کد خبر: 566042
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۰۹:۱۷:۴۰
| |

سردار آزمون، فوق ستاره مخفی بوندس لیگا

نشریه معتبر آلمانی در گزارشی به معرفی ستاره تیم ملی ایران و عضو باشگاه بایرلورکوزن پرداخت.

سردار آزمون، فوق ستاره مخفی بوندس لیگا
کد خبر: 566042
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۰۹:۱۷:۴۰

نشریه «بیلد» آلمان امروز در گزارشی با تیتر «سردار آزمون-راز فوق ستاره بوندس لیگا» به معرفی ستاره تیم ملی ایران و عضو باشگاه بایرلورکوزن قبل از آغاز مسابقات فصل جدید بوندس لیگا پرداخت.

به گزارش فارس، این رسانه معتبر آلمانی نوشت: بایرلورکوزن با این مهاجم می خواهد به بایرن حمله کند. او می داند که چگونه انجام این کار را انجام دهد. در آلمان، بسیاری از هواداران فوتبال فقط اکنون واقعاً نام او را می شناسند - در سرزمین مادری او، دیگر لازم نیست آن را توضیح دهید.

سردار آزمون (27 ساله) فوق ستاره مخفی بوندس لیگا است. در ایران او یک قهرمان مردمی است. او با 4.8 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، بیش از متس هوملز قهرمان جهان و ستاره دورتموند (4.1 میلیون)  دنبال کننده دارد - و این تنها بخشی از چیزی است که باید در مورد او بدانید...

لورکوزن در ژانویه گذشته با 2.5 میلیون یورو از زنیت سن پترزبورگ، بهترین گلزن لیگ برتر روسیه 2019/20 (17 گل) را قبل از پایان نقل و انتقالات زمستانی جذب کرد. البته آزمون و بایرلورکوزن ابتدا بر سر انتقال رایگان تابستانی به توافق رسیده بودند.

با این بازیکن هجومی همه کاره، لورکوزن نه تنها در نهایت یک تمام کننده تمام عیار (با چهار قهرمانی، یک جام حذفی و دو سوپرکاپ با زنیت در روسیه کسب کرد)، بلکه بزرگترین زمزمه «اسب» در لیگ را نیز به دست آورد. آزمون، که والدینش ترکمن هستند. دارای 52 اسب مسابقه است!

آزمون در کنار اسب ها بزرگ شده است. وقتی از کودکی اش صحبت می کند، می گوید: «وقتی کوچک بودم، پدر، پدربزرگ و عمویم در مزرعه بزرگشان اسب داشتند. اسب ها همیشه نقش زیادی در خانواده ما داشته اند. به لطف کمک پدرم در سه سالگی توانستم اسب سواری کنم. این آغاز عشق من به این حیوان بود.»

آزمون اطمینان می دهد که نام تمام 52 اسب را می داند. او مخصوصاً درباره اسب محبوبش «سرکان»گفت: «من همه اسب هایم را دوست دارم، اما سرکان و پدرش مورد علاقه من هستند. سرکان یک ساله است، او در دو سالگی مسابقه می دهد.

خانواده او قبلاً جایزه ای بالغ بر 25000 یورو را در مسابقات اسب سواری کسب کرده اند. اما در حالی که آزمون قرار است با لورکوزن در آلمان به بایرن قهرمان حمله کند، چه کسی از اسب ها مراقبت خواهد کرد؟ بهترین فوتبالیست سال 2021 روسیه، می گوید: من یک مزرعه بزرگ و یک مدیر برای آن در ایران دارم. همچنین مربیان و سوارکارانی برای تمرین برای مسابقات دارم.

آزمون به دلیل اشتیاق به ورزش سوارکاری شخصیت فوق العاده ای دارد. البته او به ورزش دیگری نیز علاقه دارد و می توانست به عنوان یک بازیکن والیبال فعالیت کند. والیبال ورزش مهمی در خانواده او بوده و هست. او خودش یک بازیکن ملی پوش والیبال زیر 15 سال کشورش بود، اما بعد تصمیم گرفت به فوتبال بپردازد.

آزمون هفته گذشته در کمپ تمرینی لورکوزن در زل آم سی/کاپرون، زمانی که کلاس خود را در والیبال ساحلی به همراه همکارانش نشان داد، ثابت کرد که هیچ چیزی را روی تور فراموش نکرده است.

بعد از روستوف و زنیت، بایرلورکوزن سومین باشگاهی است که آزمون در لیگ قهرمانان اروپا با آن شروع می کند. او تاکید می کند: «لورکوزن بهترین باشگاهی است که تا به حال در آن بازی کردم. من هرگز ندیده‌ام که باشگاهی به این حرفه‌ای کار کند و با احترام زیادی برای هم قائل هستند. وقتی بازیکن جدیدی می آید، هیچ وقت احساس غریبگی نمی کند. شخصاً بلافاصله احساس کردم که در خانه هستم.»

در جام جهانی قطر، کل کشور به این مهاجم متکی است. انتظار می رود آزمون به عنوان ستاره، ایرانی ها را در گروه مقابل انگلیس، آمریکا و ولز به مرحله یک هشتم نهایی برساند. اگر او این کار را کند، حداکثر او دیگر یک ستاره مخفی در بوندسلیگا نخواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها