دبیرکل فدراسیون فوتبال خبر داد:

تیم ملی فوتبال به مصاف مونته‌ویدئو می‌رود

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: قرار است با اروگوئه در مونته‌ویدئو بازی کنیم و کارها در حال انجام است.

تیم ملی فوتبال به مصاف مونته‌ویدئو می‌رود
کد خبر: 554578
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ۱۴:۵۰:۵۶

حسن کامرانی‌فر درباره دغدغه هواداران تیم ملی فوتبال ایران نسبت به برگزاری دیدارهای دوستانه پس از لغو بازی با کانادا اظهار داشت: در این مدت تلاش زیادی داشتیم و با تیم‌های زیادی صحبت و مذاکره کردیم. متأسفانه برخی از این کشورها در مرحله نهایی و زمان عقد قرارداد به دلایل خاص راضی به امضای قرارداد نشدند. ما هم درنهایت بازی با کانادا را که مورد تأیید سرمربی تیم ملی از لحاظ فنی بود نهایی کردیم.

به گزارش فارس، وی افزود: قرارداد این بازی امضا شد اما متأسفانه دیدار با کانادا به دلیل غیرسیاسی از طریق فدراسیون این کشور لغو شد. اکنون هم پیگیر کارهای قانونی هستیم. فدراسیون کانادا خودش هم اعلام کرد به دلیل مسائل غیرورزشی این بازی را لغو کرده است. لغو شدن بازی علاوه بر مسائلی که برای فدراسیون فوتبال ایجاد کرد، فرصت را از فوتبال ما گرفت. در نامه‌ای که به فیفا زدیم و طبق آن کارها را پیگیری می‌کنیم تمام این مسائل مطرح شد. 

دبیرکل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: پس از لغو بازی با کانادا به دنبال جایگزینی تیم‌های دیگری بودیم. خدا را شکر تقریبا در حال نهایی کردن بازی‌های خیلی خوبی هستیم. البته اجازه بدهید نام حریفان را پس از نهایی شدن اعلام کنیم. 

کامرانی‌فر در مورد اینکه تیم‌هایی مثل پاراگوئه و سنگال نمی‌توانند گزینه‌های تیم ملی باشند، گفت: پاراگوئه و سنگال گزینه‌های ما نیستند. قصد داشتیم با سنگال بازی دوستانه انجام بدهیم و تا مراحل پایانی عقد قرارداد پیش رفتیم اما این اتفاق نیفتاد. البته این تیم می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای فیفادی بعدی باشد.

وی در مورد اینکه آیا تیمی که قرار است به مصاف آن برویم در رده‌بندی فیفا بالاتر از کشورمان است، اظهار داشت: این تیم جزو 15 تیم بالای رنکینگ فیفا است. هم‌اکنون در حال نهایی کردن کارهای عقد قرارداد با این تیم هستیم. کار برگزاری یک دیدار خوب با اروگوئه را که تیم سیزدهم رنکینگ فیفا و در جهان و قدرتمند است را پیش می‌بریم. کارهای این بازی در حال نهایی شدن است و امیدواریم اتفاقات خوبی برای کشورمان بیفتد.

وی در خصوص اینکه اروگوئه قرار بود با مکزیک و چند تیم دیگر بازی کند، توضیح داد: یکی از دیدارهای دوستانه این تیم کنسل شده است. قرار است با اروگوئه در مونته‌ویدئو بازی کنیم کارها در حال انجام است ان‌شاءالله مسائل را پیش‌ می‌بریم که این بازی جایگزین دیدار با کانادا شود. ما به این دلیل کانادا را انتخاب کردیم که سبک بازی‌اش نزدیک به آمریکا است. ضمن اینکه مشغول هماهنگ کردن یک دیدار دیگر به جز بازی با اروگوئه هستیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با شبکه خبر تصریح کرد:‌ در یکی دو روز آینده تیم ملی عازم قطر است. اردوی خود را در این کشور شروع خواهیم کرد. مقدمات بازی دوستانه هم در حال نهایی شدن است. 21 یا 22 خرداد بازی دوستانه خواهیم داشت. وزارت امور خارجه و وزارت ورزش خیلی کمک می‌کنند و کنار فدراسیون فوتبال هستند تا بتوانیم کارها را انجام بدهیم. باید بهترین شرایط را مهیا کنیم. معمولا زمانی که برنامه‌ریزی انجام نمی‌شود و یا در برنامه‌ریزی‌ها خللی پیش می‌آید انتقاداتی مطرح می‌شود ولی در این یکی دو روز فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را انجام داد. هم‌اکنون دنبال کارها هستیم تا بازی‌ها نهایی شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها