وزارت ورزش از خداداد عزیزی شکایت می‌کند؟

در شرایطی که خداداد عزیزی مدعی شده افرادی از سوی وزارت یا وزیر ورزش با کارلوس کی‌روش جهت تصدی سرمربی‌گری تیم‌ملی فوتبال ایران مذاکراتی را انجام داده‌اند، مدیرکل حقوقی این وزارتخانه از حق پیگیری قانونی موارد مطرح شده خبر داد.

وزارت ورزش از خداداد عزیزی شکایت می‌کند؟
کد خبر: 562863
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۱

در شرایطی که خداداد عزیزی مدعی شده افرادی از سوی وزارت یا وزیر ورزش با کارلوس کی‌روش جهت تصدی سرمربی‌گری تیم‌ملی فوتبال ایران مذاکراتی را انجام داده‌اند، مدیرکل حقوقی این وزارتخانه از حق پیگیری قانونی موارد مطرح شده خبر داد.

به گزارش ایسنا، ‌خداداد عزیزی ملی‌پوش سابق تیم‌ملی فوتبال ایران که قرار بود همراه با تیم‌ملی ایران به کانادا سفر کند و از وی به عنوان جانشین کریم باقری در کادر فنی تیم‌ملی فوتبال ایران نام برده می‌شود در واکنش به حاشیه‌های اخیر تیم ملی فوتبال گفته است، "خبر موثق اینکه آقایانی از سوی وزارت ورزش و حمید سجادی، وزیر ورزش مذاکراتی با کی‌روش داشته‌اند، جالب است که بازگشت به عقب و کی‌روش از کجا در می‌آید؟ شما دوباره می‌خواهید ما را مستعمره فوتبال پرتغال کنید؟ دوباره دست به سینه مقابل کی‌روش بایستیم و به ما بگوید شنا بروید و پا شوید و بنشینید؟ یادتان رفته است؟".

پس این اظهارات اما مرتضی فلاح، مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اظهارات یکی از بازیکنان سابق فوتبال ایران، تصریح کرد: این اظهارات در حالی مطرح شده که عاری از واقعیت و مذاکره‌ای از سوی وزارت ورزش و جوانان با هیچ مربی انجام نشده است و قطعا اتهامات وارد شده خلاف واقع است و حق پیگیری قانونی این اظهارات از طریق این وزارتخانه در مراجع ذی‌صلاح قانونی محفوظ است.

وی افزود: در حالی که وزارت ورزش و جوانان و سخنگوی محترم دولت تصریحا اعلام کرده‌اند در مسائل فنی و صلاحیت فدراسیون فوتبال هیچ‌گونه مداخله‌ای به هر نحو مقتضی ندارند و نخواهند داشت اما برخی افراد بدون توجه به وظایف نظارتی وزارت ورزش و جوانان اتهاماتی را علیه دولت و وزارتخانه مطرح می‌کنند که عاری از واقعیت و مصداق بارز نشر اکاذیب است.

به تازگی تیم‌ملی فوتبال ایران در حمایت از سرمربی فعلی به دو دسته تبدیل شده است؛ برخی بازیکنان نظیر سردار آزمون، علیرضا بیرانوند،  شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی زادگان و...حامی اسکوچیچ و ابقای وی در سمت سرمربی‌تیم ملی فوتبال هستند و موضع خود را به صورت رسمی با انتشار در صفحه شخصی خود بیان و اعلام کردند: «ما اعضای تیم ملی ج. ا ایران از تلاش‌ها و حمایت‌های مقامات دولت در راستای حمایت همه جانبه از تیم‌ملی تشکر می‌کنیم. اعلام می‌کنیم در شرایط فعلی فرد فرد بچه‌های تیم ملی همدل و یک صدا در کنار کادر فنی تلاش خواهیم کرد تا در جام جهانی قطر دل مردم ایران را هم‌چون گذشته شاد کنیم و به ما اعتماد کنید و تیم ملی را در این برهه حساس و کوتاه تا جام جهانی حمایت همه جانبه کنید. ما بازیکنان از شما خواهش می‌کنیم چیزی را تغییر ندهید و همه چیز را بگذارید برای بعد از جام جهانی»

اما ساعاتی بعد گروهی دیگر از بازیکنان نظیر علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، سامان قدوس، احسان حاج‌صفی و کریم انصاری فرد که عمدتا بازیکنان با تجربه‌ و کاپیتان‌های تیم ملی فوتبال ایران هستند بلافاصله نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند و اعلام کردند:  «استوری امروز که تحت عنوان بازیکنان تیم ملی منتشر شده بدون موافقت، هماهنگی، اطلاع و برخلاف میل ما بوده و بی‌احترامی به تیم ملی است. صدور بیانیه‌های غیر واقعی به نام تیم ملی براساس منافع شخصی برخی بازیکنان تیم ملی صورت گرفته و باعت دو دسته شدن تیم ملی‌شود. ما همه سرباز مردم ایران و پرچم خوشرنگ کشورمان هستیم و قابلیت‌هایمان را با تمام وجود در زمین نشان می‌دهیم و برای نشاندن یک لبخند روی لبان این مردم از جان مایه می‌گذاریم. انکار وضعیت بغرنج کنونی که تیم ملی با آن مواجه است، فقط کوه مشکلات‌مان را بزرگتر می‌کند».

دو دستگی به وجود آمده در تیم‌ملی فوتبال ایران آن‌هم در آستانه جام جهانی ناشی از عدم مدیریت صحیح در فوتبال ایران به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد کار از دست فدراسیون فوتبال خارج شده است. نکته قابل تامل دیگر نیز اینکه گویا به تازگی مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در نهاد ریاست جمهوری حضور پیدا و صحبت‌هایی در مورد تیم‌ملی فوتبال ایران مطرح کرده‌اند؛ اتفاقی که با انتقاد بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال ایران همراه شده و آن‌ها معتقدند نباید بازیکنان برای نیمکت تیم‌ملی فوتبال ایران تصمیم‌گیری کنند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا تهدید مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان در نهایت منجر به شکایت این وزارتخانه از خداداد عزیزی خواهد شد یا صرفا به منظور اطلاع و فشار بر این بازیکن اسبق تیم‌ملی فوتبال ایران است؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها