مجیدی مقصر همه مشکلات امروز استقلال است

پیشکسوت استقلال گفت: با شرایط بدی که فرهاد مجیدی برای استقلال به وجود آورد حتی آوردن ساپینتو هم کار آسانی نبود و معتقدم با حمایت از این مربی پرتغالی دوباره میتوان قهرمانی را تکرار کرد.

مجیدی مقصر همه مشکلات امروز استقلال است
کد خبر: 560149
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۳:۱۲:۲۲

علی لطیفی بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبرورزشی، درباره نارضایتی طرفداران استقلال از وضعیت نقل و انتقالات و انتقاد برخی پیشکسوتان از گزینه پرتغالی مربیگری استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش خبرورزشی، کارشناس فوتبال کشورمان درباره این موضوع که چطور شد باشگاه استقلال به جای مربی که این تیم را قهرمان کرده مربی را به خدمت گرفته که تیم قبلی اش را به دسته پایین‌تر فرستاده اظهار داشت: این موضوع دو دلیل عمده دارد. بخش عمده این مشکل به فرهاد مجیدی ربط دارد. بدون تعارف باید گفت که شاید اگر من هم به جای فرهاد مجیدی بودم و چنین پیشنهادی دریافت می‌کردم میرفتم. اصلاً در این موضوع بحثی نیست اما به طور کلی نوع جدایی فرهاد مجیدی از استقلال را نمی پسندم.

وی افزود: از این رو بخش عمده مشکلات امروز استقلال به خاطر شیوه جدایی فرهاد مجیدی بود. ما تجربه این را داشتیم که مجیدی در دوران بازیگری و یا مربیگری اش در شرایط خاص و حاد استقلال را تنها گذاشته بود. به همین خاطر از او توقع می‌رفت حالا که استقلال به او بها داده او هم برای استقلال کمی از خود گذشتگی نشان بدهد.

بازیکن قدیمی استقلال گفت: استقلال در این چند سال سه بار پای فرهاد مجیدی ایستاد و سه بار او را به جای مربیان قبلی به راس کار و فنی برگرداند. شاید هر کسی دیگری به جای مجیدی بود و در همان دفعه اول یا دوم می آمد و نتیجه نمی گرفت او را کنار می گذاشتند. اما واقعیت امر این است که وقتی استقلال ۳ بار به مجیدی فرصت داد مجیدی هم باید پای تیمش می ایستاد. البته ما همچنان این موقعیت پیشرفت را برای او در نظر می گیریم، اما قطعاً پیشنهاد باشگاه امارتی یک شبه به دست او نرسیده است.

وی افزود: حتماً اماراتی ها از حداقل دو ماه پیش با مجیدی صحبت کرده بودند ولی چون او مطمئن نبود که تیمش قهرمان می‌شود هم می‌خواست پیشنهادش را داشته باشد هم میخواست استقلال را نگه دارد تا اگر قهرمان نشد و این پیشنهاد را از دست داد باز هم بتواند در استقلال بماند. در واقع او خودخواهانه ترین رفتار را با باشگاه استقلال انجام داد.

لطیفی خاطرنشان کرد: فرهاد مجیدی بار دیگر هوشش را در ابتدای فصل گذشته نشان داد و با استقلال قرارداد سه ساله بست. آجرلو هم که فشار روی او بود و تازه به استقلال آمده بود کاری غیر از این نمی توانست بکند. مجیدی طوری قرارداد بسته بود که اگر دلش میخواست میتوانست از استقلال جدا شود. او این کار را کرد که اگر نتیجه نگرفت خیالش بابت بودن در استقلال حداقل تا سه سال راحت باشد اما بهتر بود قبل از جدایی این موضوع را با باشگاه در میان می گذاشت.

این کارشناس استقلالی گفت: جدایی ناگهانی مجیدی از استقلال باشگاه را در منگنه قرار داد. یادمان باشد فرهاد مجیدی کسی بود که خودش بدون هیچ کارنامه ای سرمربی استقلال شده بود اما مدیران استقلال ساپینتو را انتخاب کردند که تجربه زیادی در کار مربیگری داشته. اینکه چرا یک مربی که تیمش را به دسته پایین‌تر برده جایگزین مربی تیم قهرمان شده دلیل دارد. دلیلش هم هجمه زیاد هواداران روی باشگاه بود.

پیشکسوت استقلال تاکید کرد: وقتی باشگاه به سراغ جواد نکونام رفت هواداران فشار بیش از حدی روی او و باشگاه آوردند. به همین خاطر هیچ کس از بین مربیان ایرانی زیر بار قبول مسئولیت در استقلال نمی رفت و از طرفی آنها فقط مربی خارجی می خواستند. اگر به گذشته بازیگری ساپینتو دقت کنیم عملکرد درخشانی در فوتبال باشگاهی داشته است.

وی ادامه داد: فارغ از کار بازیگری او در سال‌های ابتدایی مربیگری اش نتایج درخشانی را با تیم‌های مطرح پرتغالی کسب کرده بود. از طرفی او در طول این سالها حدود ۸ تا ۱۰ تیم را عوض کرده و از این نظر تجربه بالایی از کار با بازیکنان مختلف را داشته است.

لطیفی تاکید کرد: به اعتقاد من اگر ساپینتو حمایت نشود نتیجه نمی گیرد. در حالی که شاید یک مربی ضعیف ایرانی هم در استقلال باشد اما حمایت شود می تواند نتیجه بگیرد. چیزی که در رابطه با مجیدی صورت گرفت. سال گذشته همه عوامل باشگاه و هواداران یک صدا از مجیدی حمایت می‌کردند و انصافا هم نتیجه خوبی گرفت و بعد از ۹ سال استقلال را قهرمان کرد. بنابراین فکر می کنم با حمایت از ساپینتو می‌توان به حضور او در استقلال امیدوار بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها