کد خبر: 553599
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۱۷:۵۴:۲۲
| |

جبلی:

«درب صداوسیما برای همه باز است» شعار نیست، اعلام نیاز است/ با فردوسی پور گفتگوی شخصی داشته‌ام

رییس صداوسیما در دانشگاه صنعتی شریف گفت: در طرح تحول رویکرد صداوسیما به دنبال تبدیل خطوط قرمز به خطوط سبز هستیم و بردار محتوا، جذابیت، کمیت جایگزین بردار کمیت، جذابیت و محتوا خواهد شد.

«درب صداوسیما برای همه باز است» شعار نیست، اعلام نیاز است/ با فردوسی پور گفتگوی شخصی داشته‌ام
کد خبر: 553599
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۱۷:۵۴:۲۲

پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، در نشستی دانشجویی که امروز به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد و استقبال از طرح تحول دانشجویان این دانشگاه گفت: حضور در دانشگاه شریف تفاوت‌هایی با دیگر دانشگاه‌ها دارد. این دانشگاه با بیش از صد و ده شتاب دهنده و شرکت نوآور رتبه اول در میان دانشگاه‌های داخلی در هشت ساله گذشته را دارد. 

​به گزارش فارس، رییس رسانه ملی در ادامه ضمن اشاره به امانتداری از هویت و تاریخ مردم در صداوسیما افزود: بیش از دو دهه است که درگیر جنگ نرم هستیم و یکی از اهداف آن جلوگیری از پیشرفت واقعی کشور است. بسیاری از دستگاه‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما در  حوزه‌‌هایی همچون هنر و سینما درگیر در این جنگ نرم هستند. همچنین در پوشش به جریانات علمی و تلاش‌های اساتید و جوانان نخبه و شرکت‌های دانش بنیان وظیفه سنگینی بر عهده ما هست. باید پرسید که در این سال‌ها چقدر از سهم دستاوردهای دانشگاه ما در رسانه ملی  پرداخت شده است؟ صداوسیما امانتدار هویت، تاریخ و افتخارات همه اقشار مردم و تک تک هشتاد میلیون ایرانی است.

جبلی در رابطه با بکارگیری سند تحول در صداوسیما اظهار داشت: علت تاخیر در ارایه سند تحول، استفاده و بکارکیری نظرات صاحبنظران ، نخبگان و کارشناسان بوده است. انتظار داریم دانشگاه برای ارایه و انجام سند تحول در کنار صداوسیما باشد. به طور کلی سه رویکرد درباره تحول داریم. اصل با محتوا است در این مسیر. نیاز به صبر و تحمل دارد و زمان. چرخه تولید به تدریج متحول می‌شود. محتوا جایگزین کمیت خواهد شد. در طرح تحول رویکرد صداوسیما به دنبال تبدیل خطوط قرمز به خطوط سبز هستیم و بردار محتوا، جذابیت، کمیت جایگزین بردار کمیت، جذابیت و محتوا خواهد شد. برای ما اصالت با محتواست و در این مسیر تحول به صورت تدریجی رخ خواهد داد و لازمه آن صبر، تحمل و زمان کافی است.

رییس رسانه ملی در ادامه ضمن پاسخ به پرسشی در خصوص همکاری با عادل فردوسی پور گفت: موضوع عدم حضور عادل فردوسی‌پور در دوره مسئولیت بنده در سازمان رخ نداده است. در حالی که اگر بنده در آن شرایط حضور داشتم سعی می‌کردم از تمام ظرفیت‌های او استفاده شود و کار به عدم همکاری با او نرسد. در حال حاضر این مسئله کاملا دوطرفه است و هر دو طرف برای همکاری باید قوائد مورد نظر همدیگر را رعایت کنند. عادل فردوسی پور از سرمایه‌های سازمان صداوسیما ست. بنده یک گفتگوی شخصی با آقای فردوسی پور داشته ام و تمام تلاشم را می‌کنم تا از چنین سرمایه‌‌ای استفاده شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها