ناظر داوری بازی تراکتور - پرسپولیس:

شرایط برای ادامه بازی تراکتور و پرسپولیس فراهم نبود

ناظر داوری بازی تراکتور - پرسپولیس در مورد اتفاقات این بازی صحبت کرد.

شرایط برای ادامه بازی تراکتور و پرسپولیس فراهم نبود
کد خبر: 553223
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۰۹:۵۸:۲۹

فریدون اصفهانیان، ناظر داوری دیدار جنجالی تراکتور - پرسپولیس بود که این بازی نیمه تمام ماند و امروز قرار است جلسه کمیته انضباطی در خصوص رسیدگی به وضعیت این مسابقه و تصمیم گیری در مورد سرنوشت بازی نیمه کاره برگزار خواهد شد. برای همین سراغ فریدون اصفهانیان رفتیم تا در مورد این دیدار و اتفاقات آن با او صحبت کنیم.

به گزارش ایلنا، اصفهانیان در مورد اتفاقات این بازی اظهار داشت: حقیقتاً با گذشت چند روز هنوز بابت این بازی و اتفاقاتش ناراحتم چرا که اتفاقاتی رقم خورد که باعث آبروریزی در فوتبال ایران شد و من حس می‌کنم این مسائل به صورت عمدی و از قبل برنامه ریزی شده صورت گرفت. سوال اینجاست که این افراد چطور وارد ورزشگاه شدند و کسی جلوی آنها را نگرفت؟ این همه سنگ از کجا وارد استادیوم شده بود؟

وی افزود: پرسپولیس برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت قانونی خودش از سکوهای این بازی نداشت و قرار بر این بود که 30 درصد سکوها در اختیار تیم میزبان قرار بگیرد ولی دیدید که این اتفاق رخ نداد و اکثر ظرفیت ورزشگاه پر شده بود و این خودش اولین اشکال در برگزاری این بازی بود چرا که وقتی یک محدودیتی تعیین می‌شود حتماً دلیلی دارد که این تصمیم گرفته شده است و سوال اینجاست چه کسانی و چرا آن را زیر پا گذاشتند؟

ناظر داوری بازی در ادامه عنوان کرد: از همان دقایق ابتدایی بازی و حتی پیش از شروع بازی این مسائل شروع شد و ابتدا با فحاشی جو بازی به هم ریخت و پس از آن در جریان نیمه اول بازی پرتاب سنگ و بطری به زمین اتفاق افتاد و به نظر می‌رسید عده قابل توجهی از این جمعیت اصلاً برای تماشای مسابقه فوتبال وارد ورزشگاه نشده بودند و این به ضعف مدیریت فضای ورزشگاه در این بازی بر می‌گشت که هم علاوه بر ظرفیت قانونی تماشاگر به ورزشگاه راه دادند و هم در کنترل اشیایی که همراه داشتند ضعیف عمل کردند. خود باشگاه تراکتور مدعی است فقط 30 درصد بلیت فروشی انجام شده است پس این همه جمعیت چطور وارد استادیوم شده بود و در ورزشگاه حضور پیدا کرد؟

اصفهانیان در ادامه عنوان کرد: در مورد سنگ‌ها گفته شده چون سکوهای ورزشگاه یادگار فرسوده است با تخریب سکوها این سنگ‌ها را درست می‌کردند و به زمین پرتاب می‌کردند. ولی بطری‌ها از کجا وارد ورزشگاه شده بود؟ قانوناً تماشاگر اجازه ورود بطری به ورزشگاه را ندارد و این اتفاق برخلاف قانون بود و مسئولیتش با کنترل کنندگان تماشاگران بود. باید این اتفاقات به طور ویژه رصد شود و تا دیگر شاهد تکرار آن نباشیم چرا که بازتاب بین المللی بدی برای فوتبال ایران دارد.

وی در مورد حرکت امید عالیشاه در جریان بازی هم توضیح داد: حرکت عالیشاه پسندیده نیست و قطعاً در مورد او هم در کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد شد ولی اصل موضوع اتفاقاتی بود که در جریان بازی رخ داد. عکس العمل هرچقدر هم بد باشد اصل موضوع عملی است که رخ داده است. اگر سنگی از سمت سکوها به زمین پرتاب نمی‌شد عالیشاه از کجا می‌خواست سنگ بیاورد که آن را پرتاب کند؟ او همان سنگی را پرتاب کرد که به سمتش آمده بود. بازهم می‌گویم حرف من توجیه رفتار بازیکن نیست و باید با او برخورد شود ولی نباید به این بهانه از اصل موضوع و اتفاقی که رخ داده غافل شویم و هرچیزی در جای خودش باید مورد بررسی قرار بگیرد.

ناظر داوری در مورد اخراج سعید آقایی هم گفت: بله او در تونل هنگام خروج از زمین مسابقه از سوی داور بازی با کارت قرمز جریمه شد. حالا اینکه بازهم جریمه‌ای برایش در نظر گرفته می‌شود یا نه را نمی‌دانم.

اصفهانیان در مورد اینکه داور بازی اعلام کرده بازی باید ادامه پیدا کند و پرسپولیس از این کار امتناع کرده است، گفت: من در جایگاه بودم و آن زمان شرایط ورودم به زمین فراهم نبود چرا که گفتند خطرناک است و اجازه ندادند ما به زمین برویم و از نزدیک ببینیم چه اتفاقی رخ داده است. من حدود نیم ساعت بعد از پایان بازی رفتم پایین و آنجا شنیدم که صحبت این شده بود که اگر همکاری کنید ممکن است شرایط ادامه بازی فراهم شود ولی شرایط اینکه بازی ادامه پیدا کند وجود نداشت. این در حد یک صحبت بود و اینگونه نبود که داور بازی را تمام نکرده باشد و پرسپولیس ترک زمین کرده باشد. به هر حال این موارد در گزارش داور بازی وجود دارد و اگر چنین چیزی باشد که می‌دانم نیست در کمیته انضباطی به آن رسیدگی خواهد شد ولی شرایط ادامه بازی وجود نداشت و پرسپولیسی‌ها هم در آن شرایط نمی‌توانستند به زمین برگردند.

وی در پایان عنوان کرد: همچنان بابت اتفاقات زشت این بازی ابراز تاسف می‌کنم. باید عوامل مخرب این دیدار که هنوز می‌گویم برای تماشای فوتبال به ورزشگاه نیامده بودند و با برنامه ریزی قبلی آمدند جو بازی را خراب کنند برخورد شود که ظاهراً در اخبار خواندم برخی شناسایی شدند. باید این افراد شناسایی و با آنها برخورد جدی صورت بگیرد چرا که آبروی فوتبال ایران در خطر است و این مسائل از خارج از ایران رصد و دنبال می‌شود و آن را با آب و تاب بیشتر بازتاب می‌دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها