کد خبر: 489519
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چشم امید اسکوچیچ به لژیونرهای فوتبال ایران است/ خط حمله نقطه قوت تیم ملی

اردوی تیم ملی فوتبال ایران آغاز شده و دراگان اسکوچیچ لیست نفرات دعوت‌شده به این اردو را اعلام کرده است، لیستی که نیمی از آن را بازیکنان لژیونر فوتبال ایران تشکیل می‌دهند. این بازیکنان در فصل گذشته فوتبال اروپا آن‌قدر درخشیدند تا خیال هواداران و کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران تا حدودی راحت شود.

چشم امید اسکوچیچ به لژیونرهای فوتبال ایران است/ خط حمله نقطه قوت تیم ملی
کد خبر: 489519
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اردوی تیم ملی فوتبال ایران آغاز شده و دراگان اسکوچیچ لیست نفرات دعوت‌شده به این اردو را اعلام کرده است، لیستی که نیمی از آن را بازیکنان لژیونر فوتبال ایران تشکیل می‌دهند. این بازیکنان در فصل گذشته فوتبال اروپا آن‌قدر درخشیدند تا خیال هواداران و کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران تا حدودی راحت شود. برخی از آنها برای رسیدن به آقای گلی لیگ‌های معتبر اروپا جنگیدند و برخی دیگر هم برای کسب عنوان بهترین مدافع و دروازه‌بان. برخی آن‌قدر پاس گل دادند که استاد پاس گل نام گرفتند و برخی هم از دل تاریکی سر بیرون آوردند و خاطرات تلخ گذشته را پاک کردند تا دوباره به تیم ملی دعوت شوند. در این گزارش با هم نگاهی می‌کنیم به عملکرد لژیونرهای ایرانی در فصلی که گذشت.

1

مهدی طارمی؛ استاد پاس گل

روزی که مهدی طارمی به دلیل شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه و رأی فیفا 6 ماه از حضور در رقابت‌های ورزشی محروم شد هیچ کسی فکرش را هم نمی‌کرد که این مهاجم بوشهری بتواند در کمتر از 2 سال خودش را دوباره بازیابی کند و به یکی از مهم‌ترین تیم‌های فوتبال پرتغال برسد. اما طارمی این کار را انجام داد تا نشان دهد اشتیاق زیادی برای پیشرفت دارد. او بعد از یک فصل حضور در فوتبال قطر و باشگاه الغرافه راهی ریو آوه پرتغال شد. او بعد از یک سال حضور در این باشگاه و با کسب عنوان آقای گلی لیگ پرتغال راهی پورتو شد تا فوتبالش را در این باشگاه بزرگ اروپایی ادامه دهد. هرچند طارمی در ابتدای حضورش در این تیم به عنوان یار جانشین به زمین مسابقه می‌رفت، اما بازی‌های خوبی که از خود به نمایش گذاشت و گل‌های مهمی که برای پورتو به ثمر رساند خیلی زود او را به مهاجم اول این تیم تبدیل کرد. طارمی در لیگ قهرمانان اروپا هم درخشید تا نشان دهد مهاجمی زیرک و زهردار است. گلزنی او برابر یوونتوس در همان دقایق ابتدایی بازی او را در صدر اخبار فوتبالی اروپا قرار داد و با گل قیچی برگردانش برابر چلسی خودش را محبوب هواداران و کارشناسان فوتبال قاره سبز کرد. اگرچه پورتو نتوانست به دور بعد لیگ قهرمانان صعود کند و در لیگ پرتغال هم مبارزه برای رسیدن به قهرمانی را به رقیب دیرینه خود یعنی اسپورتینگ لیسبون واگذار کرد، اما مهدی طارمی به یک ستاره در فوتبال پرتغال تبدیل شد. حالا هواداران پورتو او را دوست دارند و تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا هم نسبت به جذب این مهاجم ایرانی ابراز علاقه کرده‌اند. سایت ترانسفرمارکت مهدی طارمی را یازدهمین بازیکن گران‌قیمت لیگ پرتغال معرفی کرده است.

مهدی طارمی فصل 2020-2021 فوتبال پرتغال را با 16 گل زده و 11 پاس گل به پایان رساند و حالا هواداران فوتبال ایران امیدوارند این درخشش در تیم ملی نیز تکرار شود.

طارمی

سردار آزمون؛ مهاجمی باثبات در لیگ روسیه

مهاجم گنبدی تیم زنیت سن پترزبورگ هرچند آقای گلی لیگ روسیه را در لحظه آخر به هم‌تیمی خودش آرتیم زیوبا واگذار کرد، اما فصل موفقی را پشت سر گذاشت و حالا با آمادگی کامل به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود. سردار ایرانی امسال هم مانند فصل گذشته بارها بهترین بازیکن ماه و هفته لیگ روسیه لقب گرفت و همین درخشش هم باعث شد تیم‌های مطرح اروپایی دوباره دست‌به‌کار جذب این مهاجم ایرانی شوند. سردار آزمون از نگاه بازیکنان حاضر در لیگ روسیه به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد و فصل 2020-2021 را با 19 گل زده به پایان رساند. حالا اسکوچیچ انتظار دارد مهاجم جوان تیمش در کنار مهدی طارمی خط حمله‌ای آتشین برای تیم ملی فوتبال ایران تشکیل دهند.

سردار آزمون

علیرضا جهانبخش؛ وینگری که دوباره به تیم ملی دعوت شد

جوان اول سال‌های قبل فوتبال ایران این روزها شرایط خوبی در لیگ جزیره ندارد. علیرضا جهانبخش که با هزاران امید و آرزو از لیگ هلند راهی برایتون و لیگ برتر انگلیس شد به دلیل مصدومیت‌های فراوان و همچنین نامهربانی‌های مربی این تیم به یک مهره نیمکت‌نشین بدل شد. این نیمکت‌نشینی باعث شد هواداران و رسانه‌های بریتانیایی هم او را یکی از بدترین خریدهای برایتون به شمار‌ آورند. همین افت چشمگیر او را از تیم ملی دور کرد. درست همان روزهایی که بازی‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر آغاز شده بود مارک ویلموتس مربی وقت تیم ملی جهانبخش را از لیست این تیم کنار گذاشت و دراگان اسکوچیچ هم ترجیح داد او را به تیم ملی دعوت نکند. البته جهانبخش در ماه‌های اخیر توانسته شرایط را به نفع خودش تغییر دهد و همین تغییر او را دوباره به پیراهن تیم ملی رسانده است. حالا فوتبال ایران در انتظار درخشش جهانبخش است و امیدوار است رقابت‌های انتخابی جام جهانی سکوی پرتاب دوباره‌ای برای این بازیکن باشد.

جهانبخش

کریم انصاری‌فرد؛ کاپیتان تیم ملی بهترین گلزن آ.اِ.ک

بعد از یک فصل دوری از فوتبال اروپا و حضور در فوتبال قطر، کریم انصاری‌فرد کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران دوباره راهی اروپا و لیگ یونان شد. مهاجم 31ساله تیم ملی فصل خوبی را در آ.اِ.ک پشت سر گذاشت و با 13 گل بهترین مهاجم این تیم در فصل گذشته فوتبال یونان شد. کریم انصاری‌فرد که حالا مهاجم اصلی آ.اِ.ک به شمار می‌رود می‌تواند به تیم ملی در انتخابی جام جهانی نیز کمک کند.

کریم انصاری فرد

سامان قدوس؛ بازیکنی که ماجراهای تلخ را فراموش کرد

فصل خوب قدوس در لیگ فرانسه و تیم آمیان به یکباره با شکایت تیم اوئسکا اسپانیا به یک کابوس تبدیل شد. سامان قدوس که در لیگ فرانسه می‌درخشید و گل‌های زیبایی هم برای تیمش به ثمر می‌رساند با شکایت این باشگاه اسپانیایی از فوتبال دور شد. قدوس اما دست از تلاش نکشید و حالا با تیم برنتفورد در آستانه صعود به لیگ برتر جزیره است. دراگان اسکوچیچ به خلاقیت قدوس در میانه زمین چشم دوخته است.

سامان قدوس

امید اسکوچیچ به دیگر لژیونرهای فوتبال ایران

در لیست تیم ملی نام بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی، جعفر سلمانی، سعید عزت‌اللهی و علی قلی‌زاده نیز به چشم می‌خورد. بازیکنانی که در فصل گذشته فوتبالی، عملکردی موفق در تیم‌های خودشان داشتند و هواداران فوتبال ایران امیدوارند حضور آنها در تیم ملی بتواند شرایط را به نفع فوتبال ایران تغییر دهد. البته در بین لژیونرهای دعوت‌شده به تیم ملی شرایط علیرضا بیرانوند کمی متفاوت است. او فصل چندان موفقی در آنتورپ نداشت و حالا هم در آستانه جدایی از این باشگاه بلژیکی است. البته علیرضا بیرانوند به خوبی راه بازگشت را بلد است و می‌تواند دوباره به روزهای خوبش بازگردد.

علیرضا بیرانوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها