جای رشد کردن همانند کشورهای قطر و امارات در حال پسرفت هستند. به جز یک عده خاص که با شانس یا افتادن در مسیر درست پیشرفت می‌کنند. به طور کلی ولی این هشدار واقعی است. فوتبال ما در آسیا به صورت کامل می‌آید رتبه‌های پنجم و ششم. ما باید برویم در فوتبال پایه کار کنیم و ساختار کمیته آموزش را اصلاح کنیم تا تحول ایجاد شود و مشکل برطرف شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها