ناظم الشریعه: فوتسال ایران بازهم قهرمان آسیا می‌شود

سرمربی سابق تیم ملی ایران معتقد است این تیم قهرمان جام ملت ها خواهد شد.

ناظم الشریعه: فوتسال ایران بازهم قهرمان آسیا می‌شود
کد خبر: 554527
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ۱۲:۲۰:۱۶

قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا برگزار شد که تیم ملی فوتسال ایران در گروه سوم و با تیم‌های لبنان، اندونزی و چین تایپه هم‌گروه شد. این مسابقات از سوم مهر آغاز می‌شود و 16 تیم در کشور کویت برای رسیدن به قهرمانی آسیا با هم پیکار می کنند.

به گزارش ایلنا، اما نکته جالب توجه این قرعه کشی حضور تیم ملی عراق در گروه نخست این رقابت ها با هدایت سرمربی سابق تیم ملی ایران، محمد ناظم الشریعه است. عراق در حالی جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده است که باید در مرحله گروهی به مصاف کویت، تایلند و عمان برود.

ناظم الشریعه در خصوص حضور در تیم ملی فوتسال عراق گفت: من بعد از رقابت های جام جهانی چند پیشنهاد خوب داشتم که حتی در بین این پیشنهادات یکی از تیم های آسیایی شرقی نیز وجود داشت. اما با توجه به اینکه کشور عراق به ایران نزدیک است و همچنین پتانسیل خوبی دارد هر چند در سالیان اخیر از میادین و مسابقات به دور بوده و کار سختی را پیش رو خواهیم داشت اما جلسات متعدد آنها با حضور مدیران رده بالا در این عرصه نشان داد که عراقی ها رغبت زیادی دارند و همین موضوع باع شد تا تصمیم گرفتم پیشنهاد عراقی ها را قبول کنم و هدایت این تیم را بر عهده بگیرم. 

وی افزود: باید بگویم مربیان ایران از پتانسیل بالایی برخوردار هستند و این موضوع شاید بتواند راهی باشد برای توسعه کار مربیان ایرانی. از طرفی نیز این راه با چالش های زیادی مواجه است که از نظر من بد نیست و می تواند تجربه خوبی باشد و در این مسیر تلاش خود را می‌کنم تا از پتانسیل دوستان و همکاران دیگر نیز استفاده کنم.

سرمربی تیم ملی عراق در مورد پتانسیل این کشور در فوتسال اظهار داشت: هیثم عباس که از دوستان خوب من است در این سال ها زحمات زیادی کشیده و در برخی مواقع نتایج خوبی گرفته است. حالا بعد از جدایی ایشان به نظرم می‌شود کارهای جدیدی انجام داد و برای اینکه عراق بتواند در بین تیم های خوب آسیا قرار بگیرد باید زمان داد و صبر کرد. ما فاصله کمی تا مهر ما و برگزاری رقابت های جام ملت ها داریم و این تیم هنوز کار دارد. همچنین نکات مثبتی در این تیم وجود دارد که می تواند به تکنیک قوی بازیکنان عراقی اشاره کرد که در قالب حرکات تاکتیکی می‌تواند کمک زیادی به این تیم بکند تا نتایج خوبی بگیرند.

ناظم الشریعه خاطرنشان کرد: با توجه به نتیجه نگرفت تیم های ملی عراق رئیس فدراسیون این کشور نگران بود که ناکامی تیم های ملی در فوتسال نیز ادامه داشته باشد. اما ما طبق برنامه ریزی که کردیم 31 روز وقت داشتیم تا بتوانیم سهمیه جام ملت ها را بگیریم که با لطف خدا این موضوع محقق شد. بعد از آن هدف دوم ما کسب تجربه در جام ملت ها می‌باشد و قطعا تغییرات بزرگی در فوتسال عراق حاصل خواهد شد و پروسه بعدی ما حضور در دور بعدی جام ملت ها است و در این رقابت ها در تلاش خواهیم بود تا بتوانیم جواز حضور در جام جهانی را کسب کنیم.

وی در خصوص حواشی و جدایی وی از تیم ملی ایران نیز گفت: همه به خوبی می دانند شرایط تیم ملی فوتسال ما چگونه بوده و متاسفانه در برخی موارد نیز شیطنت های نیز می‌شد. من زیاد اهل حواشی نیستم و به نظرم انسان عاقل کمتر حرف می‌زند و بیشتر گوش می کنید و باید بگویم حقیقت این است که کسانی که به من محبت کردند بیشتر از کسانی بوده که به ما بدی کردند. در تمامی ادواری که من در تیم ملی حضور داشتم کادری که با آنها کار کردم سالم ترین افرادی بودند که می‌شد با آنها همکاری کرد.

سرمربی تیم ملی عراق در خصوص قرعه این تیم در جام ملت های بیان کرد: به نظرم موضوعی که مهم این است که سوای اینکه تایلند همیشه تیم خوبی بوده است و در جام جهانی نیز حضور داشته است باید بگویم کویت نیز تیم خوبی است؛ آنها نزدیک به چهار سال است که برنامه ریزی کردند و تمرینات و اردوهایی مختلفی داشتند و در مسابقات زیادی شرکت داشتند و همچنین از امتیاز میزبانی برخوردار هستند که این موضوع کار را برای ما سخت خواهد کرد. همین موضوع نیز ما را مجبور می‌کند تا به منظور آمادگی هر چه بهتر در این مسابقات اردوهایی مختلفی را برگزار کنیم و در مسابقات تدارکاتی شرکت کنیم.

ناظم الشریعه در پایان در خصوص گروه ایران و پیش بینی خود از قهرمان این رقابت ها گفت: هر چند ایران در گروه ساده ای نسبت به دفعات قبل قرار دارد؛ اما به طور حتم با توجه به پتانسیل فوتسال ما ایران بخت نخست قهرمانی است و من پیش بینی می کنم تیم ملی می تواند قهرمان این رقابت ها شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها