کد خبر: 561524
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۰۷:۲۵:۵۶
| |

حمید علیدوستی: بار منفی به تیم ملی ضربه می‌زند

ملی‌پوش سال‌های دور فوتبال ایران می‌گوید در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ نباید زیاد به حواشی پرداخت چون بار منفی به تیم‌ملی ضربه می‌زند.

حمید علیدوستی: بار منفی به تیم ملی ضربه می‌زند
کد خبر: 561524
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۰۷:۲۵:۵۶

ملی‌پوش سال‌های دور فوتبال ایران می‌گوید در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ نباید زیاد به حواشی پرداخت چون بار منفی به تیم‌ملی ضربه می‌زند.

به گزارش ایسنا، حمید علیدوستی درباره وضعیت آمادگی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: باید کمی مثبت فکر کنیم. کم و کاستی بسیار زیاد است اما در زمان باقی مانده تا جام جهانی باید با انرژی و امید خیلی زیاد به استقبال مسابقات برویم. اگر بخواهیم به کاستی‌ها فکر کنیم، از نظر روحی تخلیه می‌شویم و این اصلا برای تیم ملی خوب نیست. در مدت باقی مانده باید برنامه ریزی کنیم و سازماندهی لازم را داشته باشیم تا موفق باشیم.

او ادامه داد: نباید به حواشی پرداخته شود. در این چند وقت بسیار به حواشی دامن زده شده است. بار منفی به تیم ملی ضربه می‌زند. درست است که حواشی زیادی وجود دارد اما باید نسبت به زمان بیشترین بازدهی را داشته باشیم. اکنون یک بازی دوستانه خوب با اروگوئه تدارک دیده شده و در کنار این، بیشتر بازیکنان ما لژیونر هستند. ما یک نسل عالی داریم و هیچ موقع این همه بازیکن لژیونر نداشتیم. این بسیار خوب است و خیلی می‌تواند کمک کند.

سرمربی سابق تیم ملی امید گفت: بسیاری از این بازیکنان در جام جهانی قبل هم حضور داشتند و این تجربه کمی نیست. می‌شود از این تجربه‌ استفاده کرد چون آمادگی ذهنی خوبی دارند. تنها چیزی که وجود دارد انتقال انرژی خوب است و نباید به حواشی دامن زد. تیم ملی ما نتایج خوبی گرفته و این نشان می‌دهد که اسکوچیچ کارایی خوبی داشته است. او اکنون به تیمش شناخت پیدا کرده و می‌تواند بازیکنانش را به خوبی رهبری کند.

او درباره وضعیت لیگ برتر و افزایش قیمت بازیکنان لیگ برتر عنوان کرد: در فوتبال حرفه‌ای همه چیز باید حرفه‌ای باشد. امیدوارم کیفیت لیگ برتر بهتر شود و انتظارات را برآورده کند یعنی تمام ابعاد رعایت شود نه این‌که فقط به فکر نقل و انتقالات باشیم. کیفیت مسابقات نشان دهنده حرفه‌ای‌گری است. طبق آمار، تعداد گل‌های زده شده بسیار کم شده است. آقای گل لیگ برتر در فصل گذشته ایرانی نبود و فقط ۱۴ گل زد.

علیدوستی اضافه کرد: باید تولید بازیکن بیشتری داشته باشیم. نه تنها در خط دفاع بلکه در نقاط مختلف زمین باید بازیکنان با کیفیت بیشتری داشته باشیم. درست است که فوتبال در دنیا از ستاره‌ها خالی شده اما باید کیفیت را بالا ببریم و لیگ باید بتواند حداقل ۱۲ پدیده را معرفی کند. امیدوارم مربیان خارجی جدیدی هم که وارد فوتبال ما شده‌اند، بتوانند یک بینش جدید را به فوتبال ایران انتقال دهند. بازپروری و تفکر جدید باعث می‌شود کیفیت بالا برود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها